Verificarea si intretinerea Business Case-ului

Verificarea si intretinerea Business Case-ului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate.

Pentru a determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, Business Case-ul trebuie revizuit astfel:

• La sfarsitul procesului Demararea proiectului de catre Comisia de Conducere a Proiectului, in vederea autorizarii initierii proiectului, in baza justificarii aprobate

• La sfarsitul procesului Initierea proiectului de catre Comisia de Conducere a Proiectului, in vederea autorizarii complete a proiectului

• Ca parte a evaluarii impactului, evaluare realizata de Managerul de Proiect, evaluare ca cuprinde riscurile si problemele noi aparute sau revizuite

• In tandem cu Comisia de Conducere a Proiectului si Planul elaborat ce priveste Exceptia Aparuta In proiect, pentru a putea autoriza etapa (de proiect) curenta revizuita, in vederea continuarii proiectului

• La finalul fiecarei etape de proiect de catre Managerul de Proiect, pentru a determina daca graficele de timp, costurile, riscurile si beneficiile trebuie actualizate

• La finalul fiecarei etape de proiect de catre Comisia de Conducere a Proiectului, pentru a aproba etapa urmatoare si deci, continuarea proiectului

• In timpul derularii ultimei etape de proiect de catre Managerul de Proiect, pentru a evalua performanta proiectului, in functie de cerintele de proiect si in raport cu probabilitatea ca rezultatul proiectului sa produca beneficiile dorite

• Ca parte a revizuirii beneficiilor rezultate de catre Conducerea Companiei, pentru a determina daca rezultatul proiectului a produs beneficiile dorite.

Este responsabilitatea Directorului de Proiect de a asigura partile care detin interese in proiect de faptul ca proiectul ramane viabil si in stare de realizare tot timpul.

Directorul de Proiect nu ar trebui sa se bazeze doar pe evaluarile facute la sfarsitul etapelor de proiect, pentru a se asigura ca proiectul ramane viabil si realizabil pe tot parcursul derularii sale, ci, cand considera ca e necesar, Directorul de Proiect ar trebui sa ii implice si pe reprezentantii partilor care detin interese in proiect, implicati in munca de proiect.

Sectiunea de evaluare a investitiei din Business Case ofera Comisiei de Conducere a Proiectului informatiile necesare pentru a verifica daca Business Case-ul intr-adevar justifica aprobarea sau continuarea proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea calitativa in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Examinarea calitativa este o tehnica generica, care poate fi folosita in afara contextului proiectului. Drept urmare, rolurile ce privesc examinarea calitatii nu au o relatie specifica cu rolurile specifice echipei care gestioneaza proiectul. Totusi,...

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Raportarea Finalului de Etapa de Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatele unei etape de proiect trebuie raportate catre Comisia de Conducere a Proiectului, astfel incat progresul proiectului sa fie cat se poate de vizibil pentru cei care conduc si gestioneaza proiectul. Managerul de Proiect ofera o vedere de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal