Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului

Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Masurarea progresului unei etape de gestionare a proiectului presupune (1) compararea progresului realizat cu cel specificat in planuri si (2) intelegerea deplina a lucrurilor care mai trebuie realizate, in raport cu timpul si resursele alocate.

Printre tehnicile de masurare a progresului proiectului, pot fi mentionate:

• Diagrama unui moment important in cadrul proiectului

Este o diagrama grafica in care sunt reprezentate momentele importante din cadrul proiectului, planificate si actuale dintr-o etapa de proiect

• Curba-S

Aceasta reprezinta un grafic in care sunt reprezentate totalurile cumulate (costuri sau ore) raportate la timpul proiectului. Curba este de obicei reprezentata ca o litera "S", fiind astfel evidentiat faptul ca un proiect consuma mai putine resurse si costuri la inceputul si sfarsitul proiectului sau si mai multe in mijlocul proiectului. Cu cat aceasta curba este mai abrupta, cu atat mai multe resurse sunt necesare in proiect. Cand totalurile planificate si actuale sunt reprezentate in acelasi grafic, este pentru ca in acest fel sunt identificate surplusurile de cheltuieli sau sunt identificate zonele in care tolerantele pot fi depasite.

• Valoarea castigata in raport cu gestionarea proiectului

Aceasta este o tehnica de masurare a performantelor scopului, a programului de lucru si a costului, comparativ cu planurile proiectului, comparandu-se elementele de proiect finalizate, costurile si timpul actual cu valorile initiale estimate. In gestionarea proiectului, abordarea bazata pe elementele care alcatuiesc proiectul ofera posibilitatea de a observa care exact este valoarea castigata din punctul de vedere al gestionarii proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Problemele aparute in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Termenul "probleme", in contextul metodologiei de gestionare a proiectului, se refera la orice eveniment relevant care a avut loc, care nu a fost planificat si care necesita sa fie gestionat. O problema poate fi reprezentata de o ingrijorare, o...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Gestionarea riscului in cadrul proiectelor

de Adrian Viziteu

Un punct de pornire pentru toate proiectele va fi acela de a identifica daca exista deja politici si procese ale companiei sau ale Programului de Proiecte care trebuie aplicate in cadrul proiectului. Acestea pot fi informatii care se regasesc sub forma...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc definirea, pregatirea mecanismelor de control ale proiectului
Adapatea metodologiei de gestionare a proiectului in functie de diferentele dintre mediul, sectorul in care este aplicata
Exemplu de criterii de acceptanta
Mecanismele de Control pe care Managerul de Proiect le are la dispozitie
Instruirea nevoilor pe care o echipa de proiect le are
Gestionarea Livrarii Elementelor de Proiect - introducere, scop, obiective si activitati
Organizarea Proiectului in raport cu metodologa de gestionare a proiectului
Responsabilitatile ce privesc impunerea directiei proiectului
Ideea sau nevoia de la care porneste proiectul
Exemplu de structura de descompunere a riscului
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Metodologia de gestionare a proiectului adaptata pentru a se potrivi mediului de proiect
Raportarea progresului in cadrul proiectului
Pasii de elaborare si utilizare a Business Case-ului proiectului
Responsabilitatile ce privesc revizuirea unui Pachet de Lucru
StudioWeb by PorticoGlobal