Tehnica de evaluare a calitatii, in raport cu metodologia de gestionare a proiectului aleasa

Tehnica de evaluare a calitatii, in raport cu metodologia de gestionare a proiectului aleasa
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Obiectivele tehnicii de evaluare a calitatii sunt:

• pentru a evalua conformitatea elementului de proiect care se transpune sub forma unui document sau ceva similar, sub forma unei prezentari sau a unui rezultat de test, totul raportat la criterii de calitate stabilite anterior

• pentru a implica parti care detin interese in proiect in ceea ce priveste verificarea, evaluarea calitatii elementului de proiect si pentru a promova acceptarea, sub o forma mai exacta, a elementului de proiect

• pentru a confirma ca elementul de proiect se afla in varianta finala si este gata de aprobare

• pentru a alinia elementul de proiect la activitatile de control ale acestuia.

Rolurile echipei care alcatuiesc, evalueaza din punct de vedere calitativ:

Presedinte:

Acest rol este responsabil de derularea per total a revizuirii, evaluarii elementului de proiect.

• Prezentator:

Acest rol introduce elementul de proiect care urmeaza a fi prezentat si de asemenea ii prezinta pe cei care l-au realizat.

Prezentatorul de asemenea coordoneaza si urmareste munca depusa ulterior revizuirii, evaluarii, de exemplu, asigurandu-se ca schimbarile agreate sunt aplicate de catre echipa care realizeaza elementul de proiect.

Inspectorul:

Acest rol examineaza elementul de proiect, interogheaza si confirma corectiile sau imbunatatirile aduse.

• Administratorul:

Acest rol ofera suport administrativ Presedintelui si inregistreaza rezultatele si actiunile derulate.

Forma minima de revizuire necesara inspectiilor simplificate, de exemplu - ale rezultatelor testelor, presupune implicarea a doar doua persoane: una care ocupa pozitiile de Presedinte si Examinator/Inspector si cealalta persoana care isi asuma rolurile de Prezentator si Administrator.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea mecanismelor de control ale proiectului

de Adrian Viziteu

Nivelul de control cerut de Comisia de Conducere a Proiectului, in urma initierii proiectului, trebuie agreat si mecanismele de control trebuie sa fie stabilite, asa cum este si nivelul de control cerut de Managerul de Proiect in ceea ce priveste munca...

Management Proiecte

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Evaluarea investitiei in raport cu proiectul

de Adrian Viziteu

Cu ajutorul informatiilor din Business Case, este acum posibil si in acelasi timp necesar sa se compare costurile de dezvoltare, costurile de operare si costurile de intretinere cu valoarea oferita de beneficii pe o anumita perioada de timp, aceasta...

Management Proiecte

Introducere in Business Case

de Adrian Viziteu

Scopul Business Case-ului Scopul Business Case-ului este (1) de a stabili mecanismele care evalueaza daca proiectul este si are toate sansele sa ramana viabil si realizabil si (2) de a ajuta in procesul de decizie ce priveste nivelul de investitie...

Management Proiecte

Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?

de Adrian Viziteu

In contextul unui proiect, obiectivele proiectului sunt cele care sunt supue riscului. Acestea vor include finalizarea proiectului prin indeplinirea unor sarcini bine stabilite la inceputul proiecutlui, tinand cont de timp, costuri, calitate, scop,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Punctele de agreare in cadrul planului de proiect

de Adrian Viziteu

Schita programului de lucru include puncte de control in cadrul proiectului, agreate de Comisia de Conducere a Proiectului. Activitatile in cadrul proiectului ce privesc sfarsitul unei etape de gestionare a proiectului, precum generarea Raportului ce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Initierea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

Scopul procesului Initierea Proiectului este de a stabili baza proiectului, permitand astfel companiei sa inteleaga munca ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc proiectul, inainte de a-si lua un angajament in ceea ce priveste cheltuielile. ...

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Organizarea companiei in raport cu Organizarea Proiectului
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc autorizarea unui Pachet de Lucru
Responsabilitatile ce privesc derularea de actiuni corective
De ce este nevoie de o metodologie de gestionare a proiectului?
Elaborarea Descrierilor Elementelor care alcatuiesc Rezultatul Proiectului
Comunicarea in cadrul proiectului, in raport cu calitatea
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Contextul in care este folosit procesul Conducerea Proiectului
Experienta acumulata de-a lungul derularii proiectelor
Responsabilitatile ce privesc planificarea urmatoarei etape de proiect sunt:
Initierea Proiectului - introducere si scop
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Exemplu de interactiune cu partile care detin interese in proiect
De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?
Nivelele de Exceptii in cadrul proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal