Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului

Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Controlul eficient al problemelor si schimbarilor este posibil doar daca exista un sistem de configurare a proiectului care faciliteaza evaluarea impactului si intretine baza elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului.

Punctul de start al oricarui proiect va fi acela de a identifica daca exista politici pe care Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte le poate pune la dispozitie si procese care sa poata fi aplicate si integrate in Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului. Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului trebuie sa defineasca:

• Procedura de gestionare a configuratiei proiectului (planificarea, identificarea, controlul, verificarea si auditul)

• Procedura de control a problemelor si schimbarilor (capturarea, examinarea, propunerea, decizia si implementarea)

• Instrumentele si tehnicile care vor fi folosite

• Inregistrarile care vor fi pastrate

• Cum anume va fi raportata performanta procedurilor

• Sicronizarea in timp a activitatilor ce privesc configuratia proiectului si controlul problemelor si schimbarilor

• Rolurile si responsabilitatile ce privesc activitatile care au legatura cu configuratia proiectului si cu controlul problemelor si schimbarilor aparute in proiect, inclusiv faptul ca sunt implicate sau nu roluri din partea Conducerii Companiei sau dupa caz, a Conducerii Programului de Proiecte.

Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului trebuie sa defineasca felul in care problemele sunt tratate. In timpul initierii proiectului, Managerul de Proiect si Comisia de Conducere a Proiectului trebuie sa decida asupra urmatoarelor aspecte:

• Prioritizarea problemelor aparute - felul in care se face acest lucru

• Gradarea severitatii problemelor - felul in care se face acest lucru

• Cum fiecare nivel de severitate este tratat si la ce nivel de gestionare sau conducere a proiectului se raporteaza.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Despre Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Calitatea este in general definita ca fiind o totalitate a caracteristicilor proprii sau alocate unui produs, unei persoane, unui proces, unui serviciu sau unui sistem care de sine statator poate dovedi ca intruneste asteptarile sau satisface nevoile,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Initierea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

Scopul procesului Initierea Proiectului este de a stabili baza proiectului, permitand astfel companiei sa inteleaga munca ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc proiectul, inainte de a-si lua un angajament in ceea ce priveste cheltuielile. ...

Management Proiecte

Management Proiecte

Initierea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Initierea Proiectului este de a asigura faptul ca exista o intelegere comuna asupra: • motivelor datorita carora proiectul trebuie realizat, beneficiilor asteptate si a faptului ca exista o intelegere ce priveste riscurile asociate •...

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Evaluarea investitiei in raport cu proiectul

de Adrian Viziteu

Cu ajutorul informatiilor din Business Case, este acum posibil si in acelasi timp necesar sa se compare costurile de dezvoltare, costurile de operare si costurile de intretinere cu valoarea oferita de beneficii pe o anumita perioada de timp, aceasta...

Management Proiecte

Management Proiecte

Tehnici de estimare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi estimate folosind o serie de tehnici, precum: • Graficele de probabilitate Acestea sunt reprezentari grafice ale posibilelor evenimente ce pot rezulta datorita anumitor circumstante. Un grafic de probabilitate poate fi folosit, in ceea...

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

In metodologia de proiect, Directorul de proiect este responsabil cu elaborarea Business Case-ului. Acest lucru nu inseamna ca Directorul de Proiect va scrie Business Case-ul, ci presupune ca Directorul de Proiect se se asigure de faptul ca Business...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planul Proiectului

de Adrian Viziteu

Planul de Proiect pune include informatii ce privesc cum si cand perioada de timp alocata proietului, costurile impilcate, scopul si calitatea vor fi realizate, prin enuntarea elementelor care alcatuiesc proiectul, a activitatilor si a resurselor...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal