Starea elementelor care alcatuiesc Configuratia Proiectului

Starea elementelor care alcatuiesc Configuratia Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Scopul, in acest sens, este de a pune la dispozitie, in limitele definite, informatii ce privesc starea elementelor care alcatuiesc Configuratia Proiectului.

De exemplu, raportul poate sa acopere intregul proiect, o anumita etapa a sa, o anumita arie a proiectului sau chiar istoricul unui singur element al proiectului.

Este foarte folositor, in special daca Managerul de Proiect doreste sa confirme numerele versiunilor elementelor.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Mecanismele de control ce privesc calitatea

de Adrian Viziteu

Este important sa se stabileasca o baza efectiva pentru mecanismele de control in ceea ce priveste calitea, inclusiv in privinta tolerantelor referitoare la calitate, astfel incat acestea sa reprezinte un mod eficient si sigur de a putea obtine...

Management Proiecte

Management Proiecte

Mecanisme de control bazate pe evenimente si timp

de Adrian Viziteu

Exista 2 tipuri de mecanisme de control al proiectului, pe toata perioada sa de derulare: • Mecanisme de control raportate la evenimentele proiectului Aceste mecanisme de control sunt derulate in momentul in care care un eveniment are loc in cadrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul in varianta scurta, elaborat in timpul procesului "Demararea Proiectului", trebuie actualizat sa reflecte estimarile ce privesc timpul si costul, conform datelor din Planul Proiectului, impreuna cu riscurile agreate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapa de Initiere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat in urma luarii deciziei de aprobare a proiectului, proiectul trebuie planificat in detaliu. Fondurile in acest sens trebuie obtinute si mecanismele de control trebuie si ele definite, in vedera asigurarii faptului ca proiectul porneste conform...

Management Proiecte

Management Proiecte

Revizuirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

In cadrul unei etape de proiect, Managerul de Proiect revizuireste progresul in mod regulat, cu ajutorul Rapoartelor ce privesc punctele de control in cadrul proiectului, cu ajutorul Registrelor Proiectului si cu ajutorul jurnalelor proiectului. ...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Propunerile ce privesc rezolvarea problemelor aparute in proiect
Responsabilitatile ce privesc autorizarea incheierii proiectului
Definirea secventelor ce privesc activitatile derulate in cadrul proiectului
Tehnici de evaluare a investitiei
Riscurile Proiectului - Pasul Evaluarea Riscurilor
Ideea sau nevoia de la care porneste proiectul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Documentarea Planului Proiectului
Planificarea activitatilor ce privesc calitatea in cadrul proiectului
Planul Proiectului este descompus in functie de elementele care alcatuiesc proiectul, care la randul lor sunt descompuse pana in punctul in care se ajunge la nivelul de detaliu dorit. Ierarhia elementelor de proiect rezultata poarta numele de structura elementelor de proiect descompuse, cu elementele de proiect de nivel mic subordonandu-se elementelor de proiect de nivel mai mare. 			 In crearea structurii de descompunere a elementelor de proiect, urmatoarele trebuie avute in vedere: 			 - este des intalnit ca o echipa de oameni sa fie implicata in crearea structurii de descomputere a elementelor de proiect, cel mai probabil reprezentand diferitele interese si competente necesare generarii rezultatului proiectului - Este des intalnit faptul ca pentru a identifica elementele care alcatuiesc proiectul mai multe persoane se ocupa de notarea concomitenta a elementelor identificate - Cand o echipa de oameni se ocupa de crearea structurii de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul, se intampla des sa apara discutii ce privesc modul in care elementele proiectului sunt descompuse. De exemplu, daca rezultatul planului proiectului este un sistem de gestionare a conturilor dintr-o companie, utilizatorii isi pot dori sa descompuna sistemul in Conturi platibile, Creante de Incasat, Registru General etc. In acelasi timp, furnizorul proiectului poate sa prefere sa descompuna proiectul in materie de ecrane, rapoarte, baze de date etc. Niciuna din cele 2 descompuneri nu este gresita si la un consens cele 2 parti trebuie sa ajunga, in ceea ce priveste abordarea raportata la descompunerea in planul proiectului a elementelor care alcatuiesc proiectul - Este folositor sa fie identificate elementele de proiect provenite din exterior, necesare realizarii planului proiectului. Elementele de proeict provenite din exterior fie exista deja, fie sunt create sau actualizate in afara scopului planului proiectului si sunt necesare pentru a crea unul sau mai multe elemente din care este alcatuit planul proiectului. Managerul de Proiect este responsabil cu crearea sau punerea la dispozitie a elementelor de proeict care vor fi furnizate de terti echpe care gestioneaza proiectul. Pentru fiecare element de proiect extern trebuie sa existe o inregistrare in Registul de Riscuri, in care trebuie specificate amenintarile ce apar la adresa planului proiectului, in cazul in care apar intarzieri sau nu sunt indeplinite specificatiile impuse. Trebuie avuta in vedere nevoia de a exista sau nu descrieri pentru elementele de proiect externe, in vedera reducerii probabilitatii ca cestea sa nu indeplineasca asteptarile proiectului - In timpul abordarii unei planificari axate pe elementele care alcatuiesc proiectul este important sa se aiba in vedere includerea sau nu a diferitelor stari in care se poate afla un element de proiect. De exemplu, staril eunui element de proiect pot fi urmatoarele: echipament dezasamblat, echipament mutat sau echipament reasamblat. Ar fi chiar recomandat sa fie identificate diversele stari ale unui elementca fiind elemente dierite, caz in care fiecare stare a elementului de proiect sa necesite o descriere proprie si sa aiba asociate propriile criterii ce privesc calitatea si de asemenea mecanisme de control ce privesc calitatea. Acest lucru ar putea fi folositor datorita posibilitati de a transfera responsabilitatea crearii fiecarei stari de la o echipa la alta. Alternativ, o singura Descriere a Elementului de Proiect poate fi folosita impreuna cu un set de criterii ce privesc calitatea, criterii pe care elementul de proiect trebuie sa le indeplineasca pentru a obtine aprobare pentru fieare stare a sa - In momentul prezsntarii struturii de descompunere a elementului de proiect se poate lua in considerare folosirea de figuri, stiluri si culori pentru diferitele tipuri de elemente care alcatuiesc proiectul. De exemplu, dreptunghiul poate fi folosit in cadrul unei structuri de descompunere a elementelor dintr-un proiect pentru a reprezenta majoritatea tipurilor de elemente de proeict, dar mai poate fi folositoare si folosirea diferitelor forme (geometrice), de exemplu cercuri, in vederea evidentierii elementelor de proiect externe. Culorile pot fi folosite pentru a indica echipa care este responsabila de respectivul element de proiect sau pentru a indica in care etapa a proiectului respectivul element de proiect va fi creat - Daca proiectul este impartit pe mai multe etape, elementele fiecarei etape de proiect sunt extrase din structura de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul, in vederea formarii structurii de descompunere pe etape a elementelor care alcatuiesc respectiva etapa. Acestea pot fi extinse pentru a cuprinde mai mult nivele de detalii si deci, elemente de proiect aditionale pot fi adaugate pentru a putea oferi toate detaliile necesare finalizarii Planului Etapei de Proiect. Trebuie avuta mare grija atunci cand sunt folosite aceleasi terminologii in diagramele Planului Etapei de Proiect, terminologi  de asemenea deja folosite in Planul Proiectului. Crearea diagramelor Planului Etapei de Proiect pot cauza regandirea ulterioara a diagramelor din Planului Proiectului, pentru a putea pastra unitatea si consistenta in planurile proiectului - In anumite cazuri, modelul companiei, cel ce priveste durata de viata a unui proiect de la modul general, incluse aici fiind si elementele care alcatuiesc proiectul, poate avea integrat un sablon in ceea ce priveste structura de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul si in ceea ce priveste diagrama elementului de proiect, raportate la proiecte derulate in cadrul companiei care intre ele au elemente comune. Compaia poate de asemenea sa detina o librarie care contine Descrierile Elementelor de Proiect care sunt comune mai multor proiecte, avand in vedere specificul de activitate al companiei. In acest caz, nu trebuie sarite etapele specifice planificarii bazata pe o abordare care are in vedere elementul de proiect, aceste etape trebuie folosite pentru a verifica gradul de completare al fiecarui material inregistrat in libraria, biblioteca, sistemul companiei care contine Descrierile Elementelor de Proiect comune pentru proiectele derualte de companie. Cum fiecare proiect este unic in felul sau, este foarte probabil sa existe cerinte aditionale in ceea ce priveste, de exemplu, un element de proiect sau la fel de bine pot exista diferente ale criteriilor ce privesc calitatea. Mai pot exista diferente cu implicatii proprii si in ceea ce priveste locatia de desfasurare a proiectului sau in ceea ce-i priveste pe oamenii implicati in proiect, responsabilitatile asociate acestora putand oricand sa fie diferite de la un proiect la altul. In pus, modelele ce privesc ciclul de viata la unui proiect de obicei trateaza un singur aspect al scopului proiectului.
Beneficiile puse la dispozitie de o metodologie de proiect generica
Deciziile Comisiei de Conducere a Proiectului sau ale Autoritatii ce priveste Schimbarile si Problemele Aparute in Proiect
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Elaborarea Business Case-ului
Relatia dintre Asigurarea Proiectului si Asigurarea Calitatii in cadrul proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal