Schimbarile Aparute in Proiect

Schimbarile Aparute in Proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de proiect, Schimbarile Aparute in Proiect pot fi centralizate in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla potentialele schimbari si schimbarile aprobate in ceea ce priveste proiectul, in raport cu cum a fost acesta stabilit la inceput.

Schimbarea este inevitabila pe parcursul derularii unui proiect si fiecare proiect are nevoie de o abordare sistematica in vederea identificarii, evaluarii si controlului problemelor din care pot rezulta schimbari in proiect.

Schimbarile pot proveni in partea membrilor echipei de proiect, din partea partilor care detin interese in proiect, pot surveni datorita plangerilor rezultate din felul in care progreseaza sau nu progreseaza proiectul sau pot proveni din multi alti factori, interni si externi. Este recomandata o abordare comuna asupra problemelor aparute si asupra modului in care schimarile sunt tinute sub control.

Este recomandat ca metodologia de gestionare a proiectului aleasa sa oblige la o abordare sistematica si comuna pentru toti participantii in proiect, astfel incat sa se poata asigura faptul ca problemele aparute care pot afecta performanta proiectului in ceea ce priveste costurile, timpul, calitatea, scopul, riscurile si beneficiile sunt gestionate in mod corespunzator.

Controlul problemelor si schimbarilor reprezinta in sine o activitate derulata pe toata durata de viata a proiectului. Fara o procedura continua ce priveste controlul problemelor si schimbarilor aparute in proiect, un proiect va ajunge sa devina necontrolabil sau nesatisfacator pentru partile care detin interese in respectivul proiect.

Rolul procedurii ce priveste controlul prolemelor si schimbarilor aparute in proiect nu este acela de a preveni schimbarile, ci de a asigura faptul ca fiecare schimbare este aprobata de autoritatea corespunzatoare, inainte ca acesta sa se produca. Drept urmare, o pre-conditie ce prieste controlul eficient al problemelor si schimbarilor este stabilirea activitatilor ce privesc configurarea proiectului, in care sunt definite bazele elementelor care alcatuiesc proiectul, impreuna cu asigurarea faptului ca versiunile corecte sunt livrate beneficiarului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Incheierea unui Proiect - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile din cadrul procesului Incheierea unui Proiect sunt specifice Managerului de Proiect si presupun: • pregatirea incheierii planificate • pregatirea incheierii premature a proiectului • inmanarea, transferul elementelor de proiect • evaluarea...

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Demararea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a asigura faptul ca cerintele procesului Initierea Proiectului sunt deja definite, lucru care poate...

Management Proiecte

Evaluarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Companiile invata din experientele pe care le au in cadrul proiectelor derulate. Cand evalueaza un proiect, obiectivul este de a vedea cat de mult sau putin succes a avut proiectul. Poate fi de asemenea posibil sa fie imbunatatite estimarile pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Inregistrarea lectiilor invatate anterior

de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea proiectului prin exceptie

de Adrian Viziteu

Un proiect are definite tolerante pentru fiecare obiectiv in parte, in vederea stabilirii de limite in ceea ce priveste delegarea autoritatii. Metodologia aleasa trebuie sa includa mijloace adecvate cu ajutorul carora (1) sa fie clare...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Adaptarea metodologiei de proiect, in raport cu relatia comerciala dintre beneficiarul proiectului si furnizorului proiectului
Adaptarea elementelor de gestionare a proiectului
Nivelele de planificare
Echilibrarea modului in care sunt folosite resursele in cadrul proiectului
Incheierea unui Proiect - introducere, rol, obiective
Asteptarile beneficiarului proiectului referitoare la calitatea in cadrul proiectului
Revizuirea progresului in cadrul proiectului
Folosirea etapelor de gestionare a proiectului in ceea ce priveste controlul proiectului
Metodele de evaluare in cadrul proiectului
Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?
Despre Managementul Proiectelor
Notificarea, transmiterea riscurilor si problemelor aparute in proiect
Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului
Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate
Identificarea dependintelor ce privesc activitatile in raport cu elementele care alcatuiesc proiectul
StudioWeb by PorticoGlobal