Revizuirea progresului in cadrul proiectului

Revizuirea progresului in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In cadrul unei etape de proiect, Managerul de Proiect revizuireste progresul in mod regulat, cu ajutorul Rapoartelor ce privesc punctele de control in cadrul proiectului, cu ajutorul Registrelor Proiectului si cu ajutorul jurnalelor proiectului.

Managerul de Proiect va folosi toate aceste informatii pentru a actualiza Planul Etapei de Proiect cu date actuale ce privesc progresul in cadrul proiectului. Frecventa rapoartelor ce privesc punctele de control ale proiectului se poate schimba in functie de nevoile individuale ale Pachetelor de Lucru.

Este de asemenea folositor sa se observe si tendintele, pentru a avea o vedere de ansamblu in ceea ce priveste "sanatatea" etapei de proiect. De exemplu, o etapa de proiect poate parea ca progreseaza in aceea ce priveste elemente de proiect dezvoltate, in raport cu programul de lucru. Totusi, in acest caz, Registrul Problemelor Proiectului poate evidentia faptul ca un numar din ce in ce mai mare de probleme nu sunt rezolvate si ca acestea pot cauza ingrijorari in proiect. In mod similar, un numar foarte mare de componente ale unui element de proiect pot avea probleme de proiectare, conform informatiilor, datelor inregistrate in Registrul ce priveste Calitatea respectivului Element de Proiect.

Urmatoarele elemente de gestionare il ajuta pe Managerul de Proiect sa revizuiasca progresul:

• Jurnalul Zilnic al Proiectului

Jurnalul Zilnic al Proiectului este un instrument folositor, in care actiunile derulate sunt inregistrate. Actiunile proiectului pot aparea din multe surse, inclusiv punctele de control ale proiectului, revizuiri ce privesc calitatea, evaluarii facute la finlul unei etape de proiect sau pur si simplu din conversatii. Exista pericolul ca aceste actiuni sa se "piarda", daca ele sunt inregistrate doar in minutele proiectului sau in raporatele ce privesc progresul proiectului. Actiunile "mici" pot fi pur si simplu inregistrate in Jurnalul Zilnic al Proiectului si insemnate in momentul finlizarii lor. Actiunile ce implica efort semnificativ pot necesita includerea lor in Planul Etapei de Proiect. Daca aceste actiuni nu pot fi incluse in plan din cauza ca nu se incadreaza in limitele tolerantelor impuse, in cazul acesta o problema trebuie considerata ca exista in acest sens si impactul acetor actiuni trebuie examinat, pentru a aflata cat influenteaza etapa de proiect si proiectul in sine. Jurnalul Zilnic al Proiectului reprezinta o metoda buna de a inregistra probleme in mod informal si de a surprinde si cuprinde orice alte observatii pe care alte documente, rapoarte si registre ale proiectului nu le surprind, din cauza ca aparent acestea par neseminificative, dar cand apar impreuna in Jurnalul Zilnic al Proiectului, il pot alerta pe Managerul de Proiect in privinta lor si in privinta riscurilor pe care acestea le au asociate.

• Registrul Problemelor Proiectului

Acest registru contine detalii ce privesc toate problemele prezentate in mod formal, care pot lua forma unor cereri de schimbare in proiect, specificatii noi sau probleme, ingrijorari. Revizuirea Registrului Problemelor Proiectului poate determina evidentierea de probleme ce privesc progresul proiectului, de exemplu, o crestere brusca a cererilor de schimbare in proiect sau un numar prea mare de actiuni corective.

• Statusul Elementului de Proiect

Statusul Elementului de Proiect ofera o vedere de ansamblu a statusului elementelor care alcatuiesc proiectul, in cadrul etapelor de gestionare a acestuia sau intr-o anumita privinta, arie ce priveste proiectul. Acesta poate evidentia problemele ce privesc progresul proiectului, avand in vedere ca arata informatii despre datile planificate si datile actuale in proiect, dati ce privesc puncte importante in cadrul dezvoltarii elementelor care alcatuiesc proiectul, impreuna cu revizuirea si aprobarea acestora in scopul livrarii lor conform planului. Statusul Elementelor de Proiect este derivat din inregistrarile elementelor in raport cu configurarea proiectului.

• Registrul ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului

In Registrul ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului se inregistreaza toate activiatile planificare si implementate ce privesc calitatea. Registrul ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului poate scoate in evidenta probleme ce privesc progresul proiectului, Managerul de Proiect putand astfel sa evalueze daca activitati care au legatura cu calitatea proiecutlui trebuie derulate sau daca in privinta rezultatelor calitatii apar tendinte de care acesta se poate folosi - de exemplu, un numar din ce in ce mai mare de elemente ale proiectului esueaza in urma derularii activitatilor de revizuire a calitatii lor.

• Registrul Riscurilor Proiectului

In Registrul Riscurilor Proiectului sunt inregistrate toate riscurile indentificare in proiect. Managerul de Proiect trebuie sa revizuiasca Registrul Riscurilor Proiectului in momentul valorificarii statusului etapei de proiect. Toate riscurile sunt determinate de incertitudine si numarul riscurilor trebuie sa scada, pe masura ce proiectul progreseaza si incertitudinea scade. Registrul Riscurilor Proiectului trebuie revizuit in vederea determinarii faptului ca riscurile identificate pot avea sau nu un impact asupra progresului, pe toata durata ramasa a etapei de proiect sau a proiectului. De exemplu, pot exista mai multe riscuri in ceeasi perioada de derulare a proiectului si deci, raportat la respectiva perioada, progresul poate fi afectat.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Riscurile majore asociate proiectului

de Adrian Viziteu

O oportunitate poate oricand sa fie suprascrisa de un risc. Deci, pentru a putea judeca obiectiv justificarea proiectului din perspectiva afacerilor companiei, conducerea proiectului trebuie sa inteleaga nu numai beneficiile si costurile proiectului,...

Management Proiecte

Definirea momentelor importante dintr-un proiect

de Adrian Viziteu

Un moment important intr-un proiect, in cadrul si contextul programului de lucru, marcheaza indeplnirea unui set de actvitati cheie, foarte importante. Un astfel de moment important poate insemna finalizarea unui Pachet de Lucru, a unei etape tehnice...

Management Proiecte

Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?

de Adrian Viziteu

In contextul unui proiect, obiectivele proiectului sunt cele care sunt supue riscului. Acestea vor include finalizarea proiectului prin indeplinirea unor sarcini bine stabilite la inceputul proiecutlui, tinand cont de timp, costuri, calitate, scop,...

Management Proiecte

Adaptarea componentelor proiectului

de Adrian Viziteu

Adaptarea unei componente nu inseamna in mod obligatoriu modificarea metodologiei de proiect. In cele mai multe cazuri, factorii de proiect si factorii de mediu sunt incorporati in strategiile proiectului si in mecanismele de control ale proiectului....

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Despre Managementul Proiectelor

de Adrian Viziteu

Proiectul, prin definitie, se deruleaza intr-un mediu organizational controlat. Intrebarile frecvente pe care cei implicati in rolul de Manager de Proiect ar trebui sa si le puna sunt "Care sunt asteptarile in ceea ce ma priveste?", "De ce anume se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea rolurilor si responsabilitatilor

de Adrian Viziteu

Pentru a nu crea confuzie in cadrul proiectului, metodologia de gestionare a proiectelor aleasa trebuie sa permita definirea si agrearea de roluri si responsabilitati clare in cadrul proiectului. In cadrul structurii de organizare a proiectului trebuie ca...

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal