Responsabilitatile ce privesc calitatea in cadrul proiectului

Responsabilitatile ce privesc calitatea in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte

• Furnizeaza detalii ale sistemului ce priveste calitatea in cadrul proiectului

• Pune la dipozitie Asigurarea Calitatii

Directorul de Proiect

• Aproba Descrierea Elementelor care alcatuiesc Proiectul

• Aproba Descrierea Rezultatului Proiectului

• Aproba Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

• Aproba Descrierile Elementelor care alcatuiesc Proiectul, raportate la rezultatul proiectului folosit de utilizatori

• Pune la dispozitie resurse in vederea derularii activitatilor ce privesc calitatea si aprobarea elementelor care alcatuiesc proiectul si deci, a rezultatului proiectului

• Este responsabil cu acceptanta rezultatului proiectului

Reprezentantul Furnizorului Proiectului

• Aproba Descrierea Rezultatului Proiectului (daca este cazul)

• Aproba Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

• Aproba modulele ce privesc calitatea, tehnicile si instrumentele folosite in dezvoltarea rezultatului proiecutlui si a elementelor care alcatuiesc proiectul

• Pune la dispozitie resursele necesare derularii activitatilor din partea furnizorului proiectului ce privesc calitatea

• Aproba Descrierile Elementelor de Proiect care au specific tehnic

Managerul de Proiect

• Documenteaza asteptarile beneficiarului rezultatului proiectului si criteriile de acceptanta

• Elaboreaza Descrierea Rezultatului Proiectului impreuna cu utilizatorii

• Pregateste Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

• Pregateste si mentine Descrierile Elementelor care alcatuiesc Proiectul

• Se asigura ca Managerii Echipelor de Proiect implementeaza masurile de control al calitatii, agreate in Descrierile Elementelor care alcatuiesc Proiectul si agreate in Pachetele de Lucru

Managerul Echipei de Proiect

• Produce elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, in functie de descrierile lor

• Gestioneaza mecanismele de control ce privesc calitatea elementelor de proiect pe care le produce

• Centralizeaza inregistrarile ce privesc calitatea

• Il sfatuieste pe Managerul de Proiect in legatura cu statusul elementelor de proiect pe care le produce, in raport cu calitatea

Asigurarea Proiectului

• Il sfatuieste pe Managerul de Proiect in legatura cu Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

• Asista Comisia de Conducere a Proiectului si il asista pe Managerul de Proiect in legatura cu revizuirea Descrierilor Elementelor care alcatuiesc Proiectul

• Il sfatuieste pe Managerul de Proiect in ceea ce-i priveste pe cei care se ocupa cu examinarea si aprobarea, in raport cu calitatea in cadrul proiectului

• Asigura membrii Comisiei de Conducere a Proiectului de implementarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului, precum derularea corespunzatoare a rolurilor implicate in gestionarea proiectului si a procedurilor ce privesc calitatea

Grupul Responsabil cu Acordarea de Suport in cadrul Proiectului

• Acorda suport administrativ in privinta mecanismelor de control al calitatii

• Intretine Registrul de Control al Calitatii in cadrul Proiectului si inregistrarile ce privesc calitatea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului

• Asista Managerii Echipelor de Proiect si membrii echipelor de proiect cu aplicarea proceselor de proiect ce privesc calitatea.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Exemplu de tehnica de prioritizare

de Adrian Viziteu

Fiecare criteriu de acceptanta este clasificat in felul urmator: "Este necesar", "Ar trebui sa fie", "L-am putea avea" sau "Nu e nevoie sa-l avem". Toate caracteristicile rezultatului proiectului care sunt clasificate cu "Este necesar" si "Ar trebui sa...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Mecanismele de control ce privesc calitatea

de Adrian Viziteu

Este important sa se stabileasca o baza efectiva pentru mecanismele de control in ceea ce priveste calitea, inclusiv in privinta tolerantelor referitoare la calitate, astfel incat acestea sa reprezinte un mod eficient si sigur de a putea obtine...

Management Proiecte

Revizuirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

In cadrul unei etape de proiect, Managerul de Proiect revizuireste progresul in mod regulat, cu ajutorul Rapoartelor ce privesc punctele de control in cadrul proiectului, cu ajutorul Registrelor Proiectului si cu ajutorul jurnalelor proiectului. ...

Management Proiecte

Management Proiecte

Despre Managementul Proiectelor

de Adrian Viziteu

Proiectul, prin definitie, se deruleaza intr-un mediu organizational controlat. Intrebarile frecvente pe care cei implicati in rolul de Manager de Proiect ar trebui sa si le puna sunt "Care sunt asteptarile in ceea ce ma priveste?", "De ce anume se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Continutul unui Business Case

de Adrian Viziteu

Busines Case-ul trebuie sa descrie motivele proiectului, din perspectiva costurilor, riscurilor si beneficiilor asteptate. Business Case-ul contine informatii despre: • Un rezumat care se adreseaza Comisiei de Conducere a Proiectului (Executive Summary) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul gestionarii proiectului prin exceptie foloseste cele 6 tipuri de tolerante in raport cu care un proiect poate fi controlat. Alocarea tolerantelor urmareste cele 4 nivele ce privesc gestionarea si conducerea proiectului, dupa cum urmeaza: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal