Reprezentantul Utilizatorilor

Reprezentantul Utilizatorilor
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea rezultatului proiectului, astfel incat rezultatul sa ajunga sa intruneasca nevoile utilizatorilor, tinand in acelasi timp cont de limitarile impuse de Business Case, in ceea ce priveste calitatea, modul de functionare si uzabilitatea acestuia.

Rolul Reprezentantului Utilizatorilor reprezinta interesele tuturor celor care vor folosi rezultatul proiectului, inclusiv interesele celor care se ocupa de operatiuni si intretinere din cadrul companiei, reprezinta interesele celor pentru care rezultatul proiectului indeplineste anumite obiective si reprezinta interesele celor care vor folosi rezultatul proiectului pentru a genera anumite beneficii.

Rolul Reprezentantului Utilizatorilor aloca utilizatori in cadrul proiectului si monitorizeaza realizarea rezultatului proiectului in raport cu cerintele specificate la inceputul proiectului. Acest rol poate presupune implicarea mai multor persoane care sa se asigure ca pot fi acoperite toate interesele utilizatorilor. Pentru a asigura eficienta, rolul Reprezentantului Utilizatorilor nu trebuie "diluat", adica nu este recomandat sa fie alocat mai multor persoane decat este necesar.

Reprezentantul Utilizatorilor specifica beneficiile si este raspunzator in fata Conducerii Companiei sau dupa caz, a Conducerii Programului de Proiecte, cu demonstrarea faptului ca beneficiile estimate la inceputul proiectului sunt realizate.

Acest rol presupune asumarea implicarii chiar si dupa finalizarea proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Adaptarea componentelor proiectului

de Adrian Viziteu

Adaptarea unei componente nu inseamna in mod obligatoriu modificarea metodologiei de proiect. In cele mai multe cazuri, factorii de proiect si factorii de mediu sunt incorporati in strategiile proiectului si in mecanismele de control ale proiectului....

Management Proiecte

Elaborarea planurilor de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor de proiect presupune parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Schitarea sablonului planului 2. Definirea si analiza elementelor care alcatuiesc proiectul + analiza riscurilor asociate 3. Identificarea activitatilor de proiect si a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - obiective

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Demararea Proiectului este de a asigura urmatoarele: • exista suficienta justificare din punctul de vedere al operatiunilor de afaceri ale companiei, pentru a initia proiectul, justificare documentata in Business Case-ul in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contextul demararii unui proiect

de Adrian Viziteu

Proiectele pot fi identificate in feluri diferite si deci pot sa aiba la dispozitie o multitudine de informatii in momentul demararii lor. Ceea ce declanseaza proiectul - motivul - poarta numele de Mandatul Proiectului, pus la dispozitie de catre...

Management Proiecte

Inregistrarea lectiilor invatate anterior

de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau...

Management Proiecte

Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Impune tolerantele proiectului si le documenteaza in Mandatul Proiectului • Aproba Planurile ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect, cand nivelele de toleranta acceptate sunt depasite...

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Demararea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a asigura faptul ca cerintele procesului Initierea Proiectului sunt deja definite, lucru care poate...

Management Proiecte

Management Proiecte

Raportarea Finalului de Etapa de Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatele unei etape de proiect trebuie raportate catre Comisia de Conducere a Proiectului, astfel incat progresul proiectului sa fie cat se poate de vizibil pentru cei care conduc si gestioneaza proiectul. Managerul de Proiect ofera o vedere de...

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Descrierea unei diagrame de proces de proiect

de Adrian Viziteu

Descrierea unei diagrame de proces de proiect • Demararea Proiectului este un proces • Autorizarea Initierii Proiectului este o activitate, fiecare proces fiind alcatuit din mai multe activitati • Cererea ce priveste Planul Exceptiei Aparute in Proiect este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Echipelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Planul Echipei de Proiect este elaborat de Managerul Echipei de Proiect in vederea usurarii sarcinilor ce privesc Pachetele de Lucru. Planurile Echipelor de Proiect sunt optionale, nu sunt obligatorii. Nevoia ce priveste Planurile Echipelor de Proiect si...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal