Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect

Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Evitarea amenintarii

De obicei presupune schimbarea unor aspecte ale proiectului, precum scopul, modul ce priveste achizitiile, furnizorul sau secventa activitatilor, astfel incat fiecare amenintare sa inceteze sa mai aiba un impact sau pe cat posibl, sa nu se mai materializeze.

(Exemplu) O intalnire importanta poate fi amenintata de intreruperi ce privesc zborurile. Drept urmare, se decide ca intalnirea sa se desfasoare sub forma unei conferinte telefonice.

Reducerea amenintarii

Actiunile ce pot fi intreprinse sunt:

• reducerea probabilitatii derularii unui eveniment, prin derularea unei forme de control

• reducerea impactului unui eveniment, daca acesta s-ar derula.

(Exemplu) (1) Pentru a reduce probabilitatea ca utilizarorii sa ajunga sa nu foloseasca un produs, numarul sesiunilor de training este marit. (2) Pentru a reduce impactul graficului de timp, in cazul in care prototipul realizat este distrus in timpul transportului, 2 prototipuri sunt construite.

Planul de rezerva ce priveste amenintarea

Crearea unui plan de rezerva pentru activitati ce pot fi derulate pentru a micsora impactul amenintarii, in cazul materializarii riscului. Aceasta este o forma de a "reduce" raspunsul ce priveste riscul, caz in care doar se reduce impactul amenintarii.

(Exemplu) Centrul de testare al companiei este disponibil doar 2 saptamani in luna August. Pentru a reduce impactul de a nu avea produsul gata la timp, exista un plan de rezerva si anume contractarea unui alt centru de testare - cu cheltuieli mai mari.

Transferul amenintarii

O decizie constienta si intentionata este luata in vederea pastrarii amenintarii, dupa observrea faptului ca din punct de vedere economic este mai bine asa, in contrast cu incercarea de a defini un raspuns ce priveste amenintarea. Amenintarea trebuie in continuare sa fie monitorizata, in vederea asigurarii faptului ca aceasta ramane in continuare la starea de a fi tolerata, tolerabila.

(Exemplu) Pentru a reduce impactul finaciar, in cazul in care prototipul este distrus in timpul transportului, acesta este asigurat. Pentru a reduce impactul financiar, in cazul in care produsul nu este disponibil pentru prezentare in cadrul targului expozitional, contractul cu furnizorul include clauze de penalizare daca apar intarzieri.

Acceptarea amenintarii

O decizie constienta si intentionata este luata pentru a pastra amenintarea, dupa observarea faptului ca din punct de vedere economic este mai bine sa fie pastrata amenintarea, in contrast cu incercarea de a defini un raspuns in privinta acestuia. Amenintarea trebuie in continuare sa fie monitorizata, pentru a observa daca aceasta se pastreaza intr-o stare tolerabila.

(Exemplu) Exista o amenintare ca un competitor poate lansa primul un produs final, in felul acesta afectand cota de piata asteptata pentru acest produs. Alegerea este de a accelera proiectul prin marirea resurselor alocate, in vederea reducerii scopului proiectului prin finalizarea mai repede a produsului. Accelerarea proiectului poate determina probleme de calitate in ceea ce priveste produsul si deci, reducand scopul exista sansa de a face produsul mai putin atragator. In urma analizei, se decide ca amenintarea sa fie acceptata si in privinta ei sa nu se faca nimic.

Partajarea amenintarii sau a oportunitatii

Metodele moderne de achizitii presupun o forma de partajare a riscului prin aplicarea formulei de castig reciproc sau pierdere reciproca, ambele parti castiga daca costul se incadreaza sub planul de cost agreat si ambele parti pierd daca costul depaseste limitele agreate in planul de cost. Anumite domeni practica aceasta partajare a riscului, in contractele semnate cu parti terte.

(Exemplu) Costul proiectului poate fi negativ afectat din cauza fluctuatiilor in ceea ce priveste costul petrolului. Clientul si furnizorul agreaza reciproc sa imparta riscul si deci, cresterile de pret sau scaderile de pret in mod egal, in momentul semnarii contractului.

Exploatarea oportunitatii

Capturarea oportunitatii, retinerea ei, in vederea asigurarii faptului ca aceasta se va materializa si ca impactul va fi realizat.

(Exemplu) Exista un risc legat de faptul ca proiectul va fi intarziat. Daca proiectul este inarziat, o versiune ulterioara a aplicatiei software poate fi implementata, ceea ce inseamna ca sunt reduse costurile de intretinere. Comisia de Conducere a Proiectului ia decizia sa schimbe scopul si graficul de timp al proiectului, permitand astfel ca versiunea ulterioara a aplicatiei software sa fie cumparata si implementata.

Imbunatatirea oportunitatii

Actiuni sunt demarate in sensul imbunatatirii oportunitatii evenimentului aparut si in sensul imbunatatirii impactului, in situatia in care evenimentul are loc.

(Exemplu) Este posibil ca produsul sa fie finalizat din punct de vedere al acceptantei din partea utilizatorilor, intr-o singura sesiune de testare, in loc de 2 sesiuni, permitand astfel sa fie livrat mai devreme si inainte de produsul competitorului. Comisia de Conducere a Proiectului decide sa se desfasoare o sesiune de pregatire, o sesiune de pre-testare, astfel incat sa se mareasca sansele ca produsul sa fie acceptat in prima sesiune de testare si deci, sa fie livrat si lansat mai devreme.

Respingerea oportunitatii

O decizie constienta si intentionata este luata in vederea respingeri oportunitatii, dupa observarea faptului ca din punct de vedere economic este mai bine sa fie respinsa oportunitatea, in contrast cu incercarea de a defini un raspuns in privinta acesteia. Oportunitatea trebuie in continuare sa fie monitorizata.

(Exemplu) Este posibil ca produsul sa fie finalizat din punctul de vedere al acceptantei din partea utilizatorilor, intr-o singura sesiune de testare, in loc de 2 sesiuni, putand dupa sa fie livrat mai devreme si inainte de produsul comptetitorului. Comisia de Conducere a Proiectului decide sa respinga oportunitatea unei lansari inainte de termen si sa se raporteze in continuare la data de lansare stabilita deja.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Continutul unui Business Case

de Adrian Viziteu

Busines Case-ul trebuie sa descrie motivele proiectului, din perspectiva costurilor, riscurilor si beneficiilor asteptate. Business Case-ul contine informatii despre: • Un rezumat care se adreseaza Comisiei de Conducere a Proiectului (Executive Summary) •...

Management Proiecte

Ce trebuie un Manager de Proiect sa controleze?

de Adrian Viziteu

Un Manager de Proiect trebuie sa controleze toate variabilele care alcatuiesc proiectul, deci, trebuie sa gestioneze permanent toti indicatorii de performanta. • Costurile: Costurile de proiect trebuie sa se mentina la un nivel rezonabil, acceptat si, chiar...

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Management Proiecte

Ce reprezinta gestionarea riscului?

de Adrian Viziteu

Gestionarea riscului se refera la aplicarea sistematica a procedurilor ce privesc activitatile de identificare si evaluare a riscurilor si apoi de planificare si implementare a raspunsurilor ce privesc riscurile. Acest lucru determina existenta unui...

Management Proiecte

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Metodele de evaluare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele de planificare

de Adrian Viziteu

Toate aspectele ce privesc planificarea devin mai dificile pe masura ce planificarea se doreste a fi realizata pentru toata perioada de derulare a proiectului. Perioada de timp pentru care este posibil sa se realizeze planificarea intr-un mod cat mai...

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Gestionarea proiectului prin exceptie
Structura de raportare in cadrul metodologiei de proiect
Adaptarea metodologiei de proiect la proiectele in care sunt implicate mai multe companii, organizatii
Alcatuirea si numirea echipei care gestioneaza proiectul
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Selectarea abordarii in ceea ce priveste proiectul si elaborarea Rezumatului Proiectului
Programul de Proiecte raportat la Organizarea Proiectului
Raportarea Finalului de Etapa de Proiect
Responsabilitatile ce privesc selectarea abordarii in raport cu realizarea proiectului si cu alcatuirea Rezumatului Proiectului
Responsabilitatile ce privesc elaborarea Business Case-ului in varianta scurta
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Mecanisme de control bazate pe evenimente si timp
Punctele de agreare in cadrul planului de proiect
Controlul Calitatii
Evaluarea resurselor disponibile si alocarea acestora in cadrul proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal