Raportarea progresului in cadrul proiectului

Raportarea progresului in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza.

De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se afla in alte etape de gestionare.

De exemplu, (2) daca echipa de proiect este foarte experimentata, in aceasta situatie, frecventa de raportare poate fi de asemenea mica, pe cand atunci cand echipa de proiect nu este foarte experimentata, Managerul de Proiect poate dori sa mareasca frecventa de raportare pana in punctul in care echipa de proiect dobandeste destula incredere din partea acestuia.

Urmatoarele elemente de gestionare sunt folosite in ceea ce priveste raportarea progresului in cadrul proiectului:

Raportul ce priveste Punctul de Control al proiectului

Managerul Echipei de Proiect creaza acest raport cu scopul de a-i oferi Managerului de Proiect informatii ce privesc progresul in raport cu Pachetul de Lucru. In Pachetul de Lucru este inclusa si frecventa rapoartelor ce privesc punctele de control ale proiecutlui. Managerul de Proiect centralizeaza aceste rapoarte si le foloseste pentru a evalua progresul, in timpul revizuirii etapei de proiect.

Raportul care prezinta progresul in mod sumar

Managerul de Proiect creaza acest raport ce priveste etapele de gestionare a proiectului si il transmite Comisiei de Conducere a Proiectului. Comisia de Conducere a Proiectului va determina frecventa aestui raport, fie raportata la intregul proiect, fie raportata la etapa de proiect si va documenta aceasta decizie in Strategia ce priveste Gestionarea Proiectului. Raportul ce priveste Evenimentele Importante din proiect le permite celor din Comisia de Conducere a Proiectului sa gestioneze proiectul prin exceptie, fiind constienti de tolerantele agreate impreuna cu Managerul de Proiect in Planul Etapei de Proiect. Raportul trebuie sa confirme faptul ca progresul este realizat in cadrul proiectului si ca se incadreaza in limitele tolerantelor agreate si mai trebuie sa poata avertiza din timp in legatura cu problemele care necesita derularea actiunilor aferente. In cadrul Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului, Comisia de Conducere a Proiectului poate solicita sa fie transmise copii ale Raportului ce priveste Evenimentele Importante din Proiect catre partile din afara proiectului care detin interese in proiect. Comisia de Conducere a Proiectului poate transmite acest raport sau un rezumat al acestuia si catre Conducerea Companiei sau dupa caz, catre Conducerea Programului de Proiecte.

Raportul Finalului Etapei de Proiect

Raportul Finalului Etapei de Proiect este creat de Managerul de Proiect spre finalul fiecarei etape de proiect, furnizand astfel Comisiei de Conducere a Proiectului informatii ce privesc progresul pana la respectiva data, situatia proiectului per total si concomitent cu Planul pentru urmatoarea Etapa de Proiect, suficiente informatii pentru a-i putea solicita Comisiei de Conducere a Proiectului sa ia o decizie in ceea ce priveste continuarea proiectului.

Raportul Finalului de Proiect

Acest raport este creat de Managerul de Proiect aproape de finalul proiectului, in timpul procesului Incheierea Proiectului si este folosit de Comisia de Conducere a Proiectului pentru a evalua proiectul si pentru a autoriza incheierea sa.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea schimbarilor in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Controlul problemelor si schimbarilor aparute in proiect Procedurile ce privesc controlul schimbarilor din proiect asigura faptul ca toate problemele si schimbarile care pot afecta baza proiectului deja agreata sunt identificate, evaluate si fie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul gestionarii proiectului prin exceptie foloseste cele 6 tipuri de tolerante in raport cu care un proiect poate fi controlat. Alocarea tolerantelor urmareste cele 4 nivele ce privesc gestionarea si conducerea proiectului, dupa cum urmeaza: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea calitativa in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Examinarea calitativa este o tehnica generica, care poate fi folosita in afara contextului proiectului. Drept urmare, rolurile ce privesc examinarea calitatii nu au o relatie specifica cu rolurile specifice echipei care gestioneaza proiectul. Totusi,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea riscului - Ce este riscul?

de Adrian Viziteu

Ce este riscul? Riscul este un eveniment incert sau un set de evenimente care, daca se concretizeaza, exercita un efect, de obicei advers, asupra indeplinirii obiectivelor proiectului. Riscul este alcatuit dintr-o combinatie a unei amenintari percepute sau...

Continuitatea Afacerii

Continuitatea Afacerii - introducere

de Adrian Viziteu

Continuitatea Afacerii presupune (1) planificarea ce priveste diminuarea riscului - prin reducerea posibilitatii aparitiei unor evenimente adverse și (2) planificarea ce priveste recuperarea afacerilor - prin asigurarea functionarii continue in urma...

Management Proiecte

Management Proiecte

Ce este planificarea?

de Adrian Viziteu

Planificarea reprezinta actul sau progresul de elaborare si intretinere a unui Plan de Proiect. Termenul este de asemenea folosit pentru a descrie procedurile folosite in mod formal, precum crearea documentelor si a diagramelor necesare. Planificarea...

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal