Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale:

• Planificarea

• Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul

• Controlul schimbarilor aparute in proiect

• Raportarea statusului elementelor care alcatuiesc proiectul

• Verificarea si Auditul.

Planificarea

Deciderea nivelului ce priveste Configuratia Proiectului va fi necesara in cadrul proiectului si planificarea felului in care acest nivel urmeaza a fi indeplinit este de asemenea exterm de importanta. Nielul de control necesar variaza in functie de proiect. Nivelul maxim de control posibil este determinat de descompunerea elementelor care alcatuiesc proiectul pana in punctul in care nivelul atins permite izolarea fiecarui element de proiect in parte si astfel acesta poate fi independent instalat, inlocuit sau modificat. Totusi, nivelul de control exercitat va fi influentat de importanta proiectului si de complexitatea felului in care elementele care alcatuiesc proiectul relationeaza intre ele.

Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul

Specificarea si identificarea tuturor componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul, numite si Elementele Configuratiei Proiectului, in raport cu nivelul de control necesar. O conventie de notare trebuie folosita, permitand astfel folosirea de identificatori unici pentru fiecare element al Configuratiei Proiectului care trebuie alocat, impreuna cu atributele elementului inregistrat, documentat.

Controlul schimbarilor aparute in proiect

Reprezinta abilitatea de a aproba si elabora baza proiectului si de a implementa schimbari in proiect doar cu acordul autoritatii desemnate in proiect. Odata ce rezultatul proiectului a fost aprobat, ideea de baza este ca "nimic nu se realizeaza si nimic nu se schimba fara aprobare". Baza agreata reprezinta in proiect punctul de referinta in raport cu care fiecare element este monitorizat si controlat. In termeni specifici configuratiei proiectului, acest punct de referinta reprezinta o "poza" a rezultatului proiectului sau a unuia din elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, "poza" realizata in orice punct dorit din timpul derulari proiectului, dintr-un motiv anume, planificat sau neplanificat acest motiv. Daca elementul pentru care s-a stabilit o baza urmeaza a fi schimbat, o noua versiune este creata in vederea acomodarii schimbarii, versiunea de baza ramanand astfel neschimbata. Versiunile de baza mai vechi trebuie arhivate, nu abandonate sau aruncate sau sterse, dupa caz. Controlul Configuratiei Proiectului de asemenea inlcude: stocarea si recuperarea tuturor informatiilor relevante gestionarii proiectului, asigurarea securitatii si sigurantei  elementelor configuratiei proiectului si controlarea accesului la ele, distributia copiilor tuturor elementelor configuratiei proiectului, arhivarea tuturor documentelor generate pe toata durata proiectului.

Alte elemente ce privesc gestionarea proiectului si elementele tehnice se supun controlului configuratiei proiectului.

Raportarea statusului elementelor care alcatuiesc proiectul

Raportarea tuturor informatiilor curente si istorice ce privesc fiecare element al proiectului. Managerul de Proiect poate solicita acest lucru la finalul unei etape de proiect, la finalul proiecutlui sau ca parte a examinarii problemelor si riscurilor.

Verificarea si Auditul

Reprezinta o serie de verificari si audituri ce privesc Configuratia Proiectului, in vederea compararii statusului tuturor elementelor care alcatuiesc proiectul cu aceleasi elemente, asa cum au fost ele stabilite initial in Inregistrarile ce privesc Elementele Configuratiei Proiectului, pentru a identifica eventuale discrepante. Aceste verificari si audituri  revizuiesc de asemenea procedura ce priveste configuratia proiectului, pentru a observa dca aceasta este derulata in conformitate cu ce a fost stabilit deja in Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului. Verificarile sunt in general realizate la fiecare sfarsit de etapa si la finalul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Riscurile Proiectului

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectului, Riscurile Proiectului pot fi centralizate in cadrul unei componente al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla incertitudinea si, ca rezultat, de a imbunatati abilitatea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Management Proiecte

Mecanismele de control ce privesc calitatea

de Adrian Viziteu

Este important sa se stabileasca o baza efectiva pentru mecanismele de control in ceea ce priveste calitea, inclusiv in privinta tolerantelor referitoare la calitate, astfel incat acestea sa reprezinte un mod eficient si sigur de a putea obtine...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea proiectului pe etape

de Adrian Viziteu

Un proiect este planificat, monitorizat si controlat pe etape. Etapele proiectului le permit celor din Conducerea Companiei sa controleze proiectul la intervale predefinite. La fiecare sfarsit de etapa, statusul proiectului trebuie evaluat si pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Impune tolerantele proiectului si le documenteaza in Mandatul Proiectului • Aproba Planurile ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect, cand nivelele de toleranta acceptate sunt depasite...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Continutul unui Business Case

de Adrian Viziteu

Busines Case-ul trebuie sa descrie motivele proiectului, din perspectiva costurilor, riscurilor si beneficiilor asteptate. Business Case-ul contine informatii despre: • Un rezumat care se adreseaza Comisiei de Conducere a Proiectului (Executive Summary) •...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal