Problemele aparute in cadrul proiectului

Problemele aparute in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Termenul "probleme", in contextul metodologiei de gestionare a proiectului, se refera la orice eveniment relevant care a avut loc, care nu a fost planificat si care necesita sa fie gestionat.

O problema poate fi reprezentata de o ingrijorare, o integrare, o cerere de schimbare, o sugestie sau de o specificatie aflata in afara specificatiilor agreate, pusa in vedere in timpul derularii proiectului.

Tipuri de probleme

De retinut ca nu toate problemele care apar in timpul derularii proiectului au sens negativ.

Problemele pot fi aduse in discutie oricand in cadrul proiectului, de catre oricine detine un interes in proiect, membru al echipei de proiect sau de oricare din partile care detin interese in proiect, in raport cu rezultatul proiectului.

Tipurile de probleme care trebuie tratate in timpul derularii unui proiect sunt:

Cerere de schimbare

Este o propunere de a schimba unul sau mai multe aspecte ce privesc proiectul.

(Exemplu) Reprezentantul Utilizatorilor ar dori sa creasca numarul de utilizatori de la 100 la 150.

O specificatie care se regaseste in afara specificatiilor agreate

Ceva ce proiectul ar trebui sa furnizeze, dar in acest moment nu furnizeaza - de exemplu, o functionalitate care poate nici nu a fost prevazuta initial, din diverse motive. Ar putea fi chiar un element de proiect care lipseste sau un rezultat al proiectului care nu intruneste specificatiile.

(Exemplu) Sfat venit din partea unui furnizor in ceea ce priveste faptul ca unul din elementele proiectului, specificat de beneficiar, nu poate fi livrat.

Problema, ingrijorare

Orice alt tip de problema pe care Managerul de Proiect considera ca trebuie sa o rezolve sau sa o transmita mai departe.

(Exemplu) Sfat venit din partea Managerului Echipei de Proiect, in ceea ce priveste faptul ca un membru al echipei s-a imbolnavit si drept urmare, data de final stabilita pentru respectivul Pachet de Lucru va fi intarziata cu o saptamana ; Notificare ce priveste faptul ca unul din furnizorii proiectului a intrat in faliment, de aici rezultand nevoia de a identifica si lucra cu un alt furnizor.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Initierea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Initierea Proiectului este de a asigura faptul ca exista o intelegere comuna asupra: • motivelor datorita carora proiectul trebuie realizat, beneficiilor asteptate si a faptului ca exista o intelegere ce priveste riscurile asociate •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea riscurilor

de Adrian Viziteu

Scopul principal al pasului "Identificarea riscurilor" este de a recunoaste amenintarile si oportunitatile care pot afecta obiectivele proiectului. In acest sens sunt recomandate urmatoarele actiuni: • inregistrarea in Registrul ce priveste Riscurile...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapa finala de livrare a proiectului

de Adrian Viziteu

Cum proiectul reprezinta o asumare temporara, in timpul ultimei etape, imediat ce Managerul de Proiect a primit aprobarea pentru toate elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, urmeaza momentul de a incheia proiectul si de a elibera de acesta...

Management Proiecte

Management Proiecte

Asigurarea Calitatii in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

O practica buna este aceea de a stabili activitati de asigurare a calitatii in mod independent de echipa care gestioneaza proiectul. Asigurarea Calitatii verifica daca conducerea proiectului si echipa care gestioneaza proiectul se potrivesc cu natura si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Schimbarile Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de proiect, Schimbarile Aparute in Proiect pot fi centralizate in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla potentialele schimbari si schimbarile aprobate in ceea ce priveste proiectul,...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Experienta acumulata de-a lungul derularii proiectelor
Criteriile ce privesc calitatea in cadrul proiectului
Capturarea problemelor aparute in proiect
Responsabilitatile ce privesc notificarea, transmiterea mai departe a riscurilor si problemelor
De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc autorizarea Planului Etapei de Proiect sau a Planului ce priveste Exceptia aparuta in Proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Adaptarea proiectului, in vederea includerii acestuia intr-un Program de Proiecte
Indrumarea asupra directiei proiectului, oferita de Comisia de Conducere a Proiectului
Livrarea Pachetului de Lucru
Verificarea si intretinerea Business Case-ului
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Exemplu de structura de descompunere a riscului
Responsabilitatile ce privesc pregatirea incheierii planificate a proiectului
Graficul de realizare a proiectului, raportat la timp
StudioWeb by PorticoGlobal