Principiile de gestionare in cadrul proiectului

Principiile de gestionare in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Scopul metodologiei de proiect este de a pune la dispozitie o metoda care sa poata fi aplicata indiferent de marime, tip, organizatie, locatie sau cultura. Acest lucru este posibil doar daca metodologia de gestionare a proiectului aleasa se bazeaza pe cele cateva principii, caracterizate astfel:

• sunt universale, astfel incat ele sa poata fi aplicate oricarui proiect

• au incluse mecanisme de validare

• ii imputernicesc pe cei care o folosesc sa aiba incredere ca pot influenta felul in care proiectul este gestionat.

Principiile reprezinta baza care definesste metodologia de gestionare a proiectului.

Cele cateva principii care caracterizeaza o metodologie buna de gestionare a proiectului sunt:

• justificarea continua a proiectului din punctul de vedere al afacerii

• experienta acumulata anterior

• roluri si responsabilitati bine definite

• gestionarea proiectului pe etape

• gestionarea proiectului prin exceptie

• atentie concentrata pe rezultat

• Metodologie de gestionare a proiectului care poate fi adaptata pentru a se potrivi mediului la care este supus proiectul curent.

Adoptarea acestor principii de baza, alaturi de procese si livrabile, ofera siguranta ca metodologia de gestionare a proiectului aleasa contribuie la succesul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Durata etapelor de gestionare a proiectului

de Adrian Viziteu

Durata unei etape de gestionare a proiectului nu poate fi definita la modul general, ci in functie de fiecare proiect in parte. Etepele de gestionare trebuie sa fie mai scurte atunci cand sunt implicate riscuri mai mari, incertitudine sau complexitate - de exemplu,...

Management Proiecte

Livrarea Pachetului de Lucru

de Adrian Viziteu

Imediat ce Pachetul de Lucru a fost acceptat de Managerul de Proiect, notificarea ce priveste finalizarea lui trebuie trimisa inapoi Managerului de Proiect, imediat dupa finalizarea muncii pe respectivul Pachet de Lucru. Urmatoarele actiuni sunt...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Ar fi foarte haotic si nepotrivit ca membrii echipei de proiect sa inceapa activitati oricand acestia ar dori. Trebuie sa existe un nivel de autonomie in cadrul echipei de proiect, dar in acest fel sigur ar aparea probleme la care acestia nu s-ar fi...

Management Proiecte

Managerul Echipei de Proiect

de Adrian Viziteu

Responsabilitatea principala a Managerului Echipei de Proiect este de a se asigura ca se produce rezultatul alocat lui de catre Managerul de Proiect. Managerul Echipei de Proiect ii raporteaza Managerului de Proiect si este condus, in consecinta, de...

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Confirmarea beneficiilor proiectului

de Adrian Viziteu

Abordarea in ceea ce priveste confirmarea beneficiilor proiectului este de a: • identifica beneficiile • selecta instrumentele de masurare care ajuta la dovedirea beneficiilor generate de rezultatul proiectului • colecta rezultatele masuratorilor, cu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile majore asociate proiectului

de Adrian Viziteu

O oportunitate poate oricand sa fie suprascrisa de un risc. Deci, pentru a putea judeca obiectiv justificarea proiectului din perspectiva afacerilor companiei, conducerea proiectului trebuie sa inteleaga nu numai beneficiile si costurile proiectului,...

Management Proiecte

Initierea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Initierea Proiectului este de a asigura faptul ca exista o intelegere comuna asupra: • motivelor datorita carora proiectul trebuie realizat, beneficiilor asteptate si a faptului ca exista o intelegere ce priveste riscurile asociate •...

Management Proiecte

Atentia concentrata pe rezultatul proiectului

de Adrian Viziteu

Intotdeauna o metodologie de proiect trebuie sa se axeze pe definirea si livrarea de rezultate, in special pe cerintele ce privesc calitatea rezultatului. Succesul unui proiect este garantat de abordarea orientata pe rezultat si in niciun caz de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal