Principiile de conducere in cadrul proiectului

Principiile de conducere in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Principiile de conducere reprezinta o serie de indicatori si practici care ajuta la luarea unei decizii in privinta felului in care proiectul este gestionat, daca proiectul este gestionat conform metodologiei de gestionare aleasa, daca toate principiile generale sunt aplicate in proiect.

Componentele

Componentele descriu aspectele ce privesc felul in care se gestioneaza proiectul, aspecte de care Managerul de Proiect trebuie sa aiba grija tot timpul pe parcursul derularii proiectului. Exista in metodologia de gestionare a proiectului componente care explica atat tratamentul specific pentru diferitele discipline ce privesc gestionarea proiectului, cat si motivele pentru care acestea sunt necesare in proiect.

Procesele unui proiect

Procesele descriu pas cu pas progresul unui proiect pe intreaga sa durata de viata, de la inceputul proiectului la inchiderea acestuia. Fiecare proces trebuie sa puna la dispozitie liste cu activitati recomandate, livrabile si responsabilitati asociate.

Adaptarea unei metodologii de proiect la specificul proiectului curent

Orice metodologie de proiect, generica sau "dedicata", trebuie adaptata la proiectul care urmeaza a incepe, avand in vedere unicitatea acestuia.

Metodologia de gestionare a proiectului aleasa trebuie sa fie flexibila, astfel incat aceasta sa poata fi adaptata cu usurinta la proiectul care urmeaza sa inceapa, indiferent de marimea sau tipul acestuia.

Diagrama de dezvoltare a unui proiect, din punctul de vedere al gestionarii unui proiect este urmatoarea:

• Procesele unui proiect

• Componentele proiectului

• Progres

• Business Case

• Organizatie

• Calitate

• Plan

• Risc

• Schimbare

• Principiile de conducere si gestionare.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Ideea sau nevoia de la care porneste proiectul

de Adrian Viziteu

Totul in ceea ce prieveste proiectul incepe cu ideea sau nevoia cuiva, din care pot rezulta noi obiective de afaceri, raspunsuri ce privesc presiuni din partea competitiei, schimbari in legislatie sau recomandari survenite in urma unui raport sau a unui...

Management Proiecte

Inregistrarea lectiilor invatate anterior

de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau...

Management Proiecte

Management Proiecte

Progresul realizat in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul progresului este de a stabili mecanismele de monitorizare a realizarilor in cadrul proiectului si de comparare a acestora cu cele planificate initial, punand astfel la dispozitie o modalitate de a observa clar daca obiectivele proiectului raman...

Management Proiecte

Management Proiecte

Mecanisme de control bazate pe evenimente si timp

de Adrian Viziteu

Exista 2 tipuri de mecanisme de control al proiectului, pe toata perioada sa de derulare: • Mecanisme de control raportate la evenimentele proiectului Aceste mecanisme de control sunt derulate in momentul in care care un eveniment are loc in cadrul...

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Executarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Munca trebuie executata si monitorizata in functie de cerintele definite in Pachetul de Lucru autorizat. In timpul dezvoltarii elementelor de proiect, Managerul Echipei de Proiect nu trebuie sa desaseasca tolerantele agreate in Pachetul de Lucru,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planificarea etapei de initiere a proiectului

de Adrian Viziteu

Initierea Proiectului necesita timp si consuma resurse. In acest sens, munca trebuie planificata si agreata, in exact acelasi fel ca munca realizata si in restul proiectului, asigurand in acelasi timp si faptul ca initierea proiectului se realizeaza in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal