Planificarea Urmatoarei Etape de Proiect

Planificarea Urmatoarei Etape de Proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Planul Etapei de Proiect pentru urmatoarea etapa de gestionare a proiectului este creat spre finalul etapei curente de gestionare. Activitatile de incheiere trebuie planificate in cadrul Planului Etapei de Proiect, pentru ultima etapa a proiectului.

Planificarea nu este o activitate derulata in mod izolat. Managerul de Proiect va trebui sa se consulte cu Comisia de Conducere a Proiectului, cu Asigurarea Proiectului, cu Managerii Echipelor de Proiect si posibil cu alte parti care detin interese in proiect, pentru a putea crea un plan viabil. Cu cat mai multi oameni implicati in planificare, cu atat mai robust va fi planul, atata vreme cat persoanele implicate in planificare sunt cele potrivite.

Urmatoarele activitati sunt recomandate, in ceea ce priveste planificarea urmatoarei etape de proiect:

• Revizuirea componentelor din Documentatia ce priveste Initierea Proiectului. Poate fi necesara consultarea cu Comisia de Conducere a Proiectului, in ceea ce priveste schimbarile solicitate. Urmatoarele trebuie revizuite si daca este necesar, actualizate:

• orice schimbare a asteptarilor beneficiarului proiectului in ceea ce priveste calitatea, criteriile de acceptanta sau abordarea proiectului

• relevanta si stabilitatea strategiilor si mecanismelor de control

• orice schimbare in echipa care gestioneaza proiectul sau in descrierile rolurilor acestora, in special situatia ce priveste resursele externe sau furnizorii, avand in vedere ca pot afecta Planul Etapei de Proiect

• Crearea Planului Etapei de Proiect pentru urmatoarea etapa de proiect, prin:

• deciderea felului in care planul poate fi cel mai bine prezentat, avand in vedere persoanele care il vor primi si felul in care va fi folosit

• revizuirea Planului Proiectului, pentru a intelege elementele de proiect necesare urmatoarei etape de proiect

• examinarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului, in raport cu standardele ce privesc calitatea si procedurile necesare elementelor de proiect, a Descrierii Elementelor de Proiect si a diagramelor ce privesc elementele de proiect, pentru elementele care urmeaza a fi livrate in urmatoarea etapa de proiect

• revizuirea Registrului Problemelor Proiectului, avand in vedere ca acesta poate contine probleme marcate in vederea evaluarii lor la finalul etapei de proiect sau a informatiilor care afecteaza urmatoarea etapa de proiect

• revizuirea Registrului Riscurilor Proiectului pentru a identifica riscuri care afecteaza Planul Etapei de Proiect pentru urmatoarea etapa de proiect si pentru a verifica statusul raspunsurilor ce privesc riscurile, prin consultarea cu cei care au declarat respectivele riscuri

• Crearea sau actualizarea Inregistarilor ce privesc Componentele Configuratiei Proiectului, pentru elementele de proiect care vor fi realizate in urmatoarea etapa de proiect

• Actualizarea Registrului Problemelor Proiectului si a Registrului Riscurilor Proiectului, daca riscuri sau probleme noi au fost identificate sau daca cele existente s-au modificat

• Actualizarea Registrului ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului, in raport cu activitatile planificate ce privesc gestionarea calitatii in cadrul proiectului, care ar trebui sa contina date calendaristice in ceea ce priveste revizuirea si aprobarea elementelor proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contextul demararii unui proiect

de Adrian Viziteu

Proiectele pot fi identificate in feluri diferite si deci pot sa aiba la dispozitie o multitudine de informatii in momentul demararii lor. Ceea ce declanseaza proiectul - motivul - poarta numele de Mandatul Proiectului, pus la dispozitie de catre...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - obiective

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Demararea Proiectului este de a asigura urmatoarele: • exista suficienta justificare din punctul de vedere al operatiunilor de afaceri ale companiei, pentru a initia proiectul, justificare documentata in Business Case-ul in...

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Controlul Calitatii

de Adrian Viziteu

Controlul Calitatii este realizat prin implementarea, monitorizarea si inregistrarea metodelor ce privesc calitatea si a responsabilitatilor definite in Strategia de Gestionare a Calitatii in cadrul Proiectului si in Descrierile Elementelor care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal