Numarul etapelor de gestionare a proiectului

Numarul etapelor de gestionare a proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Folosirea etapelor de gestionare a proiectului este obligatorie, dar numarul acestor etape este flexibil si depinde de marimea proiectului si de riscurile asociate acestuia.

Fiecare proiect consta in cel putin 2 etape de gestionare. Etapa de initiere este obligatorie deoarece asigura faptul ca proiectul are o baza solida, foarte bine inteleasa de toate partile care detin interese in proiect. Mai trebuie sa existe cel putin o alta etapa de gestionare a proiectului, in vederea acoperirii restului proiectului. Pentru proiecte mai mari, etape de gestionare aditionale pot fi necesare, in vederea permiterii echipei care gestioneaza proiectul sa abia un nivel optim de planificare si control.

Definirea etapelor de gestionare a proiectului este defapt un proces de echilibrare a:

• planificarii in avans - cat de departe trebuie planificat

• stabilirii punctelor principale de decizie de care este in mod obligatoriu nevoie

• nivelului de risc asumat in proiect

• faptului ca prea multe etape de gestionare a proiectului cresc volumul de munca in ceea ce priveste gestionarea proiectului, comparativ cu prea putine etape de gestionare, unde se reduce nivelul de control.

Numarul etapelor de gestionare a proiectului va fi dictat de specificul proiectului si de durata sa.

Pentru proiectele care dureaza putin, unde, de exemplu, proiectul poate fi planificat in mod complet de la bun inceput, introducerea de multiple etape de gestionare poate duce la incarcari inutile si costuri aditionale.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul pe proiect in contextul organizational

de Adrian Viziteu

In mediile organizationale functionale, Managerii de Proiect pot intampina dificultati atunci cand gestioneaza proiecte alcatuite din membrii care au competente diferite si care provin din parti diferite ale companiei sau ale companiilor implicate in...

Management Proiecte

Recomandarea ce priveste incheierea proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat ce Managerul de Proiect a confirmat faptul ca proiectul poate fi incheiat, o recomandare ce priveste incheierea proiectului trebuie trimisa Comisiei de Conducere a Proiectului. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Documentarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prin indeplinirea cu succes a programului de lucru, Planul Proiectului, costurile, mecanismele de control necesare si informatiile de suport tehnic trebuie consolidate in functie de modul in care a fost proiectat Planul Proiectului. Planul Proiectului trebuie...

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Revizuirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

In cadrul unei etape de proiect, Managerul de Proiect revizuireste progresul in mod regulat, cu ajutorul Rapoartelor ce privesc punctele de control in cadrul proiectului, cu ajutorul Registrelor Proiectului si cu ajutorul jurnalelor proiectului. ...

Management Proiecte

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Criteriile de acceptanta in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Criteriile de acceptanta ale proiectului formeaza o lista prioritara a unor atribute definite si masurabile necesare unui set de elemente care trebuie acceptate de principalele parti care detin interese in proiect. Cateva exemple pot fi usurinta cu care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Schimbarile Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de proiect, Schimbarile Aparute in Proiect pot fi centralizate in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla potentialele schimbari si schimbarile aprobate in ceea ce priveste proiectul,...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal