Notificarea, transmiterea riscurilor si problemelor aparute in proiect

Notificarea, transmiterea riscurilor si problemelor aparute in proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

O etapa de proiect nu trebuie sa depaseasca tolerantele agreate impreuna cu Comisia de Conducere a Proiectului.

Managerul de Proiect poate doar sa deruleze actiuni corective sau sa mentina statusul curent, atata vreme cat etapa de proiect sau proiectul este estimat(a) sa fie finalizat(a) in limitele tolerantelor impuse de Comisia de Conducere a Proiectului.

Aceasta activitate se aplica atunci cand actiunile corective derulate de Managerul de Proiect, in raport cu nivelul de control de care acesta dispune, nu poate salva etapa de proiect sau proeictul de la depasirea tolerantelor agreate. Acest lucru se aplica tuturor tipurilor de probleme si riscuri care nu pot fi rezolvate in limitele tolerantelor impuse de Comisia de Conducere a Proiectului.

De obicei dureaza pana informatia este adunata in vederea crearii unui Raport ce priveste Exceptia aparuta in Proiect si in acest sens este recomandat sa fie alertata cat mai devreme Comisia de Conducere a Proiectului.

Drept urmare, Managerul de Proiect poate dori sa execute, sa deruleze aceasta activitate in 2 pasi:

• (Pasul 1) sa notifice Comisia de Conducere a Proiectului in legatura cu situatia ce priveste exceptia aparuta in proiect, cu scopul de a-i pune in alerta pe membrii acesteia si

• (Pasul 2) sa creeze Raportul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect.

Managerul de Proiect trebuie sa execute orice decizie pe care Comisia de Conducere a Proiectului o ia, ca raspuns survenit in urma notificarii primite.

Notificarea, transmiterea ricurilor si problemelor aparute este recomandata si nu trebuie vazuta ca pe un esec. Cu cat mai repede problema este notificata, cu atat mai mult timp este disponibil pentru implementarea unei solutii si pentru derularea de actiuni corective.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Inregistrarea lectiilor invatate anterior

de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Controlul calitatii in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Controlul calitatii se concentreaza pe tehnicile operationale si pe activitatile folosite de cei implicati in proiect pentru a indeplini cerintele ce privesc calitatea. Exemple: • prin inspectia ce priveste calitatea sau dupa caz, testarea • prin...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile majore asociate proiectului

de Adrian Viziteu

O oportunitate poate oricand sa fie suprascrisa de un risc. Deci, pentru a putea judeca obiectiv justificarea proiectului din perspectiva afacerilor companiei, conducerea proiectului trebuie sa inteleaga nu numai beneficiile si costurile proiectului,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Asigurarea Calitatii in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

O practica buna este aceea de a stabili activitati de asigurare a calitatii in mod independent de echipa care gestioneaza proiectul. Asigurarea Calitatii verifica daca conducerea proiectului si echipa care gestioneaza proiectul se potrivesc cu natura si...

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal