Nivelele de gestionare ale proiectului

Nivelele de gestionare ale proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Cele 4 nivele de gestionare a proiectului sunt, de sus in jos:

• Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte

• Comisia de Conducere a Proiectului

• Gestionarea proiectului de catre Managerul de Proiect

• Livrarea proiectului (gestionata de Managerul Echipei de Proiect)

Nivelul "Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte"

Nivelul "Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte" este nivelul care se regaseste in afara echipei care gestioneaza proiectul, dar care este responsabil cu asigurarea investitiei in proiect, incluzand aici identificarea si alocarea Directorului de Proiect, impreuna cu definirea tolerantelor la fiecare nivel al proiectului, tolerante in baza carora Comisia de Conducere a Proiectului isi va derula activitatea in cadrul proiectului. Aceste informatii ar trebui, pe cat de mult posibil, sa fie documentate in Mandatul Proiectului.

Nivelul "Comisia de Conducere a Proiectului"

Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila de directia proiectului si de gestionarea proiectului, in limitele impuse de membrii nivelului "Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte". Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila in ceea ce priveste succesul proiectului. In cadrul conducerii proiectului, Comisia de Conducere a Proiectului trebuie:

• sa aprobe toate planurile si resursele proiectului

• sa autorizeze orice deviatie, abatere, care depaseste sau care este prevazuta sa depaseasca tolerantele unei etape de proiect

• sa aprobe incheierea oricarei etape de proiect si sa autorizeze inceputul urmatoarei etape de proiect

• sa comunice cu partile care detin interese in proiect.

Nivelul "Gestionarea Proiectului de catre Managerul de Proiect"

Managerul de Proiect este responsabil cu gestionarea de zi cu zi a proiectului, in limitele impuse de Comisia de Conducere a Proiectului. Principala responsabilitate a Managerului de Proiect este sa se asigure ca proiectul genereaza rezultatul dorit in intervalul de timp agreat si in limitele bugetului alocat, respectand nivelul de calitate agreat, scopul, riscurile asociate proiectului si obiectivele de performanta impuse.

Nivelul "Livrarea proiectului (gestionata de Managerul Echipei de Proiect)"

In timp ce Managerul de Proiect este responsabil cu gestionarea de zi cu zi a proiectului, membrii echipei sunt responsabili cu livrarea rezultatului proiectului in conditile de calitate impuse, in intervalul de timp alocat si in limitele bugetului alocat proiectului. In functie de marimea si complexitatea proiectului, autoritatea si responsabilitatea planificarii, rolul de raspundere ii revine Managerului Echipei de Proiect, in ceea ce priveste crearea rezultatului proiectului si gestionarea echipei de specialisti care se ocupa de crearea rezultatului proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapa de Initiere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat in urma luarii deciziei de aprobare a proiectului, proiectul trebuie planificat in detaliu. Fondurile in acest sens trebuie obtinute si mecanismele de control trebuie si ele definite, in vedera asigurarii faptului ca proiectul porneste conform...

Management Proiecte

Pregatirea estimarilor

de Adrian Viziteu

Decizia ce priveste cat de mult timp si cate resurse sunt necesare pentru indeplinirea unei sarcini de lucru la standardele de performanta acceptate trebuie realizata prin identificarea tipului de resursa necesara. Anumite competente pot fi obligatorii, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Revizuirea statusului Etapei de Proiect

de Adrian Viziteu

Daca proiectul nu este verificat la intervale de timp regulate, apare pericolul de a scapa de sub control. Trebuie sa existe un echilibru intre planificarea in avans si reactiile la evenimentele proiectului. Pentru a putea lua decizii constiente si...

Management Proiecte

Continutul unui Business Case

de Adrian Viziteu

Busines Case-ul trebuie sa descrie motivele proiectului, din perspectiva costurilor, riscurilor si beneficiilor asteptate. Business Case-ul contine informatii despre: • Un rezumat care se adreseaza Comisiei de Conducere a Proiectului (Executive Summary) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea riscului in cadrul proiectelor

de Adrian Viziteu

Un punct de pornire pentru toate proiectele va fi acela de a identifica daca exista deja politici si procese ale companiei sau ale Programului de Proiecte care trebuie aplicate in cadrul proiectului. Acestea pot fi informatii care se regasesc sub forma...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Mecanismele de control ce privesc calitatea

de Adrian Viziteu

Este important sa se stabileasca o baza efectiva pentru mecanismele de control in ceea ce priveste calitea, inclusiv in privinta tolerantelor referitoare la calitate, astfel incat acestea sa reprezinte un mod eficient si sigur de a putea obtine...

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

In metodologia de proiect, Directorul de proiect este responsabil cu elaborarea Business Case-ului. Acest lucru nu inseamna ca Directorul de Proiect va scrie Business Case-ul, ci presupune ca Directorul de Proiect se se asigure de faptul ca Business...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal