Metodele ce privesc calitatea in cadrul proiectului, in raport cu inspectiile calitative

Metodele ce privesc calitatea in cadrul proiectului, in raport cu inspectiile calitative
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Costul implicat pentru a corecta defectele elmentelor care alcatuiesc proiectul creste direct proportional cu timpul in care acestea raman nedetectate.

Este mult mai usor si ieftin sa fie corectat un defect de proiectare la inceput de proiect decat la finalul acestuia, cand rezultatul proiectului este testat sau mai rau, cand rezultatul proiectului este deja dat in folosinta. De aici reiese faptul ca inspectiile ce privesc calitatea, implementate la inceput in etapele de proiectare si dezvoltare reprezinta cele mai bune metode care pot fi adoptate, in ceea ce priveste calitatea.

Exista 2 tipuri de metode ce privesc calitatea:

Metodele din cadrul procesului

Metodele din cadrul procesului reprezinta mijloacaele prin care elementele care alcatuiesc proiectul sunt dezvoltate. Acestea pot include, printre altele, metode si tehnici de specialist, inclusiv procese de control de automatizare, studii de piata sau mai simplu, acestea pot include folosirea inspectiilor atat din timpul dezvoltarii elementului de proiect, cat si inspectiile derulate dupa realizarea acestuia in varianta finala.

Metodele de evaluare

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de evaluare obiective in cadrul proiectului:

Testarea:

Atunci cand criteriile ce privesc calitatea sunt intr-adevar obiective si masurabile

Inspectia calitativa:

Daca totusi este necesara o evaluare sau judecata subiectiva.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Derularea de actiuni corective

de Adrian Viziteu

Schimbarile si ajustarile in proiect trebuie deruulate intr-o maniera rationala, chiar si atunci cand acestea par sa fie foarte usor de gestionat si de incadreaza in tolerantele impuse. In derularea actiunilor corective, obiectivul este acela de a...

Management Proiecte

Exemplu de Elemente de Gestionare a Proiectului

de Adrian Viziteu

Pentru un proiect mic, luandu-se decizia de a combina procesele Demararea Proiectului si Initierea Proiectului, nu a fost elaborat Rezumatul Proiectului. In schimb, echipa care gestioneaza proiectul a folosit Mandatul Proiectului pentru a elabora...

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele de planificare

de Adrian Viziteu

Toate aspectele ce privesc planificarea devin mai dificile pe masura ce planificarea se doreste a fi realizata pentru toata perioada de derulare a proiectului. Perioada de timp pentru care este posibil sa se realizeze planificarea intr-un mod cat mai...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Impune tolerantele proiectului si le documenteaza in Mandatul Proiectului • Aproba Planurile ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect, cand nivelele de toleranta acceptate sunt depasite...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Responsabilitatile ce privesc impunerea directiei proiectului
Starea elementelor care alcatuiesc Configuratia Proiectului
Deciziile Comisiei de Conducere a Proiectului sau ale Autoritatii ce priveste Schimbarile si Problemele Aparute in Proiect
Responsabilitatile definite, in raport cu Business Case-ul proiectului
Importanta proiectelor in general
Responsabilitatile ce privesc autorizarea proiectului
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului
Elaborarea Business Case-ului
Mecanismele de Control pe care Comisia de Conducere a Proiectului le are la dispozitie in cadrul proiectului
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Responsabilitatile ce privesc imbunatatirea Business Case-ului
Mecanismele de control ce privesc calitatea
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
StudioWeb by PorticoGlobal