Lucrul pe proiect in contextul organizational

Lucrul pe proiect in contextul organizational
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In mediile organizationale functionale, Managerii de Proiect pot intampina dificultati atunci cand gestioneaza proiecte alcatuite din membrii care au competente diferite si care provin din parti diferite ale companiei sau ale companiilor implicate in proiect.

Intr-un astfel de proiect este foarte probabil ca o conducere generala a proiectului sa fie adoptata din diversele grupuri implicate in proiect.

Drept urmare, Comisia de Conducere a Proiectului poate fi nevoita sa se implice mai atent in conducerea si prioritizarea sarcinilor de proiect si in rezolvarea problemelor aparute pe parcursul derularii acestuia. Indiferent de mediul de proiect, Managerul de Proiect va trebui sa se adapteze, sa lucreze in contextul organizational, acest lucru afectand nivelul la care trebuie gestionati membrii echipei de proiect.

Intelegand si lucrand in contextul organizational mai larg poate constitui o provocare pentru Managerul de Proiect, mai ales daca lucrul se realizeaza in regim de norma redusa sau in baza unui contract.

Definirea mecanismelor de control la inceputul proiectului si agrearea lor impreuna cu Comisia de Conducere a Proiectului va ajuta la asigurarea faptului ca Managerul de Proiect intelege nivelul de interactiune si suport necesare pe perioada de derulare a proiectului si la fel de important, faptul ca Managerului de Proiect ii este asigurata vizibilitate in alte zone ale companiei.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Controlul Calitatii

de Adrian Viziteu

Controlul Calitatii este realizat prin implementarea, monitorizarea si inregistrarea metodelor ce privesc calitatea si a responsabilitatilor definite in Strategia de Gestionare a Calitatii in cadrul Proiectului si in Descrierile Elementelor care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Registrul Problemelor Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Registrului Problemelor Proiectului este de a captura si intretine informatii despre toate problemele care sunt tratate in mod formal. Registrul Problemelor Proiectului trebuie monitorizat in permanenta de catre Managerul de Proiect.

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Recomandarea ce priveste incheierea proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat ce Managerul de Proiect a confirmat faptul ca proiectul poate fi incheiat, o recomandare ce priveste incheierea proiectului trebuie trimisa Comisiei de Conducere a Proiectului. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Revizuirea progresului in cadrul proiectului
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in Proiect
Deciziile Comisiei de Conducere a Proiectului sau ale Autoritatii ce priveste Schimbarile si Problemele Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc Progresul realizat in cadrul Proiectului
Identificarea dependintelor ce privesc activitatile in raport cu elementele care alcatuiesc proiectul
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Controlul calitatii in cadrul proiectului
Beneficiile secundare determinate de tehnicile ce privesc inspectia calitativa
Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului
Revizuirea statusului Pachetului de Lucru
Pregatirea incheierii premature a proiectului
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Selectarea abordarii in ceea ce priveste proiectul si elaborarea Rezumatului Proiectului
Elaborarea, Crearea Planului ce priveste Exceptia aparuta in Proiect
Inregistrarea lectiilor invatate anterior
StudioWeb by PorticoGlobal