Introducere in componentele zonei de gestionare a proiectului (la care se revine in mod continuu, pe tot parcursul proiectului)

Introducere in componentele zonei de gestionare a proiectului (la care se revine in mod continuu, pe tot parcursul proiectului)
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Tot timpul vor exista anumite parti ale proiectului asupra carora se va reveni, cat proiectul inca se afla in derulare.

Managerul de Proiect trebuie sa aiba tot timpul in vedere aceste parti si in mod continuu sa le acorde atentie, daca doreste sa-si indeplineasca rolul intr-un mod profesionist.

Puterea metodologiei de gestionare a proiectului consta in felul in care aceste componente sunt integrate, aspect realizabil datorita tratamentului aplicat fiecarei componente in parte si modului in care acestea se leaga una de alta.

Procesele metodologiei de gestionare a proiectului abordeaza proiectul in ordinea cronologica a derularii sale, cu actiuni care au legatura cu diversele componente interconectate.

Componentele care alcatuiesc zona de gestionare a proiectului la care se revine in mod continuu, pe tot parcursul proiectului, sunt:

• Componenta Business Case: Proiectul incepe cu o idee care este considerata a fi valoroasa pentru companie. Componenta Business Case-ului descrie felul in care ideea poate fi dezvoltata intr-o propunere de investitie si ulterior intr-un proiect al carui scop este acela de a transforma ideea in rezultat. In componenta Business Case mai este specificat si felul in care Managerul de Proiect mentine in prim-plan obiectivele companiei pe tot parcursul derularii proiectului. Intrebarea cheie pe care componenta Business Case o acopera este "De ce?".

• Componenta Organizarea Proiectului: Compania care sponsorizeaza proiectul trebuie sa aloce manager responsabil cu initierea si finalizarea proiectului. Componenta Organizarea Proiectului descrie rolurile si responsabilitatile din cadrul conducerii proiectului, inclusiv a Managerului de Proiect care efectiv gestioneaza proiectul, pe tot parcursul derularii sale. Intrebarea cheie pe care componenta Organizarea Proiectului o acopera este "Cine?".

• Componenta Calitate: Ideea de proiect initiala, cea descrisa in componenta Business Case, va fi inteleasa doar in linii generale. Componenta Calitate explica modul in care aceste linii generale sunt dezvoltate, astfel incat toti cei implicati in proiect sa poata intelege atributele ce privesc calitatea rezultatului livrat la sfarsitul proiectului si mai important, cum anume Managerul de Proiect se poate asigura de indeplinirea acestor cerinte ce privesc calitatea.

• Componenta Planurile Proiectului: Proiectul incepe doar dupa ce planurile de proiect au fost aprobate. Prin descrierea pasilor necesari dezvoltarii planurilor si tehnicilor care trebuie aplicate, componenta Planurile Proiectului completeaza componenta Calitate. In cadrul metodologiei de gestionare a proiectului, planurile sunt adaptate nevoilor angajatilor de la diferite nivele din companie, deoarece aceste nevoi reprezinta punctul central pentru comunicarea si mecanismele de control derulate pe tot parcursul proiectului. Intrebarile cheie la care componenta Planurile Proiectului raspunde sunt "Cum?", "Cat de mult?" si "Cand?".

• Componenta Riscurile in cadrul Proiectului: Orice proiect are asociate unul sau mai multe riscuri, in raport cu activitatile operationale de zi cu zi ale companiei. Componenta Riscurile in cadrul Proiectului descrie felul in care conducerea proiectului gestioneaza incertitudinile, atat in planurile de proiect, cat si in mediul de proiect. Intrebarea cheie la care componenta Riscurile in cadrul Proiectului raspunde este "Cum ar fi daca?".

• Componenta Schimbarile Aparute in Proiect: Aceasta componenta descrie cum conducerea proiectului evalueaza si actioneaza asupra problemelor care au un impact asupra aspectelor de baza ale proiectului (asupra planurilor si rezultatului proiectului). Problemele pot fi de mai multe feluri: probleme neanticipate initial, cereri de schimbare sau esecuri in ceea ce priveste calitatea rezultatului proiectului. Intrebarea cheie la care componenta Schimbarile Aparute in Proiect raspunde este "Ce impact are?".

• Componenta Progresul in cadrul Proiectului: Aceasta componenta abordeaza validitatea continua a planurilor de proiect. Componenta Progresul in cadrul Proiectului explica procesul de luare a deciziilor in ceea ce priveste aprobarea planurilor de proiect, monitorizarea performantei si nu in ultimul rand, daca lucrurile in proiect nu evolueaza conform planurilor, procesele de delegare si decizie. Componenta Progresul in cadrul Proiectului determina daca proiectul trebuie sa continue si felul in care acesta va continua. Intrebarile cheie la care componenta Progresul in cadrul Proiectului raspunde sunt "Unde suntem acum?", "Incotro ne intreptam?" si "Are rost sa continuam?".

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea incheierii proiectului

de Adrian Viziteu

Incheierea controlata a unui proiect este la fel de importanta ca demararea sa in mod controlat. Trebuie sa existe un punct in care obiectivele definite in versiunea initiala si versiunile curente ale Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Progresul realizat in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul progresului este de a stabili mecanismele de monitorizare a realizarilor in cadrul proiectului si de comparare a acestora cu cele planificate initial, punand astfel la dispozitie o modalitate de a observa clar daca obiectivele proiectului raman...

Management Proiecte

De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?

de Adrian Viziteu

Pentru a detine control total asupra oricarui aspect din proiect, trebuie sa existe un plan. Este de datoria Managerului de Proiect sa planifice secventele de activitati necesare pe tot parcursul proiectului, altfel spus, este de datoria Managerului de...

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Lucrul cu echipa de proiect

de Adrian Viziteu

Echilibrarea proiectului, a echipei de proiect si a membrilor acesteia Oamenii sunt extrem de importanti pentru un proiect. Nu este de ajuns sa existe doar procesele necesare si sistemele, intr-un proiect: daca oamenii implicati in proiect nu lucreaza...

Management Proiecte

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal