Introducere in Business Case

Introducere in Business Case
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Scopul Business Case-ului

Scopul Business Case-ului este (1) de a stabili mecanismele care evalueaza daca proiectul este si are toate sansele sa ramana viabil si realizabil si (2) de a ajuta in procesul de decizie ce priveste nivelul de investitie (continua) in proiect.

Principiul metodologiei de proiect este ca un proiect trebuie sa aiba justificare continua. Justificarea reprezinta motivul proiectului. Fara aceasta justificare proiectul nu poate incepe. Daca justificarea este valida la inceput de proiect, dar dispare pe parcursul derularii acestuia, atunci proiectul trebuie oprit sau schimbat.

Justificarea proiectului este foarte bine documentata in Business Case, in care sunt descrise motivele pentru care exista proiectul (bazate pe costuri estimate, risc si beneficii).

Motivele de demarare a proiectului trebuie sa conduca procesul de luare a deciziilor. Atunci cand proiectele se confrunta cu schimbari si riscuri, impactul analizei trebuie sa fie facut asupra Business Case-ului, tinand tot timpul cont de faptul ca proiectul exista pentru a produce un rezultat, proiectul nefiind in sine un rezultat.

Decizia mereu prezenta in ceea ce priveste Business Case-ul este daca proiectul poate fi (inca) justificat in baza considerentelor ce tin de cost, beneficii si risc, daca este viabil (poate sau nu proiectul sa livreze rezultatul dorit) si daca rezultatul proiectului poate oferi beneficiile dorite.

Reprezentantul utilizatorilor este responsabil cu specificarea beneficiilor si trebuie sa se asigure ca, prin utilizarea rezultatului proiectului, beneficiile sunt realizate.

Tot in cadrul proiectului, executivul este responsabil sa se asigure ca beneficiile specificate de Reprezentantul Utilizatorilor aduc valoare in raport cu investitia asumata, dar si ca beneficiile produse de rezultatul proiectului sunt aliniate la obiectivele companiei.

Business Case-ul este elaborat la inceputul proiectului si este mentinut pe tot parcursul acestuia, fiind in mod formal verificat la fiecare evaluare de etapa de proiect de catre Conducerea Proiectului, cand beneficiile incep sa fie confirmate, pe masura ce acestea incep sa se acumuleze.

In unele cazuri proiectul poate fi initiat si prin prisma unui Business Case pre-existent, furnizat direct de catre conducerea companiei, caz in care Business Case-ul ajunge sa fie imbunatatit in etapa de initiere a proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?

de Adrian Viziteu

Pentru a detine control total asupra oricarui aspect din proiect, trebuie sa existe un plan. Este de datoria Managerului de Proiect sa planifice secventele de activitati necesare pe tot parcursul proiectului, altfel spus, este de datoria Managerului de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile Proiectului - Pasul Estimarea Riscului

de Adrian Viziteu

Scopul pasului "Estimarea riscului" este de a evalua amenintarile si oportunitatile proiectului in ceea ce priveste probabilitatea si impactul acestora asupra proiectului. Proximitatea, locatia riscului va reprezenta de asemenea un interes, pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Initierea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Initierea Proiectului este de a asigura faptul ca exista o intelegere comuna asupra: • motivelor datorita carora proiectul trebuie realizat, beneficiilor asteptate si a faptului ca exista o intelegere ce priveste riscurile asociate •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal