Inregistrarea lectiilor invatate anterior

Inregistrarea lectiilor invatate anterior
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau chiar ai unor organizatii externe care au avut participatie in respectivele proiecte anterioare.

Lectiile invatate anterior cuprind vulnerabilitati, slabiciuni sau puncte forte ale unor procese, proceduri, tehnici sau instrumente folosite, in care se specifica momentul folosirii lor, felul in care au fost folosite si cine anume le-a folosit.

Este chiar recomandat sa fie derulate sesiuni in acest sens, ca o metoda de invatare a acestor lectii. Participantii pot sa fie alcatuiti din orice parte interesata sau din persoane care au lucrat la proiecte anteriorare, similare.

Daca, de exemplu, compania nu a mai derulat anterior un astfel de proiect, poate fi folositor sa fie incluse in aceste sesiuni persoane externe companiei care au la activ experiente similare.

In momentul mutarii perspectivei din Demararea Proiectului in varianta detaliata din Initierea Proiectului si mai departe in perspectiva din Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului, poate fi necesar sa se repete aceasta activitate, dincolo de Jurnalul Lectiilor Proiectului in vederea inregistrarii oricaror lectii viitoare, relevante.

Rezumatul activitatii ce priveste inregistrarea lectiilor invatate anterior este alcatuit din urmatorii pasi:

1. Rapoarte ce privesc lectiile anterioare

2. Inregistrarea lectiilor anterioare

3. Crearea Jurnalului Lectiilor Proiectului.

Sunt recomandate urmatoarele actiuni:

• Crearea Jurnalului Lectiilor Proiectului

• Revizuirea Rapoartelor ce privesc Lectiile Proiectului din proiecte anterioare, dar similare proiectului in cauza. Acestea pot include, de exemplu, rezultatele unor audituri si rezultatele unor revizuiri de proiecte anterioare

• Revizuiri ale lectiilor inregistrare de Conducerea Companiei sau dupa caz, de Conducerea Programului de Proiecte sau chiar cuprinse de o companie externa care a avut participatie in proiect

• Consultarea cu persoane sau echipe de proiect care au experienta din proiecte similare derulate anterior

• Daca este cazul, se pot inregistra orice lectii identificate in Jurnalul Lectiilor Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Atentia concentrata pe rezultatul proiectului

de Adrian Viziteu

Intotdeauna o metodologie de proiect trebuie sa se axeze pe definirea si livrarea de rezultate, in special pe cerintele ce privesc calitatea rezultatului. Succesul unui proiect este garantat de abordarea orientata pe rezultat si in niciun caz de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Riscurile Proiectului

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectului, Riscurile Proiectului pot fi centralizate in cadrul unei componente al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla incertitudinea si, ca rezultat, de a imbunatati abilitatea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Despre Managementul Proiectelor

de Adrian Viziteu

Proiectul, prin definitie, se deruleaza intr-un mediu organizational controlat. Intrebarile frecvente pe care cei implicati in rolul de Manager de Proiect ar trebui sa si le puna sunt "Care sunt asteptarile in ceea ce ma priveste?", "De ce anume se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Managerul Echipei de Proiect

de Adrian Viziteu

Responsabilitatea principala a Managerului Echipei de Proiect este de a se asigura ca se produce rezultatul alocat lui de catre Managerul de Proiect. Managerul Echipei de Proiect ii raporteaza Managerului de Proiect si este condus, in consecinta, de...

Management Proiecte

Gestionarea proiectului pe etape

de Adrian Viziteu

Un proiect este planificat, monitorizat si controlat pe etape. Etapele proiectului le permit celor din Conducerea Companiei sa controleze proiectul la intervale predefinite. La fiecare sfarsit de etapa, statusul proiectului trebuie evaluat si pentru a...

Management Proiecte

Roluri in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Pentru a fi flexibila si pentru a intruni nevoile diferite ale companiilor si ale proiectelor de diferite dimensiuni, metodologia de gestionare a proiectului nu defineste in cadrul proiectului posturi de conducere menite sa fie alocate individual...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Ce reprezinta gestionarea riscului?

de Adrian Viziteu

Gestionarea riscului se refera la aplicarea sistematica a procedurilor ce privesc activitatile de identificare si evaluare a riscurilor si apoi de planificare si implementare a raspunsurilor ce privesc riscurile. Acest lucru determina existenta unui...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal