Initierea Proiectului - introducere si scop

Initierea Proiectului - introducere si scop
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Scopul procesului Initierea Proiectului este de a stabili baza proiectului, permitand astfel companiei sa inteleaga munca ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc proiectul, inainte de a-si lua un angajament in ceea ce priveste cheltuielile.

Initierea proiectului se refera la construirea bazei proiectului, in vederea asigurarii succesului acestuia. In mod specific, toate partile implicate in proiect trebuie sa aiba totul clar in ceea ce priveste ce anume proiectul trebuie sa realizeze, in raport cu motivul pentru care acesta trebuie derulat, felul in care rezultatul proiectului va fi realizat si responsabilitatile tuturor celor implicati in proiect, astfel incat sa existe un angajament comun in ceea ce priveste proiectul.

Procesul Initierea Proiectului ii permite Comisiei de Conducere a Proiectului, prin intermediul procesului Conducerea Proiectului, sa decida daca proiectul este sau nu suficient de bine aliniat la obiectivtele Conducerii Companiei sau dupa caz, ale Conducerii Programului de Proiecte, in vederea autorizarii continuarii proiectului.

Daca totusi compania decide sa treaca direct de la Demararea Proiectului la Controlarea Etapei de Proiect, atunci aceasta va fi nevoita sa aloce resurse financiare semnificative proiectului, fara a fi inteles pe deplin cum anume obiectivele proiectului urmeaza a fi realizate. Fara o definire clara in acest sens, Comisia de Conducere a Proiectului risca prea mult, neavand suficiente informatii pe care sa se bazeze.

Toate activitatile din cadrul procesului Initierea Proiectului trebuie luate in considerare, in situatia in care intre beneficiarul proiectului si furnizorul proiectului (dezvoltatorul) exista o relatie comerciala - de exemplu, atunci cand motivele ce privesc asumarea proiectului, definite in Business Case-ul furnizorului proiectului sunt diferite de motivele definite in Business Case-ul beneficiarului proiectului.

In timpul derularii procesului Initierea Proiectului, Managerul de Proiect va crea un set de elemente de gestionare a proiectului, de care se va folosi in vederea sigurarii nivelului de control specificat de Comisia de Conducere a Proiectului.

Managerul de Priect trebuie, prin intermediul Planului Etapei de Proiect, sa agreeze modalitatile prin care Comisia de Conducere a Proiectului va revizui si va aproba aceste elemente de gestionare ale proiectului, pe fiecare in parte sau pe toate deodata.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Planul Proiectului

de Adrian Viziteu

Planul de Proiect pune include informatii ce privesc cum si cand perioada de timp alocata proietului, costurile impilcate, scopul si calitatea vor fi realizate, prin enuntarea elementelor care alcatuiesc proiectul, a activitatilor si a resurselor...

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Echipele implicate in proiect cu norma redusa

de Adrian Viziteu

Echipele de proiect sunt unite in scopul producerii rezultatului proiectului pe tot parcursul derularii acestuia si dupa finalizarea proiectului acestea revin la sarcinile lor de zi cu zi. Managerul unui proiect de marime mica este deci foarte probabil sa...

Management Proiecte

Contextul demararii unui proiect

de Adrian Viziteu

Proiectele pot fi identificate in feluri diferite si deci pot sa aiba la dispozitie o multitudine de informatii in momentul demararii lor. Ceea ce declanseaza proiectul - motivul - poarta numele de Mandatul Proiectului, pus la dispozitie de catre...

Management Proiecte

Exceptiile si tolerantele in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

O exceptie este o situatie in care poate fi previzionata o deviere de la nivele de toleranta acceptate in cadrul proiectului. Tolerantele reprezinta devitatiile permise intr-o anumita masura sa depaseasca, in sus sau in jos, valorile din plan ce privesc...

Management Proiecte

Etapele tehnice de proiect

de Adrian Viziteu

O alta metoda de a grupa munca este aceea de a defini tehnicile folosite sau elementele create. Acest lucru determina etape care includ elemente de proiect precum proiectarea, dezvoltarea si implementarea. Astfel de etape sunt considerate etape tehnice...

Management Proiecte

Management Proiecte

Ideea sau nevoia de la care porneste proiectul

de Adrian Viziteu

Totul in ceea ce prieveste proiectul incepe cu ideea sau nevoia cuiva, din care pot rezulta noi obiective de afaceri, raspunsuri ce privesc presiuni din partea competitiei, schimbari in legislatie sau recomandari survenite in urma unui raport sau a unui...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Directorul de Proiect

de Adrian Viziteu

Chiar daca Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila in ceea ce priveste proiectul, Directorul de Proiect, avand suport din partea Reprezentantului Utilizatorilor si a Reprezentantului Furnizorului Proiectului, este in final responsabil de...

Management Proiecte

Identificarea riscurilor

de Adrian Viziteu

Scopul principal al pasului "Identificarea riscurilor" este de a recunoaste amenintarile si oportunitatile care pot afecta obiectivele proiectului. In acest sens sunt recomandate urmatoarele actiuni: • inregistrarea in Registrul ce priveste Riscurile...

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

In metodologia de proiect, Directorul de proiect este responsabil cu elaborarea Business Case-ului. Acest lucru nu inseamna ca Directorul de Proiect va scrie Business Case-ul, ci presupune ca Directorul de Proiect se se asigure de faptul ca Business...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal