Indrumarea asupra directiei proiectului, oferita de Comisia de Conducere a Proiectului

Indrumarea asupra directiei proiectului, oferita de Comisia de Conducere a Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului poate, in mod informal, oferi indrumare sau poate raspunde cererilor ce privesc eforturile de care nivelele de sub au nevoie, oricand pe parcursul derularii proiectului.

Nevoia de consultare dintre Managerul de Proiect si Comisia de Conducere a Proiectului este foarte probabil sa fie frecventa in timpul etapei de initiere a proiectului si foarte aproape de finalul etapelor de proiect.

Directia, in ceea ce priveste proiectul, poate fi transmisa de membrii Comisiei de Conducere a Proiectului, atat colectiv cat si individual. Exista o multitudine de circumstante in acest sens, precum:

• Raspunsurile oferite in urma cererilor - de exemplu, cand optiunile disponibile, cele ce privesc solutiile care pot fi luate in considerare, necesita clarificari sau cand conflictele aparute trebuie rezolvate

• Raspunsurile ce privesc rapoartele: Raportul Evenimentelor Importante din Proiect, Raportul ce priveste Exceptia in cadrul Proiectului, Raportul Problemelor Proiectului

• Raspunsurile ce privesc influentele externe - de exemplu, schimbarile aparute in ceea ce priveste prioritatile companiei

• Ingrijorarile individuale ale membrilor Comisiei de Conducere a Proiectului

• Raspunsurile ce privesc schimbarile aparute in alcatuirea Comisiei de Conducere a Proiectului, care poate de asemenea necesita aprobare din partea Conducerii Companiei sau Conducerea Programului de Proiecte

Este de asemenea posibila revizuirea Mandatului Proiectului de catre Conducerea Companiei sau dupa caz, de catre Conducerea Programului de Proiecte, ca raspuns la evenimentele externe proiectului. Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programlui de Proiecte ii poate solicita Comisiei de Conducere a Proiectului chiar sa incheie prematur proiectul. Comisia de Conducere a Proiectului dispune de doua optiuni, in cazul in care Conducerea Companiei sau Conducerea Programului de Proiecte decide schimbarea Mandatului Proiectului, astfel:

• poate trata schimbarea Mandatului Proiectului ca pe o cerere de schimbare, cerandu-i in consecinta Managerului de Proiect sa replanifice etapa de proiect sau chiar tot proiectului

• oprirea si repornirea proiectului prin declansarea incheierii sale premature - procedand astfel pot aparea costuri aditionale, comparativ cu optiunea ce priveste cererea de schimbare.

Comisia de Conducere a Proiectului poate numi Asigurarea Proiectului sa preia anumite responsabilitati ce privesc actiunile de revizuire si evaluare - de exemplu, inspectia unei cereri de schimbare, in vederea confirmarii faptului ca evaluarea impactului schimbarii propuse a fost realizata.

In luarea deciziilor in acest sens, este important de luat in considerare impactul creat asupra tuturor partilor care detin interese in proiect, asa cum acest impact a fost identificat in Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Impune tolerantele proiectului si le documenteaza in Mandatul Proiectului • Aproba Planurile ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect, cand nivelele de toleranta acceptate sunt depasite...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Riscurile Proiectului

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectului, Riscurile Proiectului pot fi centralizate in cadrul unei componente al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla incertitudinea si, ca rezultat, de a imbunatati abilitatea proiectului...

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Pregatirea estimarilor

de Adrian Viziteu

Decizia ce priveste cat de mult timp si cate resurse sunt necesare pentru indeplinirea unei sarcini de lucru la standardele de performanta acceptate trebuie realizata prin identificarea tipului de resursa necesara. Anumite competente pot fi obligatorii, in...

Management Proiecte

Etapa de Initiere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat in urma luarii deciziei de aprobare a proiectului, proiectul trebuie planificat in detaliu. Fondurile in acest sens trebuie obtinute si mecanismele de control trebuie si ele definite, in vedera asigurarii faptului ca proiectul porneste conform...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal