Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului

Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Business Case-ul in varianta scurta, elaborat in timpul procesului "Demararea Proiectului", trebuie actualizat sa reflecte estimarile ce privesc timpul si costul, conform datelor din Planul Proiectului, impreuna cu riscurile agreate in Registrul Riscurilor Proiectului actualizat.

Business Case-ul in varianta detaliata va fi folosit de catre Comisia de Conducere a Proiectului, pentru a autoriza proiectul, in timp ce Business Case-ul in aceeasi varianta detaliata trebuie sa constituie baza verificarilor ce privesc in permanent viabilitatea proiectului.

Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste imbunatatirea Business Case-ului:

• Revizuirea Rezumatului Proiectului, pentru a verifica daca exista cerinte din partea Companiei sau a Programului de Proiecte, in ceea ce priveste formatul si continutul Business Case-ului

• Obtinerea lectiilor invatate in proiectele similare derulate anterior ; obtinerea lectiilor care pot proveni din partea Companiei sau a Programului de Proiecte sau din partea organizatiilor externe cu care Compania a mai derulat anterior proiecte similare, lectii care au legatura cu elaborarea Business Case-ului ; Unele dintre aceste lectii este posibil sa fi fost deja cuprinse in Jurnalul Lectiilor Proiectului

• Crearea Business Case-ului in varianta detaliata, in care sunt trecute informatiile noi, precum:

• costurile si graficele de timp calculate in Planul Proiectului

• riscurile majore care afecteaza viabilitatea si realizarea proiectului, cele cuprinse in Registrul Riscurilor Proiectului

• beneficiile care vor fi dobandite in urma realizarii proiectului

• tolerantele permise pentru fiecare beneficiu

• Crearea Planului de Revizuire a Beneficiilor Proiectului, prin:

• revizuirea Business Case-ului si verificarea nivelului de intelegere a beneficiilor asteptate in urma derularii proiectului

• identificarea felului in care realizarea fiecarui beneficiu urmeaza a fi masurat si prin includerea masuratorilor curente in acest sens

• identificarea reviziilor beneficiilor, ca activitati raportate la graficul de timp al proiectului, majoritatea fiind foarte probabil sa fie incluse in granitele dintre etapele proiectului ; Daca proiectul fafe parte dintr-un Program de Proiecte, Planul de Revizuire a Beneficiilor Proiectului poate fi creat, intretinut si executat la nivelul Programului de Proiecte

• Daca riscuri si probleme noi au fost identificate sau cele existente s-au schimbat, atunci vor trebui actualizate Registrul Riscurilor Proiectului, Registrul Problemelor Proiectului si / sau Jurnalul Zilnic al Proiectului

• Consultarea cu Asigurarea Proiectului, pentru a verifica faptul ca Business Case-ul propus si Planul de Revizuire a Beneficiilor intrunesc nevoile Comisiei de Conducere a Proiectului si / sau ale Companiei sau dupa caz, ale Programului de Proiecte

• Obtinerea aprobarilor neceasre din partea Comisiei de Conducere a Proiectului, in ceea ce priveste Business Case-ul si Planul de Revizuire a Beneficiilor Proiectului ; Comisia de Conducere a Proiectului poate, totusi, prefera sa le revizuiasca ulterior, ca parte a Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Directorul de Proiect, cu ajutorul Mangerului de Proiect, este responsabil de agrearea unei sutructuri de echipa de proiect si de adaptarea acesteia la marimea proiectului, la riscurile asociate proiectului si la complexitatea proiectului. Comisia de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Problemele aparute in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Termenul "probleme", in contextul metodologiei de gestionare a proiectului, se refera la orice eveniment relevant care a avut loc, care nu a fost planificat si care necesita sa fie gestionat. O problema poate fi reprezentata de o ingrijorare, o...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Controlul calitatii in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Controlul calitatii se concentreaza pe tehnicile operationale si pe activitatile folosite de cei implicati in proiect pentru a indeplini cerintele ce privesc calitatea. Exemple: • prin inspectia ce priveste calitatea sau dupa caz, testarea • prin...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Demararea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a asigura faptul ca cerintele procesului Initierea Proiectului sunt deja definite, lucru care poate...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal