Identificarea activitatilor si dependintelor

Identificarea activitatilor si dependintelor
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Identificarea activitatilor

Simpla identificare a elementelor care alcatuiesc proiectul este insuficienta in rapot cu graficul de timp si cu mecanismele de control ce servesc scopului.

Activitatile necesare pentru a crea sau schimba fiecare din elementele de proiect planificate trebuie identificate pentru a putea oferi o privire de ansamblu asupra efortului de munca necesar.

Exista cateva modalitati de a identifica aceste activitati si anume:

• realizarea unei liste separate de activitati, in paralel cu folosirea diagramei de realizare a elementului de proiect - ca sursa de informatii

• preluarea elementelor din structura de descompunere a elementelor de proiect si crearea unei structuri de descompunere a muncii, in vederea definirii activitatilor obligatorii.

Activitatile trebuie sa includa atat activitati de gestionare si verificare a calitatii elementului de proiect, cat si activitati de dezvoltare a elementelor de proiect care necesita implicare tehnica din partea unor specialisti.

Activitatile trebuie sa includa orice activitati obligatorii pe parte de interactiune cu partile externe implicate, de exemplu, activitati de obtinere a elementului de proiect de la o sursa externa sau de la un furnizor extern sau activitati ce presupun convertirea unor elemente de proiect externe in ceva ce planul necesita.

Toate acestea nu trebuie complicate prea mult, pentru a putea asigura intelegere din partea tuturor partilor implicate si pentru a asigura succesul elementelor care alcatuiesc proiectul.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele de planificare

de Adrian Viziteu

Toate aspectele ce privesc planificarea devin mai dificile pe masura ce planificarea se doreste a fi realizata pentru toata perioada de derulare a proiectului. Perioada de timp pentru care este posibil sa se realizeze planificarea intr-un mod cat mai...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Planurile Etapelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Un Plan de Etapa de Proiect este necesar fiecarei etape de gestionare a proiectului. Planul Etapei de Proiect este asemanator cu Planul Proiectului, in materie de continut, dar fiecare element din Planul Etapei de Proiect este descompus pana la nivelul de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Capturarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Primul pas al procedurii ce priveste problemele aparute in proiect este de a efectua o analiza initiala, in vederea determinarii tipului de problema aparuta si de observarea faptului ca aceasta trebuie gestionata in mod formal sau informal. Managerului de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Progresul realizat in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul progresului este de a stabili mecanismele de monitorizare a realizarilor in cadrul proiectului si de comparare a acestora cu cele planificate initial, punand astfel la dispozitie o modalitate de a observa clar daca obiectivele proiectului raman...

Management Proiecte

Management Proiecte

Evaluarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Companiile invata din experientele pe care le au in cadrul proiectelor derulate. Cand evalueaza un proiect, obiectivul este de a vedea cat de mult sau putin succes a avut proiectul. Poate fi de asemenea posibil sa fie imbunatatite estimarile pentru...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal