Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect

Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Exista numeroase moduri de a grada severitatea problemelor, precum in format numeric (1-4) sau in format descriptiv (minor, semnificativ, major, critic).

Managerul de Proiect si Comisia de Conducere a Proiectului pot agrea faptul ca de o problema minora se poate ocupa Managerul de Proiect, ca problemele majore trebuie transmise Comisiei de Conducere a Proiectului si ca problemele critice trebuie transmise Conducerii Companiei sau dupa caz, Conducerii Programului de Proiecte.

In luarea deciziilor ce privesc felul in care severitatea problemelor este gestionata si nivelul de gestionare sau conducere a proiectului care se ocupa de aceste probleme, Comisia de Conducere a Proiectului poate lua in considerare delegarea in ceea ce priveste luarea deciziilor si anume acceptarea, respingerea cererilor de schimbare catre Autoritatea responsabila cu Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului, impreuna cu punerea la dispozitie a unui buget in acest sens:

Autoritatea Responsabila cu Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului

Este responsabilitatea Comisiei de Conducere a Proiectului sa revizuiasca si sa aprobe cereri de schimbare in proiect si specificatii noi.

Intr-un proiect in care putine schimbari sunt prevazute, poate fi rezonabil ca autoritatea sa ramana de partea Comisiei de Conducere a Proiectului.

Pentru proiectele in care sunt prevazute multe schimbari, Comisia de Conducere a Proiectului poate delega lurea anumitor decizii unei persoane sau unui grup numit Autoritatea Responsabila cu Schimbarile Aparute in Proiect.

Managerul de Proiect si persoanele delegate sa se ocupe de Asigurarea Proiectului pot actiona in numele Autoritatii Responsabila cu Schimbarile Aparute in Proiect, acestia putand sa aiba si acest rol. Poate fi recomandat, de exemplu, ca Managerul de Proiect sa reprezinte aceasta autoritate in ceea ce priveste Pachetele de Lucru, astfel incat schimbarile survenite in acest sens si in limitele impuse sa poata fi realizate fara aprobarea Comisiei de Conducere a Proiectului.

Bugetul ce prieste schimbarile aparute in proiect

Bugetul ce priveste schimbarile aparute in proiect reprezinta o suma de bani asupra careia beneficiarul proiecutlui si furnizorul proiectului agreaza, in sensul si cu scopul de a fi folosita in vederea finantarii costurilor si cererilor de schimbare ce privesc proiectul.

Daca nivelul anticipat de schimbare in proiect nu este unul mic, atunci se recomadna ca bugetul sa fie creat in scopul finatarii acestor schimbari, ceea ce poate reduce numarul de exceptii care apar in proiectele unde frecventa cererilor de schimbare este estimata a fi mare.

Includerea unui buget pentru schimbari in proiect determina o asteptare mai realistica in ceea ce priveste durata si costurile proiectului. Chiar daca bugetul ce priveste schimbarile in proiect este alocat Autoritatii Responsabila cu Schimbarile Aparute in Proiect, Comisia de Conducere a Proiectului poate impune o limita de cost fiecarei schimbari survenite in proiect, impreuna cu limitarea sumei cheltuite in orice etapa de proiect, suma raportata la etapa proiectului. Procedura de control a schimbarilor poate atunci sa fie definita in asa fel incat sa reprezinte o masura de control asupra accesului la acest buget. Daca este cazul sa fie folosit, bugetul ce priveste schimbarile aparute in proiect trebuie mentionat in documentele si planurile ce privesc proiectul.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Descrierii Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prima activitate ce priveste planificarea elementului proiectului este de a elabora Descrierea Rezultatului Proiectului. Chiar daca Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil de specificarea rezultatului proiectului, de obicei acest lucru este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Cele 4 nivele de gestionare a proiectului sunt, de sus in jos: • Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Comisia de Conducere a Proiectului • Gestionarea proiectului de catre Managerul de Proiect • Livrarea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Etapelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Un Plan de Etapa de Proiect este necesar fiecarei etape de gestionare a proiectului. Planul Etapei de Proiect este asemanator cu Planul Proiectului, in materie de continut, dar fiecare element din Planul Etapei de Proiect este descompus pana la nivelul de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatul revizuirii progresului reprezinta o decizie luata in urma careia se observa daca Pachetul de Lucru, Planul Etapei de Proiect sau Planul Proiectului se incadreaza sau sunt prevazute a se incadra in limitele tolerantelor agreate. • Exceptiile...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de criterii de acceptanta

de Adrian Viziteu

Daca asteptarile beneficiarului proiectului sunt acelea ca pompa de apa va rezista "o viata", criteriile de acceptanta ar trebui sa puna accent pe acele masuri care dispun de suficiente sanse si incredere ca pompa este capabila sa reziste "o viata" -...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Tolerantele ce privesc calitatea in cadrul proiectului
Cum se diferentiaza Asigurarea Proiectului de Asigurarea Calitatii, in cadrul proiectului
Documentarea Planului Proiectului
Responsabilitatile ce privesc autorizarea unui Pachet de Lucru
Autorizarea Planului Etapei de Proiect sau a Planului ce priveste Exceptia aparuta in Proiect
Exemple de adaptare a metodologiei de gestionare a proiectului
Asteptarile beneficiarului proiectului referitoare la calitatea in cadrul proiectului
Responsabilitatile ce privesc acceptarea unui Pachet de Lucru
Tehnici de evaluare a investitiei
Principiile ce privesc gestionarea riscului in cadrul proiectului
Principiile de conducere in cadrul proiectului
Crearea diagramei de realizare a elementului care alcatuieste proiectul
Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului - obiectiv
Responsabilitatile ce privesc pregatirea inchierii premature a proiectului
Responsabilitatile ce privesc inregistrarea lectiilor invatate anterior
StudioWeb by PorticoGlobal