Gestionarea calitatii si a sistemelor ce privesc calitatea in cadrul proiectului

Gestionarea calitatii si a sistemelor ce privesc calitatea in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In raport cu calitatea, gestionarea calitatii este definita ca o serie de activitati coordonate menite sa conduca si sa controleze o companie. Un sistem care gestioneaza calitatea este alcatuit dintr-un set de standarde ce privesc calitatea, procedurile si responsabilitatile in raport cu un proiect aflat in derulare, cu o locatie sau cu felul in care o companie isi desfasoara activitatea.

In contextul proiectului si al metodologiei de gestionare a proiectului, locatia si compania trebuie interpretate ca fiind organizatii permanente sau temporare care contribuie la munca depusa pe proiect, fiind considerate "externe" organizatiei temporare creata pentru proiect.

Un Program de Proiecte, de exemplu, poate fi vazut ca o organizatie temporara care contribuie in proiect si care detine un sistem documentat de gestionare a calitatii.

Deseori se intampla ca din ce in ce mai multe organizatii permanente sa fie implicate in proiect. De exemplu, compania beneficiarului este separata de compania furnizorului proiectului si este foarte probabil ca fiecare din acestea sa aiba propriul sistem de gestionare a calitatii.

Alternativ, daca la un proiect contribuie o singura companie sau daca proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, un singur sistem de gestionare a calitatii se va aplica.

Aceste circumstante diverse trebuie tratate in momentul determinarii abordarii proiectului in raport cu calitatea.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Revizuirea statusului Pachetului de Lucru

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate pune la dispozitie mijloacele de evaluare la intervale regulate ale statusului Pachetelor de Lucru. Frecventa si formalitatea acestei activitati va fi de obicei aliniata, potrivita cu frecventa raportarii definite in Pachetele de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Metodele de evaluare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de prioritate si severitate

de Adrian Viziteu

Exista numeroase feluri in care problemele pot fi prioritizate, precum: • Este obligatoriu de avut Schimbarea este esentiala proiectului • Ar trebui Schimbarea este importanta si absenta ei afecteaza negativ Business Case-ul • Nu este nevoie (pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte de a exista o asumare pe parte de cheltuieli majore in ceea ce priveste proiectul, graficul de realizare a proiectului, cerintele pe parte de resurse trebuie stabilite, agreate. Aceste informatii sunt cuprinse in Planul Proiectului si de ele...

Management Proiecte

Management Proiecte

Continuitatea Afacerii

Continuitatea Afacerii - introducere

de Adrian Viziteu

Continuitatea Afacerii presupune (1) planificarea ce priveste diminuarea riscului - prin reducerea posibilitatii aparitiei unor evenimente adverse și (2) planificarea ce priveste recuperarea afacerilor - prin asigurarea functionarii continue in urma...

Management Proiecte

Interesele in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul metodologiei de gestionare a proiectului, cel al rolurilor si responsabilitatilor definite, impune ca intotdeauna sa existe 3 actionari ai proiectului (companie, utilizatori, dezvoltator) si impune ca toti acesti 3 actionari sa fie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal