Folosirea etapelor de gestionare a proiectului in ceea ce priveste controlul proiectului

Folosirea etapelor de gestionare a proiectului in ceea ce priveste controlul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Etapele de gestionare a proiectului reprezinta parti ale punctelor de decizie ce privesc gestionarea proiectului. O etapa de gestionare este o colectie de activitati si elemente de proiect a caror livrare este gestionata sub forma unei unitati. Drept urmare, o astfel de etapa de gestionare reprezinta elementul muncii pe care Managerul de Proiect o gestineaza in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, oricand pe parcursul derularii proiectului.

Etapele de gestionare ale proiectului sunt:

• punerea la dispozitie a punctelor ce privesc revizuirea si deciziile, oferind astfel Comisiei de Conducere a Proiectului oportunitati de evaluare a viabilitatii proiectului la intervale regulate, in detrimentul derularii acestor activitati intr-o maniera necontrolata

• asigurarea abilitatii de a lua decizii inainte de derularea muncii necesara implementarii lor

• clarifiarea impctului pe care o influenta externa il poate avea, precum bugetul provenit din partea companiei sau finalizarea unei legislatii noi ce poate avea impact asupra proiectului

• facilitarea gestionarii proiectului cu ajutorul principiului exceptiei, prin delegarea autoritatii catre Managerul de Proiect, etapa cu etapa.

Comisia de Conducere a Proiectului autorizeaza fiecare etapa de gestionare in parte, nu mai multe deodata.

Spre sfarsitul fiecarei etape, in timpul procesului Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului, Managerul de Proiect va revizui Business Case-ul si Planul Proiectului, va actualiza documentatia proiectului cu rezultatele obtinute in respectiva etapa de proiect, va elabora Raportul Finalului de Proiect si va elabora Planul urmatoarei Etape de Proiect, in vederea obtinerii autorizatiei ce priveste inceperea urmatoarei etape de gestionare a proiectului.

Raportul Finalului Etapei de Proiect, impreuna cu Planul Urmatoarei Etape de Proiect, trebuie sa contina toate informatiile necesare Comisiei de Conducere a Proiectului, pentru ca aceasta sa poata derula o evaluare la finalul unei etape, in vederea luarii deciziei de a proceda mai departe sau nu, in ceea ce priveste proiectul. Comisia de Conducere a Proiectului autorizeaza urmatoarea etapa de gestionare a proiectului doar daca exista suficienta justificare, in raport cu operatiunile companiei, pentru a continua cu proiectul.

Daca proiectul nu mai are un Business Case valid, atunci Comisia de Conducere a Proiectului este autorizata sa incheie prematur proiectul.

Comisia de Conducere a Proiectului delega autoritatea in ceea ce priveste controlul permanent al proiectului, bineinteles in limitele tolerantelor impuse Managerului de Proiect. Atata timp cat etapa de proiect este mentinuta in limitele tolerantelor agreate, Managerul de Proiect are dreptul de a face ajustari si adaptari, in vederea pastrarii proiectului in acest interval de valori agreate, ceea ce mai departe ii permie Comisiei de Conducere a Proiectului sa gestioneze proiectul doar prin exceptie (cand e necesar), in timp ce isi pastreaza nivelul de control si in timp ce mentine povara administrativa la un nivel redus.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Perspectivele organizationale

de Adrian Viziteu

Perspective pe termen scurt -> operationale Perspective pe termen scurt-mediu -> operationale, proiect Perspective pe termen mediu -> proiect, Program de Proiecte Perspective pe termen mediu-lung -> Program de Proiecte Perspective pe termen lung ->...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planul Proiectului

de Adrian Viziteu

Planul de Proiect pune include informatii ce privesc cum si cand perioada de timp alocata proietului, costurile impilcate, scopul si calitatea vor fi realizate, prin enuntarea elementelor care alcatuiesc proiectul, a activitatilor si a resurselor...

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Descrierii Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prima activitate ce priveste planificarea elementului proiectului este de a elabora Descrierea Rezultatului Proiectului. Chiar daca Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil de specificarea rezultatului proiectului, de obicei acest lucru este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Impune tolerantele proiectului si le documenteaza in Mandatul Proiectului • Aproba Planurile ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect, cand nivelele de toleranta acceptate sunt depasite...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal