Experienta acumulata de-a lungul derularii proiectelor

Experienta acumulata de-a lungul derularii proiectelor
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Membrii echipei de proiect, pe tot parcursul proiectului, acumuleaza experienta si cunostinte.

Un proiect poate fi definit ca o organizatie temporara care serveste nevoilor companiei, avand un scop bine definit si o perioada de timp limitata.

O caracteristica unica a proiectului include un element de unicitate care nu poate fi gestionat de catre Conducerea Companiei sau de catre departamentele sale.

Acest element de unicitate determina proiectul sa fie provocator, cateodata datorita faptului ca membrii echipei de proiect se poate intampla sa nu aiba in acel moment experienta necasara.

Experienta poate fi raportata la proiect in felul urmator:

La inceput de proiect: Proiecte anterioare / similare trebuie reparcurse, pentru a vedea daca lectiile invatate in cadrul acelor proiecte pot fi aplicate si in proiectul in cauza. Daca proiectul este complet nou pentru membrii echipei de proiect, in cazul acesta este recomandat ca proiectul sa primeasca ajutor din exterior

Pe parcursul proiectului: Proiectul trebuie tot timpul sa beneficieze de experienta acumulata pe parcurs de catre membrii sai. Lectiile invatate trebuie incluse in rapoarte si in alte documente de proiect. Scopul este acela de a cauta tot timpul oportunitati de imbunatatire, pe tot parcursul proiectului

La final de proiect: Datorita proiectului, toti membrii sai isi incheie activitatea pe proiect cu lectii valoroase invatate, benefice pentru companie. Toate lectiile invatate pana la incheierea proiectului trebuie sa ajute compania in sens pozitiv. Daca lectiile nu incurajeaza compania sa faca schimbari, atunci lectiile respective sunt doar lectii identificate si nu invatate.

Este responsabilitatea tuturor membrilor din echipa de proiect sa sa implice activ in acumularea acestor lectii. Nu este recomandat ca membrii echipei de proiect sa ii astepte pe ceilalti sa gaseasca solutii.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Actualizarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Proiectele trebuie intotdeauna sa aiba justificare continua. Comisia de Conducere a Proiectului este autorizata sa continue proiectul doar atunci cand acesta ramane viabil, adica doar atunci cand beneficiile vor fi realizate in limitele de cost, timp,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Echipele implicate in proiect cu norma redusa

de Adrian Viziteu

Echipele de proiect sunt unite in scopul producerii rezultatului proiectului pe tot parcursul derularii acestuia si dupa finalizarea proiectului acestea revin la sarcinile lor de zi cu zi. Managerul unui proiect de marime mica este deci foarte probabil sa...

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Riscurile Proiectului

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectului, Riscurile Proiectului pot fi centralizate in cadrul unei componente al carei scop este acela de a identifica, evalua si controla incertitudinea si, ca rezultat, de a imbunatati abilitatea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Exemplu de Elemente de Gestionare a Proiectului

de Adrian Viziteu

Pentru un proiect mic, luandu-se decizia de a combina procesele Demararea Proiectului si Initierea Proiectului, nu a fost elaborat Rezumatul Proiectului. In schimb, echipa care gestioneaza proiectul a folosit Mandatul Proiectului pentru a elabora...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Realizarea graficelor de timp pentru proiect

de Adrian Viziteu

Un plan de proiect poate determina fezabilitatea indeplinirii obiectivelor sale doar atunci cand ativitatile necesare realizarii acestora sunt centralizate sub forma unor grafice de timp in care este definit timpul de realizare al fiecarei activitati in...

Management Proiecte

Organizarea proiectului

de Adrian Viziteu

Nivelele de organizare ale proiectului Nivelul de conducere al companiei necesar pentru a lua decizii si angajamente este deseori prea ocupat pentru a se putea implica in derularea de zi cu zi a proiectului. Dar proiectele au nevoie de gestionare...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal