Exemplu de tehnica de prioritizare

Exemplu de tehnica de prioritizare
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Fiecare criteriu de acceptanta este clasificat in felul urmator: "Este necesar", "Ar trebui sa fie", "L-am putea avea" sau "Nu e nevoie sa-l avem".

Toate caracteristicile rezultatului proiectului care sunt clasificate cu "Este necesar" si "Ar trebui sa fie" ar trebui sa fie deopotriva prioritizate si realizate in contextul criteriilor de acceptanta.

Cand proiectul poate demonstra ca toate criteriile de acceptanta au fost intrunite, obligatiile proiectului pot fi considerate ca fiind indeplinite si proiectul poate fi incheiat.

Criteriile de acceptanta trebuie agreate intre beneficiarul proiectului si furnizorul proiectului in cadrul procesului Demararea Proiectului si trebuie documentate ca parte a Descrierii Rezultatului Proiectului.

Este important de recunoscut faptul ca in momentele incipiente ale proiectului foarte putine lucruri sunt cunoscute in ceea ce priveste elementele care alcatuiesc proiectul.

In consecinta, se intampla des ca respectivele criterii de acceptanta sa fie imbunatatite si acceptate in cadrul procesului Initierea Proiectului si la finalul fiecarei etape de gestionare a proiectului sa fie revizuite. Dupa finalizarea lor in Descrierea Rezultatului Proiectului, criteriile de acceptanta sunt supuse controlului si pot fi schimbate doar cu aprobare din partea Comisiei de Conducere a Proiectului.

In considerarea criteriilor de acceptanta este folositor sa fie selectate masuri care dispun de indicatori fiabili si precisi, in ceea ce priveste beneficiile care urmeaza a fi generate de rezultatul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Principiile de gestionare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul metodologiei de proiect este de a pune la dispozitie o metoda care sa poata fi aplicata indiferent de marime, tip, organizatie, locatie sau cultura. Acest lucru este posibil doar daca metodologia de gestionare a proiectului aleasa se bazeaza pe...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Metodele de evaluare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului in varianta scurta

de Adrian Viziteu

In faza de derulare a proiectului si in special in tipul derularii sale, este foarte usor ca atentia sa se puna pe "ce anume este facut" si "cum este facut", in timp ce "de ce este nevoie sa fie facut" este ignorat. Business Case-ul evidentiaza exact...

Management Proiecte

Exemplu de tehnica de prioritizare

de Adrian Viziteu

Fiecare criteriu de acceptanta este clasificat in felul urmator: "Este necesar", "Ar trebui sa fie", "L-am putea avea" sau "Nu e nevoie sa-l avem". Toate caracteristicile rezultatului proiectului care sunt clasificate cu "Este necesar" si "Ar trebui sa...

Management Proiecte

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Raportarea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Frecventa raportarii trebuie sa reflecte nivelul de control necesar, existand aici variatii pe masura de proiectul se deruleaza. De exemplu, (1) in timpul etapei de proiectare frecventa de raportare poate fi mai mica decat ulterior, cand proiectul se...

Management Proiecte

Actualizarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Proiectele trebuie intotdeauna sa aiba justificare continua. Comisia de Conducere a Proiectului este autorizata sa continue proiectul doar atunci cand acesta ramane viabil, adica doar atunci cand beneficiile vor fi realizate in limitele de cost, timp,...

Management Proiecte

Criteriile de acceptanta in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Criteriile de acceptanta ale proiectului formeaza o lista prioritara a unor atribute definite si masurabile necesare unui set de elemente care trebuie acceptate de principalele parti care detin interese in proiect. Cateva exemple pot fi usurinta cu care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal