Exemplu de riscuri care pot aparea in timpul planificarii

Exemplu de riscuri care pot aparea in timpul planificarii
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Imediat ce Planul Proiectului a fost generat, trebuie in continuare luata in considerare schita, pana in momentul in care riscurile aferente au fost identificate, evaluate si eventual, Planul Proiectului modificat in consecinta.

Exemplu de riscuri ce pot aparea in timpul planificarii

• omisiunea planurilor proiectului la nivelul de conducere al acestuia

• multe resurse care se alatura proiectului in acelasi timp pot sa incetineasca progresul si pot cauza deficiente de comunicare (realizarea unei curbe-S in ceea ce priveste profilul resursei poate identifica aceste probleme ; curbele abrupte trebuie evitate)

• planul de proiect include resurse nenumite, cauzand probleme de productivitate a resursei implicate in proiect care pot diferi de nivelul de productivitate estimat in planul proiectului

• planul de proiect contine o proportie mare de dependinte externe

• planul de priect foloseste furnizori netestati sau depinde de noi tehnologii

• exista o proportie de activitati in traseul prioritar al proiectului - intarzierea unei activitati poate intarzia intregul plan - nu trebuie sa existe un numar mare de activitati in traseul prioritar al proiectului

• planul proiectului nu permite existenta suficientelor puncte de decizie

• un numare mare de elemente de proiect urmeaza a fi finalizate in acelasi timp

• planul de proiect este constrans in raport cu timpul alocat, de catre limitari fiscale (de exemplu, bugetul nu poate fi transferat de la un an la altul) sau de catre limitari calendaristice (de exemplu, problema bug-ului legat de schimbarea mileniului 1999-2000 a constrans din punct de vedere calendaristic multe proiecte)

• programul de lucru evidentiaza multe trasee paralele cu traseul prioritar al proiectului, trasee paralele care pot deveni si ele critice daca apar scapari in cadrul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Continuitatea Afacerii

Continuitatea Afacerii - introducere

de Adrian Viziteu

Continuitatea Afacerii presupune (1) planificarea ce priveste diminuarea riscului - prin reducerea posibilitatii aparitiei unor evenimente adverse și (2) planificarea ce priveste recuperarea afacerilor - prin asigurarea functionarii continue in urma...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Initierea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

Scopul procesului Initierea Proiectului este de a stabili baza proiectului, permitand astfel companiei sa inteleaga munca ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc proiectul, inainte de a-si lua un angajament in ceea ce priveste cheltuielile. ...

Management Proiecte

Pregatirea estimarilor

de Adrian Viziteu

Decizia ce priveste cat de mult timp si cate resurse sunt necesare pentru indeplinirea unei sarcini de lucru la standardele de performanta acceptate trebuie realizata prin identificarea tipului de resursa necesara. Anumite competente pot fi obligatorii, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Echipelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Planul Echipei de Proiect este elaborat de Managerul Echipei de Proiect in vederea usurarii sarcinilor ce privesc Pachetele de Lucru. Planurile Echipelor de Proiect sunt optionale, nu sunt obligatorii. Nevoia ce priveste Planurile Echipelor de Proiect si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal