Exemplu de interactiune cu partile care detin interese in proiect

Exemplu de interactiune cu partile care detin interese in proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Putem spune ca procedura de interactiune cu partile care detin interese in proiect poate fi impartita in 6 pasi distincti si anume:

(1) Identificarea partilor care detin interese in proiect (Cine?)

Identificarea partilor care detin interese in proiect, implicate in proiect sau afectate de acesta si gruparea celor identificate ca fiind similare, astfel incat comunicarea si interactiunea cu acestea sa poata fi realizata eficient

(2) Crearea si analiza profilurilor partilor care detin interese in proiect (Ce?)

Intelegerea influentelor, intereselor si atitudinilor exercitate de partile care detin interese in ceea ce priveste proiectul, precum si importanta si puterea pe care fiecare parte care detine interese in proiect o are asupra proiectului reprezinta puncte foarte importante care pot asigura succesul unui proiect. De exemplu, un grup format din parti care detin interese in proiect poate avea o atitudine negativa, indiferent de mesajul comunicat catre acesta? In consecinta, poate fi determinat acest grup sa aiba o altfel de abordare fata de proiect? Influenta si interesele partilor care detin interese in proiect, fie ele rationale sau emotionale, trebuie toate luate in calcul. Acestea au potentialul de a afecta succesul proiectului. Perceptiile acesotra pot fi gresite, dar este nevoie sa fie lamurite. Perceptia partilor care detin interese in proiect asupra beneficiilor trebuie neaparat sa fie masurabila, cuantificata.

(3) Definirea strategiei in ceea ce priveste interactiunea cu partile care detin interese in proiect (Cum?)

Definirea felului in care un proiect poate interactiona eficient cu partile care detin interese in proiect, inclusiv definirea responsabilitatilor in ceea ce priveste comunicarea mesajelor care trebuie transmise catre acestea. Pentru fiecare parte care detine interese in proiect, urmatoarele trebuie agreate:

• informatia de care are nevoie respectiva parte care detine interese in proiect

• metoda, formatul si frecventa comunicarii

• numele partii care detine interese in proiect si receptia comunicarii.

(4) Planificarea interactiunii cu partile care detin interese in proiect (Cand?)

Definirea metodelor si sincronizarea comunicarilor trebuie planificate imediat dupa stabilirea modului in care proiectul interactioneaza cu diferitele parti care detin interese in proiect. In ceea ce priveste alegerea persoanelor care se ocupa de transmiterea informatiilor, este important sa fie alese doar persoane care se raporteaza cu respect si incredere la adresa partilor care detin interese in proiect, catre care se comunica in cadrul proiectului. Pozitia acestora in cadrul organizatiei si experienta de care dau dovada le influenteaza intr-un mare fel credibilitatea. In multe proiecte se obisnuieste sa fie prezentat proiectul in cadrul unei sedinte de prezentare, in care sa fie prezentate scopul, obiectivele si rezultatul pe care respectivul proiect trebuie sa-l genereze. Daca aceasta sedinta se decide sa aiba loc, este important de retinut ca membrii Comisiei de Conducere a Proiectului trebuie sa fie prezenti, in vederea asumarii angajamentului si rolului de suport fata de proiect.

(5) Implicarea partilor care detin interese in proiect (A face)

Punerea in aplicare a interactiunilor si comunicarilor planificate. Primii doi pasi in interactiunea cu partile care detin interese in proiect sunt identificarea si analiza acestora. Pana la un anumit punct trebuie ca partile care detin interese in proiect sa fie implicate in derularea proiectului.

(6) Masurarea eficientei interactiunii cu partile care detin interese in proiect (Rezultatul)

Verificarea eficientei interactiuni cu partile care detin interese in proiect. Asigurarea Proiectului poate fi implicata in verificarea faptului ca toate partile care detin interese in proiect primesc informatiile de care au nevoie si de asemenea Asigurarea Proiectului trebuie sa se asigure ca toate canalele de comunicare functioneaza si sunt folosite in mod corespunzator.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea proiectului pe etape

de Adrian Viziteu

Un proiect este planificat, monitorizat si controlat pe etape. Etapele proiectului le permit celor din Conducerea Companiei sa controleze proiectul la intervale predefinite. La fiecare sfarsit de etapa, statusul proiectului trebuie evaluat si pentru a...

Management Proiecte

Raportarea Finalului de Etapa de Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatele unei etape de proiect trebuie raportate catre Comisia de Conducere a Proiectului, astfel incat progresul proiectului sa fie cat se poate de vizibil pentru cei care conduc si gestioneaza proiectul. Managerul de Proiect ofera o vedere de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Livrarea Pachetului de Lucru

de Adrian Viziteu

Imediat ce Pachetul de Lucru a fost acceptat de Managerul de Proiect, notificarea ce priveste finalizarea lui trebuie trimisa inapoi Managerului de Proiect, imediat dupa finalizarea muncii pe respectivul Pachet de Lucru. Urmatoarele actiuni sunt...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Etapele tehnice de proiect

de Adrian Viziteu

O alta metoda de a grupa munca este aceea de a defini tehnicile folosite sau elementele create. Acest lucru determina etape care includ elemente de proiect precum proiectarea, dezvoltarea si implementarea. Astfel de etape sunt considerate etape tehnice...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal