Exemplu de Elemente de Gestionare a Proiectului

Exemplu de Elemente de Gestionare a Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Pentru un proiect mic, luandu-se decizia de a combina procesele Demararea Proiectului si Initierea Proiectului, nu a fost elaborat Rezumatul Proiectului.

In schimb, echipa care gestioneaza proiectul a folosit Mandatul Proiectului pentru a elabora Documentatia ce priveste Initierea Proiectului. Documentatia ce priveste Initierea Proiectului include un Plan al Proiectuui, impreuna cu cateva Descrieri ale Elementelor care alcatuiesc Proiectul, detalii ce privesc toate strategiile si mecanismele de control care vor fi aplicate. Managerul de Proiect a ales sa foloseasca Jurnalul Zilnic al Proiectului pentru a documenta riscurile, lectiile, problemele si rezultatele ce privesc calitatea proiectului.

Dupa etapa de initiere a mai urmat o sigura etapa, in cadrul careia un numar mic de Pachete de Lucru au fost autorizate. Avand in vedere faptul ca acestea erau gestionate, Managerul de Proiect a organizat diferite sedinte ce privesc momentele importante din proiect, care au permis elaborarea de Rapoarte ce privesc Evenimentele Importante in Proiect la intervale regulate de timp, in vederea transmiterii lor catre Comisia de Conducere a Proiectului.

La finalul respectivei etape si deci, la finalul proiectului, un Raport ce priveste Finalul Proiectului a fost elaborat, in care de asemenea au fost incluse informatii din Raportul Lectiilor Proiectului, din Planul de Revizuire a Beneficiilor Proiectului si din recomandarile ce privesc actiunile de urmarire care vor fi derulate dupa finalizarea proiectului.

Intr-un context comercial intotdeauna exista cel putin doua Business Case-uri: Business Case-ul beneficiarului proiectului si Business Case-ul furnizorului proiectului.

Pentru a asigura succes proiectului, ambele Business Case-uri trebuie sa asigure justificare continua din punctul de vedere al afacerilor companiei, altfel, daca proiectul la un moment dat nu mai este viabil, dar nu se mai doreste realizarea lui de catre una din partile implicate, atunci proiectul va avea de suferit si va esua intr-un final, indiferent de cat de relevant ramane Business Case-ul pentru cealalta parte implicata in proiect.

Business Case-ul beneficiarului proiectului acopera beneficiile acestuia in raport cu costurile si riscurile, pe toata perioada de derulare a proiectului. Costurile trebuie sa includa costurile interne, precum costurile beneficiarului ce privesc resursele proiectului, resursele de operare si intretinere, dar si costurile externe ce privesc serviciile si bunurile furnizorului proiectului. Riscurile trebuie sa includa riscurile proiectului si riscurile operationale permanente.

Business Case-ul furnizorului proiectului acopera partea ce priveste furnizorul proiectului, in ceea ce priveste proiectul din perspectiva acestuia. Business Case-ul furnizorului proiectului trebuie sa includa mai multe detalii, in plus fata de cele ce privesc marja de profit stabilita.

Trebuie avute in vedere considerente ce privesc felul in care proiectul contribuie la:

• obiectivele de vanzari ale furnizorulu proiectului

• obiectivele ce privesc planul raportat la proiectul in cauza

• obiectivele ce privesc vanzarile in teritoriu

• obiectivele ce privesc cota de piata.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Echipelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Planul Echipei de Proiect este elaborat de Managerul Echipei de Proiect in vederea usurarii sarcinilor ce privesc Pachetele de Lucru. Planurile Echipelor de Proiect sunt optionale, nu sunt obligatorii. Nevoia ce priveste Planurile Echipelor de Proiect si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Interesele in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul metodologiei de gestionare a proiectului, cel al rolurilor si responsabilitatilor definite, impune ca intotdeauna sa existe 3 actionari ai proiectului (companie, utilizatori, dezvoltator) si impune ca toti acesti 3 actionari sa fie...

Management Proiecte

Tehnici de estimare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi estimate folosind o serie de tehnici, precum: • Graficele de probabilitate Acestea sunt reprezentari grafice ale posibilelor evenimente ce pot rezulta datorita anumitor circumstante. Un grafic de probabilitate poate fi folosit, in ceea...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - obiective

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Demararea Proiectului este de a asigura urmatoarele: • exista suficienta justificare din punctul de vedere al operatiunilor de afaceri ale companiei, pentru a initia proiectul, justificare documentata in Business Case-ul in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Recomandarea ce priveste incheierea proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat ce Managerul de Proiect a confirmat faptul ca proiectul poate fi incheiat, o recomandare ce priveste incheierea proiectului trebuie trimisa Comisiei de Conducere a Proiectului. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul gestionarii proiectului prin exceptie foloseste cele 6 tipuri de tolerante in raport cu care un proiect poate fi controlat. Alocarea tolerantelor urmareste cele 4 nivele ce privesc gestionarea si conducerea proiectului, dupa cum urmeaza: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Etapelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Un Plan de Etapa de Proiect este necesar fiecarei etape de gestionare a proiectului. Planul Etapei de Proiect este asemanator cu Planul Proiectului, in materie de continut, dar fiecare element din Planul Etapei de Proiect este descompus pana la nivelul de...

Management Proiecte

Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Configuratia Proiectului reprezinta activitatea tehnica si administrativa care se ocupa cu crearea, intretinerea in mod controlat a schimbarilor aparute pe parcursul derularii proiectului, survenite in configuratia initiala a acestuia. Un element al...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal