Exemplu de Business Case neverificat

Exemplu de Business Case neverificat
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an.

Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi rezultat in urma acestui numar mare de vizitatori si, pornind de la aceasta premiza, echipa de proiect a trebuit sa realizeze acest centru turistic la cele mai inalte standarde, bugetul pentru acest proiect fiind stabilit la un nivel care ar fi permis atingerea pragului de rentabilitate daca doar 11 milioane ar fi vizitat centrul turistic, nu 12 milioane de turisti.

Problema este ca cei 12 milioane de turisti asteptati sa viziteze centrul turistic in primul an reprezinta o valoare netestata, spre deosebire de cei doar 4,5 milioane de turisti care in realitate au vizitat centrul turistic in primul an.

In ceea ce priveste proiectul, se poate considera ca acesta a fost un succes: centrul turistic si-a deschis portile in ziua stabilita initial, costurile s-au incadrat in marja de 5% agreata si centrul turistic a beneficiat de toate facilitatile cerute, in felul acesta fiind acoperite toate criteriile de acceptanta ale proiectului.

Totusi, numarul significant mai mic de vizitatori (4,5 milioane in loc de 12 milioane) a redus cat se poate de mult veniturile, ceea ce a insemnat ca suma alocata de guvern pentru acest centru turistic a crescut de la 399 milioane de Lire la 628 milioane de Lire.

Proiectul a fost un dezastru de proportii din punct de vedere comercial si in planul relatiilor publice, scotand in evidenta faptul ca un proiect cu asteptari netestate nu va putea niciodata sa produca rezultate bune, chiar daca acesta ajunge sa fie livrat la timp, chiar daca acesta nu depaseste bugetul alocat si chiar daca acesta include de la bun inceput toate facilitatile cerute.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea momentelor importante dintr-un proiect

de Adrian Viziteu

Un moment important intr-un proiect, in cadrul si contextul programului de lucru, marcheaza indeplnirea unui set de actvitati cheie, foarte importante. Un astfel de moment important poate insemna finalizarea unui Pachet de Lucru, a unei etape tehnice...

Management Proiecte

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Directorul de Proiect

de Adrian Viziteu

Chiar daca Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila in ceea ce priveste proiectul, Directorul de Proiect, avand suport din partea Reprezentantului Utilizatorilor si a Reprezentantului Furnizorului Proiectului, este in final responsabil de...

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Etapelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Un Plan de Etapa de Proiect este necesar fiecarei etape de gestionare a proiectului. Planul Etapei de Proiect este asemanator cu Planul Proiectului, in materie de continut, dar fiecare element din Planul Etapei de Proiect este descompus pana la nivelul de...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Principiile ce privesc gestionarea riscului in cadrul proiectului
Lucrul cu partile care detin interese in proiect
Gestionarea Livrarii Elementelor de Proiect - introducere, scop, obiective si activitati
Responsabilitatile ce privesc surpinderea si examinarea riscurilor si problemelor
Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului
Procedura de control a problemelor si schimbarilor aparute in cadrul proiectului
Adaptarea proceselor din cadrul metodologiei de gestionare a proiectului
Responsabilitatile ce privesc Planurile Proiectului
Raportarea progresului in cadrul proiectului
Procedura de gestionare a riscurilor in cadrul proiectului
Definirea si analiza elementelor care alcatuiesc proiectul
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Ariile ce privesc tolerantele, in functie de nivel
Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului
Gestionarea calitatii si a sistemelor ce privesc calitatea in cadrul proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal