Etapa de Initiere a Proiectului

Etapa de initiere a proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Imediat in urma luarii deciziei de aprobare a proiectului, proiectul trebuie planificat in detaliu.

Fondurile in acest sens trebuie obtinute si mecanismele de control trebuie si ele definite, in vedera asigurarii faptului ca proiectul porneste conform dorintelor celor care platesc pentru acesta si conform dorintelor celor care urmeaza sa foloseasca rezultatul proiectului.

Planificarea detaliata, stabilirea strategiilor ce privesc gestionarea proiectului si mecanismele de control, elaborarea Business Case-ului si metodele de revizuire a beneficiilor sunt incluse in procesul Initierea Proiectului. De asemenea, procesul Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului este folosit pentru a planifica in detaliu urmatoarea etapa a proiectului.

Etapa de Initiere a Proiectului culmineaza cu elaborarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului, care este revizuita de Comisia de Conducere a Proiectului, in vederea luarii deciziei de a autoriza proiectul.

Avand in vedere ca informatiile din Documentatia ce priveste Initierea Proiectului se schimba pe parcursul derularii acestuia, in cadrul controlului ce priveste schimbarile in proiect, versiunea initiala a acestui document este pastrata ca baza de revizuire a performantelor proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Progresul realizat in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul progresului este de a stabili mecanismele de monitorizare a realizarilor in cadrul proiectului si de comparare a acestora cu cele planificate initial, punand astfel la dispozitie o modalitate de a observa clar daca obiectivele proiectului raman...

Management Proiecte

Evaluarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Companiile invata din experientele pe care le au in cadrul proiectelor derulate. Cand evalueaza un proiect, obiectivul este de a vedea cat de mult sau putin succes a avut proiectul. Poate fi de asemenea posibil sa fie imbunatatite estimarile pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul pe proiect in contextul organizational

de Adrian Viziteu

In mediile organizationale functionale, Managerii de Proiect pot intampina dificultati atunci cand gestioneaza proiecte alcatuite din membrii care au competente diferite si care provin din parti diferite ale companiei sau ale companiilor implicate in...

Management Proiecte

Nivelele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Cele 4 nivele de gestionare a proiectului sunt, de sus in jos: • Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Comisia de Conducere a Proiectului • Gestionarea proiectului de catre Managerul de Proiect • Livrarea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?

de Adrian Viziteu

In contextul unui proiect, obiectivele proiectului sunt cele care sunt supue riscului. Acestea vor include finalizarea proiectului prin indeplinirea unor sarcini bine stabilite la inceputul proiecutlui, tinand cont de timp, costuri, calitate, scop,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile majore asociate proiectului

de Adrian Viziteu

O oportunitate poate oricand sa fie suprascrisa de un risc. Deci, pentru a putea judeca obiectiv justificarea proiectului din perspectiva afacerilor companiei, conducerea proiectului trebuie sa inteleaga nu numai beneficiile si costurile proiectului,...

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Adaptarea metodologiei de proiect pentru un proiect simplu
Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului
Raportul ce priveste problemele aparute in proiect
Elaborarea Descrierilor Elementelor care alcatuiesc Rezultatul Proiectului
Incheierea unui Proiect - activitati specifice
Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului
Controlul unei Etape de Proiect - introducere, scop, obiective
Responsabilitatile ce privesc crearea, elaborarea Planului Proiectului
Centralizarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului
Planificarea calitatii in cadrul proiectului
Grupul Responsabil cu Acordarea de Suport in cadrul Proiectului
Calitatea in contextul metodologiei de gestionare a proiectului
Comunicarea in cadrul proiectului, in raport cu calitatea
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Adapatea metodologiei de gestionare a proiectului in functie de diferentele dintre mediul, sectorul in care este aplicata
StudioWeb by PorticoGlobal