Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului

Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Gestionarea configuratiei proeictului este esentiala pentru a mentine controlul asupra gestionarii sale si asupra elementelor sale tehnice.

Nivelul de control necesar va varia de la proiect la proiect, in functie de fiecare proiect.

Nivelul maxim de control posibil este determinat de descompunerea elementelor care alcatuiesc proiectul, pana in punctul in care nivelul de descompunere atins permite tuturor componentelor elementelor de proiect sa fie in mod independent instalate, inlocuite sau modificate. Totusi, nivelul de control exercitat va fi influentat de importanta proiectului si de complexitatea relatiilor dintre elementele care alcatuiesc proiectul.

Setul initial ce priveste Inregistrarile Componentelor Configuratiei Proiectului va fi creat in timpul activitatii de elaborare a Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului. Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului va defini formatul si alcatuirea inregistrarilor care trebuie intretinute.

Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului:

• Revizuirea Rezumatului Proiectului, in vederea intelegerii faptului ca oricare din strategiile, standardele sau practicile Conducerii Companiei sau ale Conducerii Programului de Proiecte, care au legatura cu gestionarea configuratiei proiectului trebuie aplicate, in special daca beneficiarul proiectului si / sau furnizorul proiectului detin deja un sistem de gestionare a configuratiei proiectului care ar trebui aplicat

• Obtinerea lectiilor din proiectele similare derulate anterior, lectiile provenite din partea Companiei sau a Programului de Proiecte si lectiile companiilor externe cu care compaia care deruleaza proiectul are relatii de colaborare in acest sens

• Revizuirea Registrului Riscurilor Proiectului si a Jurnalului Zilnic al Proiectului, in vederea observarii riscurilor si problemelor asociate cu gestionarea configuratiei proiectului

• Definirea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului, incluzand:

• Procedura de gestionare a configuratiei proiectului, care include activitati de planificare, identificare, control, actualizari de status, examinare, propunere, decizie si implementare

• Procedura de control al schimbarilor si problemelor aparute in proiect prin cuprinderea, examinarea, propunerea, decizia si nu in ultimul rand, actiunea de implementare

• Instrumentele si tehnicile care vor fi folosite

• Inregistrarile care vor fi pastrate

• Felul in care performanta procedurilor este raportata

• Raportarea in timp a activitatilor ce privesc gestionarea configuratiei proiectului si a activitatilor ce privesc controlul schimbarilor si problemelor aparute in proiect

• Rolurile si responsabilitatile ce privesc aceste proceduri. Se va lua in considerare daca trebuie alcatuita Autoritatea ce priveste Schimbarile in cadrul Proiectului + stabilirea bugetului dedicat schimbarilor aparute in proiect

• Gradarea prioritatilor si a severitatii problemelor aparute in proiect

• Consultarea cu Asigurarea Proiectului in vederea verificarii faptului ca Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului intruneste nevoile Comisiei de Conducere a Proiectului sau ale Conducerii Companiei sau dupa caz, ale Conducerii Programului de Proiecte

• Crearea Inregistrarilor ce privesc Componentele Configuratiei Proiectului. In acest punct al proiectului vor exista doar inregistrari ale componentelor configuratiei proiectului pentru elementele de gestionare care au fost create si pentru oricare documentatie care exista inainte de a fi initiat proiectul, care trebuie controlate - de exemplu, un studiu de fezabilitate, cerere de propunere etc.

• Crearea Registrului Problemelor Proiectului si deciderea daca probleme deja cuprinse in Jurnalul Zilnic al Proiectului trebuie gestionate in mod formal si deci, transferate din Jurnalul Zilnic al Proiectului in Registrul Problemelor Proiectului

• Daca riscuri sau probleme noi sunt identificate sau cele existe s-au schimbat, atunci trebuie actualizate urmatoarele: Registrul Riscurilor Proiectului, Registrul Problemelor Proiectului, Jurnalul Zilnic al Proiectului

• Obtinerea aprobarilor din partea Comisiei de Conducere a Proiectului in raport cu Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului. Comisia de Conducere a Proiectului poate prefera sa revizuiasca ulterior Strategia ce priveste Configuratia Proiectului, ca parte a Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Tehnici de evaluare a investitiei

de Adrian Viziteu

Tehnicile de evaluare a investitiei includ: • Costurile pe toata durata de viata a rezultatului si beneficiilor: Analiza costurilor totale cu implementarea rezultatului si beneficiilor si toate celelalte costuri incrementale de operare si intretinere •...

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Exemplu de criterii de acceptanta

de Adrian Viziteu

Daca asteptarile beneficiarului proiectului sunt acelea ca pompa de apa va rezista "o viata", criteriile de acceptanta ar trebui sa puna accent pe acele masuri care dispun de suficiente sanse si incredere ca pompa este capabila sa reziste "o viata" -...

Management Proiecte

Management Proiecte

Pregatirea incheierii planificate a proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte ca incheierea proiectului sa fie recomandata, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca rezultatele asteptate au fost indeplinite si livrate. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste pregatirea incheierii planificate a...

Management Proiecte

Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Configuratia Proiectului reprezinta activitatea tehnica si administrativa care se ocupa cu crearea, intretinerea in mod controlat a schimbarilor aparute pe parcursul derularii proiectului, survenite in configuratia initiala a acestuia. Un element al...

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal