Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului

Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului se refera atat la comunicarile interne in ceea ce priveste proiectul, cat si la cele externe.

Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului ar trebui sa contina detalii ce privesc modul in care echipa care gestioneaza proiectul va trimite informatii catre si va primi informatii de la organizatiile implicate in proiect sau afectate de proiect. In special, cand proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, detalii trebuie oferite, detalii ce privesc felul in care informatiile ii sunt oferite Programului de Proiecte.

Daca este nevoie de o procedura ce privste interactiunea cu partile care detin interese in proiect, aceasta terbuie documentata in Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in Proiect si de asemenea trebuie mentionate si tipurile partilor care detin interese in proiect, trebuie descris felul in care aceste relatii de comunicare se deruleaza, trebuie descrise strategiile de comunicare si de asemenea si metodele de evaluare ce privesc succesul pe parte de comunicare.

Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in raport cu elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului:

• Revizuirea Rezumatului Proiectului, pentru a intelege daca strategiile, standardele sau practicile Conducerii Companiei sau ale Conducerii Programului de Proiecte, cele ce privesc gestionarea comunicarii in cadrul proiectului, trebuie aplicate proiectului curent

• Obtinerea lectiilor invatate in proiectele similare derulate anterior, obtinerea lectiilor din partea Companiei sau a Programului de Proiecte, obtinerea lectiilor din partea organizatiilor externe cu care Compania a mai derulat anterior proiecte, lectii care au legatura cu gestionarea comunicarii in proiect. Unele din aceste lectii este posibil sa fi fost deja cuprinse in Jurnalul Lectiilor Proiectului

• Revizuirea Registrului Riscurilor Proiectului si a Registrului Problemelor Proiectului, in vederea identificatii riscurilor si problemelor asociate cu gestionarea comunicarii in cadrul proiectului

• Identificarea si / sau revizuirea partilor care detin interese in proiect si consultarea lor in ceea ce priveste informatiile de care acestea au nevoie, prin:

• identificarea relatiilor de comunicare dorite

• clarificarea mesajelor principale ce privesc comunicarea

• determinarea rezultatelor dorite in urma comunicarii cu acestea

• Stabilirea nevoilor de informatii asociate cu Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului, Strategia ce priveste Gestionarea Riscurilor in cadrul Proiectului si Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului

• Definirea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului, care include:

• Procedura ce priveste gestionarea comunicarilor in cadrul proiectului

• Instrumentele si tehnicile care vor fi folosite

• Inregistrarile, documentele care vor fi pastrate

• Felul in care performanta procedurii ce priveste comunicarile in proiect va fi raportata

• Raportarea la timp a activitatilor ce privesc comunicarea in cadrul proiectului

• Rolurile si responsabilitatile care au legatura cu activitatile de comunicare in cadrul proiectului

• Analiza partilor care detin interese in proiect

• Consultarea cu Asigurarea Proiectului, pentru a verifica faptul ca Strategia ce priveste Comunicarea in cadrul Proiectului propusa intruneste nevoile Comisiei de Conducere a Proiectului si /sau ale Conducerii Companiei sau dupa caz, ale Conducerii Programului de Proiecte

• Daca riscuri sau probleme noi sunt identificate sau daca cele existente s-au modificat, atunci vor fi actualizate: Registrul Riscurilor Proiectului, Registrul Problemelor Proiectului si / sau Jurnalul Zilnic al Proiectului

• Obtinerea aprobarilor necesare din partea Comisiei de Conducere a Proiectului, cu toate ca aceasta poate prefera ca ulterior sa revizuiasca Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in Proiect, ca parte a Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de structura de descompunere a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile financiare pot determina sau include riscuri ce privesc moneda in care se tranzactioneaza, riscuri ce privesc extinderea creditelor existente si riscuri ce privesc esecurile fata de clienti. Esecurile fata de clienti pot determina sau include...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Definirea momentelor importante dintr-un proiect

de Adrian Viziteu

Un moment important intr-un proiect, in cadrul si contextul programului de lucru, marcheaza indeplnirea unui set de actvitati cheie, foarte importante. Un astfel de moment important poate insemna finalizarea unui Pachet de Lucru, a unei etape tehnice...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul Echipei de Proiect

de Adrian Viziteu

Responsabilitatea principala a Managerului Echipei de Proiect este de a se asigura ca se produce rezultatul alocat lui de catre Managerul de Proiect. Managerul Echipei de Proiect ii raporteaza Managerului de Proiect si este condus, in consecinta, de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal