Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Un factor important de succes in cadrul oricarui proiect il reprezinta faptul ca proiectul livreaza rezultatul pe care utilizatorul il asteapta si pe care il considera a fi acceptabil.

Acest lucru se intampla doar daca aceste asteptari sunt declarate si agreate la inceputul proiectului, impreuna cu standardele care vor fi folosite si cu mijloacele de evaluare a indeplinirii asteptarilor. Scopul Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului este de a asigura faptul ca cele agreate sunt cuprinse in documentatie si de asmenea intretinute.

Urmatoarele activitati sunt recomadnate in raport cu elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului:

• Revizuirea Descrierii Rezultatului Proiectului, in vederea intelegerii asteptarilor beneficiarului proiectului, in raport cu calitatea si cu scopul de a verifica din nou criteriile de acceptanta ale proiectului, pentru a observa ca acestea sunt suficient de bine definite

• Revizuirea Rezumatului Proiecutlui, pentru a intelege daca strategiile, standardele sau practicile companiei sau ale Programului de Proiecte, cele ce privesc gestionarea calitatii trebuie aplicate in proiectul actual, in special daca beneficiarul proiectului si / sau furnizorul proiectului detine un sistem de gestionare a calitatii care trebuie aplicat aspectelor proiectului

• Obtinerea lectiilor invatate din proiectele similare derulate anterior, obtinerea lectiilor din partea Conducerii Companiei sau dupa caz, a Programului de Proiecte, obtinerea lectiilor de la organizatiile externe cu care compania a mai derulat anterior proiecte, lectii care au legatura cu gestionarea calitatii in cadrul unui proiect. Unele din aceste lectii este foarte posibil sa fi fost deja cuprinse in Jurnalul Lectiilor Proiectului

• Revizuirea Registrului Riscurilor Proiectului si a Registrului Problemelor Proiectului, in vederea identificarii problemelor si riscurilor asociate cu gestionarea calitatii in proiect

• Definirea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului, care include:

• Procedura ce priveste gestionarea calitatii, care include sectiuni de planificare a calitatii, controlul calitatii, asigurarea calitatii

• Instrumentele si tehnicile care vor fi folosite

• Inregistrarile, documentele care vor fi pastrate

• Felul in care performanta procedurii ce priveste gestionarea calitatii va fi raportata

• Raportarea in timp a activitatilor ce privesc gestionarea calitatii proiectului

• Rolurile si responsabilitatile ce privesc activitatile de gestionare a calitatii proiectului. Se va verifica daca exista legaturi catre o functie de Asigurarea Calitatii ce apartine Conducerii Companiei sau dupa caz, Conducerii Programului de Proiecte si va fi asigurat faptul ca aceasta functie acorda suport tuturor activitatlor ce privesc Asigurarea Calitatii in cadrul proiectului

• Consultarea impreuna cu Asigurarea Proiectului, pentru a verifica faptul ca Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului intruneste nevoile Comisiei de Conducere a Proiectului si / sau ale Conducerii Companiei sau dupa caz, ale Conducerii Programului de Proiecte

• Crearea Registrului ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului, in vederea inregistrarii in acesta a tuturor detaliilor care au legatura cu activitatile ce privesc calitatea in cadrul proiectului

• Daca noi riscuri si probleme sunt identificate sau daca cele existente s-au modificat, atunci vor fi actualizate: Registrul Riscurilor Proiectului, Registrul Problemelor Proiectului si / sau Jurnalul Zilnic al Proiectului

• Obtinerea aprobarilor necesare din partea Comisiei de Conducere a Proiectului. Comisia de Conducere a Proiectului poate totusi prefera sa revizuiasca ulterior Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului, ca parte a Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapa finala de livrare a proiectului

de Adrian Viziteu

Cum proiectul reprezinta o asumare temporara, in timpul ultimei etape, imediat ce Managerul de Proiect a primit aprobarea pentru toate elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, urmeaza momentul de a incheia proiectul si de a elibera de acesta...

Management Proiecte

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea unei diagrame de proces de proiect

de Adrian Viziteu

Descrierea unei diagrame de proces de proiect • Demararea Proiectului este un proces • Autorizarea Initierii Proiectului este o activitate, fiecare proces fiind alcatuit din mai multe activitati • Cererea ce priveste Planul Exceptiei Aparute in Proiect este...

Management Proiecte

Realizarea graficelor de timp pentru proiect

de Adrian Viziteu

Un plan de proiect poate determina fezabilitatea indeplinirii obiectivelor sale doar atunci cand ativitatile necesare realizarii acestora sunt centralizate sub forma unor grafice de timp in care este definit timpul de realizare al fiecarei activitati in...

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Nivelele ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatul revizuirii progresului reprezinta o decizie luata in urma careia se observa daca Pachetul de Lucru, Planul Etapei de Proiect sau Planul Proiectului se incadreaza sau sunt prevazute a se incadra in limitele tolerantelor agreate. • Exceptiile...

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal