Elaborarea Business Case-ului

Elaborarea Business Case-ului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In metodologia de proiect, Directorul de proiect este responsabil cu elaborarea Business Case-ului.

Acest lucru nu inseamna ca Directorul de Proiect va scrie Business Case-ul, ci presupune ca Directorul de Proiect se se asigure de faptul ca Business Case-ul este elaborat si aprobat.

Scrierea Business Case-ului poate fi delegata, de exemplu, unui analist sau poate chiar Managerului de Proiect.

In anumite cazuri, Conducerea Companiei poate chiar sa furnizeze un Business Case deja aprobat, la inceput de proiect. Persoana insarcinata cu elaborarea Business Case-ului trebuie sa aiba competentele necesare elaborarii unui astfel de document, deoarece aceasta trebuie sa poata face diferenta dintre prognoza fluxului de numerar, contul de profit si pierdere si bilant. Daca persoana delegata cu elaborarea Business Case-ului nu detine competentele necesare, atunci Conducerea Proiectului trebuie sa ia in considerare solicitarea de ajutor din partea membrilor de proiect care sunt prezenti in proiect, cu scopul de a reprezenta membrii Conducerii Proiectului, acesti membrii purtand numele de Asigurarea Proiectului in cadrul proiectului.

Business Case-ul in varianta scurta este derivat din Mandatul Proiectului si este elaborat in cadrul procesului Initierea Proiectului, inainte de a fi demarat proiectul. Scopul Business Case-ului in varianta scurta, in cadrul procesului Conducerea Proiectului, este acela de a obtine aprobare din partea membrilor Comisiei de Conducere a Proiectului, pentru a putea demara proiectul.

Business Case-ul in varianta detaliata este derivat din Business Case-ul in varianta scurta, din Planul de Proiect (costurile, graficul de timp, rezultatul dorit) si din documentul in care sunt descrise si acoperite riscurile asociate proiectului.

Datorita volumului de informatii si specificului acestora, elaborarea Business Case-ului se realizeaza in repetate randuri. Pentru a putea demara proiectul este obligatoriu sa existe o justificare initiala, dar pana in momentul in care proiectul este deja planificat in detaliu, Business Case-ul in varianta scurta include doar informatii aproximative ce privesc costurile si graficele de timp.

Costurile si graficele de timp, dupa ce au fost bine intelese, pot provoca variatii in ceea ce priveste cresterea sau scaderea gradului de necesitate a proiectului, in ceea ce priveste viabilitatea proiectului sau sansele de realizare ale acestuia, putand intr-un final sa duca la activitati de replanificare a proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Metodele de evaluare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Actualizarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Proiectele trebuie intotdeauna sa aiba justificare continua. Comisia de Conducere a Proiectului este autorizata sa continue proiectul doar atunci cand acesta ramane viabil, adica doar atunci cand beneficiile vor fi realizate in limitele de cost, timp,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - introducere si scop

de Adrian Viziteu

In raport cu metodologia de gestionare a proiectelor, Conducerea Proiectului poate fi centralizata in cadrul unei componente, al carei scop este acela de a-i permite Comisiei de Conducere a Proiectului sa isi asume responsabilitatea pentru succesul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Descrierii Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prima activitate ce priveste planificarea elementului proiectului este de a elabora Descrierea Rezultatului Proiectului. Chiar daca Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil de specificarea rezultatului proiectului, de obicei acest lucru este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea riscurilor

de Adrian Viziteu

Scopul principal al pasului "Identificarea riscurilor" este de a recunoaste amenintarile si oportunitatile care pot afecta obiectivele proiectului. In acest sens sunt recomandate urmatoarele actiuni: • inregistrarea in Registrul ce priveste Riscurile...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Selectarea abordarii in ceea ce priveste proiectul si elaborarea Rezumatului Proiectului
Programul sedintei de examinare a elementului proiectului
Conducerea Proiectului - introducere si scop
Criteriile de acceptanta in cadrul proiectului
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Reprezentantul Utilizatorilor
Delegarea responsabilitatilor ce privesc tolerantele si raportarea progresului actual si progresului estimat, in raport cu cele 4 nivele de conducere si gestionare ale proiectului
Exemplu de structura de descompunere a riscului
Activitatile ce privesc procesul Initierea Proiectului
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Responsabilitatile ce privesc planificarea urmatoarei etape de proiect sunt:
Echipele implicate in proiect cu norma redusa
Verificarea si intretinerea Business Case-ului
Exemplu de criterii ce privesc calitatea intr-un proiect
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal