Elaborarea Business Case-ului in varianta scurta

Elaborarea Business Case-ului in varianta scurta
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

In faza de derulare a proiectului si in special in tipul derularii sale, este foarte usor ca atentia sa se puna pe "ce anume este facut" si "cum este facut", in timp ce "de ce este nevoie sa fie facut" este ignorat.

Business Case-ul evidentiaza exact acest aspect si anume "de ce acest lucru / proiect trebuie realizat" si deci, Business Case-ul este un element al proiectului extrem de important.

Daca proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, atunci Business Case-ul are sanse mari sa fie fost deja definit la nivelul Programului de Proiecte.

Avand in vedere informatiile deja disponibile, Business Case-ul in varianta scurta este posibil ca in respectivul moment sa existe doar sub forma de vedere de ansamblu. Business Case-ul in varianta scurta reprezinta baza Busines Case-ului in varianta detaliata, realizat in cadrul procesului Initierea Proiectului.

Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste elaborarea Business Case-ului in varianta scurta:

• Directorul de Proiect schiteaza Business Case-ul in varianta scurta, in baza a ceea ce cunoaste deja despre proiect, prin:

• intelegerea obiectivelor si a motivelor ce privesc realizarea proiectului, asa cum sunt ele definite in Mandatul Proiectului

• intelegerea felului in care proiectul contribuie la indeplinirea obiectivelor companiei sau ale Programului de Proiecte

• intelegerea felului in care proiectul va fi finantat

• revizuirea Jurnalului Lectiilor Proiectului care au legatura cu justificarea din punct de vedere operational a proiectului

• verificarea standardelor de format si prezentare impuse, in ceea ce priveste Business Case-ul (sabloane, unitati de masura etc.)

• adunarea informatiilor ce privesc contractele de care este nevoie, fezabilitatea, rapoartele, SLA etc.

• obtinerea aprobarilor necesare din partea Conducerii Comaniei sau dupa caz, a Conducerii Programului de Proiecte, in ceea ce priveste Business Case-ul in varianta scurta, daca acest lucru este necesar

• Managerul de Proiect se va consulta cu Reprezentantul Utilizatorilor si cu Directorul de Proiect, pentru a defini ce anume proiectul trebuie sa livreze si drept urmare, sa elaboreze Descrierea Rezultatului Proiectului, prin:

• documentarea asteptarilor beneficiarului proiectului in ceea ce priveste calitatea

• definirea si acceptarea criterilor de acceptanta ale proiectului

• verificarea fezabilitatii cerintelor ce privesc graficul de timp din Mandatul Proiectului sau in functie de cum sunt acestea cerute in Busines Case-ul in varianta scurta

• determinarea momentelor importante din proiect

• inregistrarea oricaror riscuri noi in Jurnalul Zilnic al Proiectului

• Revizuirea riscurilor inregistrate in Jurnalul Zilnic al Proiectului si evidentierea riscurilor care in principal afecteaza viabilitatea proiectului, in raport cu Business Case-ul in varianta scurta.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Ce trebuie un Manager de Proiect sa controleze?

de Adrian Viziteu

Un Manager de Proiect trebuie sa controleze toate variabilele care alcatuiesc proiectul, deci, trebuie sa gestioneze permanent toti indicatorii de performanta. • Costurile: Costurile de proiect trebuie sa se mentina la un nivel rezonabil, acceptat si, chiar...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Definirea riscului - Ce este riscul?

de Adrian Viziteu

Ce este riscul? Riscul este un eveniment incert sau un set de evenimente care, daca se concretizeaza, exercita un efect, de obicei advers, asupra indeplinirii obiectivelor proiectului. Riscul este alcatuit dintr-o combinatie a unei amenintari percepute sau...

Management Proiecte

Nivelele de planificare

de Adrian Viziteu

Toate aspectele ce privesc planificarea devin mai dificile pe masura ce planificarea se doreste a fi realizata pentru toata perioada de derulare a proiectului. Perioada de timp pentru care este posibil sa se realizeze planificarea intr-un mod cat mai...

Management Proiecte

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Management Proiecte

Echipele implicate in proiect cu norma redusa

de Adrian Viziteu

Echipele de proiect sunt unite in scopul producerii rezultatului proiectului pe tot parcursul derularii acestuia si dupa finalizarea proiectului acestea revin la sarcinile lor de zi cu zi. Managerul unui proiect de marime mica este deci foarte probabil sa...

Management Proiecte

Management Proiecte

Incheierea unui Proiect - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile din cadrul procesului Incheierea unui Proiect sunt specifice Managerului de Proiect si presupun: • pregatirea incheierii planificate • pregatirea incheierii premature a proiectului • inmanarea, transferul elementelor de proiect • evaluarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Etapa finala de livrare a proiectului

de Adrian Viziteu

Cum proiectul reprezinta o asumare temporara, in timpul ultimei etape, imediat ce Managerul de Proiect a primit aprobarea pentru toate elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, urmeaza momentul de a incheia proiectul si de a elibera de acesta...

Management Proiecte

Revizuirea statusului Etapei de Proiect

de Adrian Viziteu

Daca proiectul nu este verificat la intervale de timp regulate, apare pericolul de a scapa de sub control. Trebuie sa existe un echilibru intre planificarea in avans si reactiile la evenimentele proiectului. Pentru a putea lua decizii constiente si...

Management Proiecte

Atentia concentrata pe rezultatul proiectului

de Adrian Viziteu

Intotdeauna o metodologie de proiect trebuie sa se axeze pe definirea si livrarea de rezultate, in special pe cerintele ce privesc calitatea rezultatului. Succesul unui proiect este garantat de abordarea orientata pe rezultat si in niciun caz de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Responsabilitatile definite, in raport cu Business Case-ul proiectului
Responsabilitatile ce privesc selectarea abordarii in raport cu realizarea proiectului si cu alcatuirea Rezumatului Proiectului
Responsabilitatile ce privesc pregatirea incheierii planificate a proiectului
Mecanismele de Control pe care Managerul de Proiect le are la dispozitie
Beneficiile puse la dispozitie de o metodologie de proiect generica
Anterior planificarii, obligatoriu - Elaborarea sablonului Planului Proiectului
Responsabilitatile ce privesc autorizarea incheierii proiectului
Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului
Responsabilitatile ce privesc imbunatatirea Business Case-ului
Beneficiile asteptate in urma realizarii proiectului
Ideea sau nevoia de la care porneste proiectul
Gestionarea riscului in cadrul proiectelor
Examinarea problemelor aparute in proiect
Abordarea, in raport cu progresul realizat in cadrul proiectului
Demararea Proiectului - activitati specifice
StudioWeb by PorticoGlobal