Durata etapelor de gestionare a proiectului

Durata etapelor de gestionare a proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Durata unei etape de gestionare a proiectului nu poate fi definita la modul general, ci in functie de fiecare proiect in parte.

Etepele de gestionare trebuie sa fie mai scurte atunci cand sunt implicate riscuri mai mari, incertitudine sau complexitate - de exemplu, la inceputul si sfarsitul proiectelor. Etapele de gestionare ale proiectelor pot fi mai lungi atunci cand gradul de risc este scazut, de obicei in mijlocul proiectelor. Mai mult, durata etapelor de gestionare a proiectului poate varia in functie de punctul in care proiectul se afla, punct raportat la ciclul de viata al proiectului. Factorii care vor influenta deciziile ce privesc duratele etapelor de gestionare a proiectului includ:

Orizontul de planificare, oricand in timpul proiectului

Orizontul de planificre poate varia in functie de natura muncii derulata in cadrul proiectului. De exemplu, munca implicata in instalarea unui calculator in timpul migrarii unui proiect poate fi mai bine inteleasa si poate presupune riscuri mai mici decat munca de migrare a aplicatiei in sine.

Etapele tehnice din cadrul proiectului

Sfarsitul etapelor de gestionare a proiectului nu trebuie neaparat sa se intample in acelasi timp cu sfarsitul etapelor tehnice din cadrul proiectului, dar exista beneficii daca se intampla asa. De exemplu, Comisia de Conducere a Proiectului poate dori sa inteleaga efectele ce se produc asupra Business Case-ului, in ceea ce priveste rezultatele unui concept, inainte de a agrea asupra angajamentului transpunerii conceptului intr-un produs real, sa zicem.

Alinierea cu activitatile Programului de Proiete

Poate fi o cerinta alinierea sfarsitului unei etape de gestionare a proiectului cu revizuirea acesteia de catre Programul de Proiecte din care face parte proiectul. Acest lucru ii permite proiectului sa contribuie in mod corespunzator la evaluarea permanenta a Programului de Proiecte in sine.

Nivelul de risc implicat

Etepele de gestionare ale proiectului pot fi foarte folositoare in ceea ce priveste imbunatatirea controlului riscurilor de catre Comisia de Conducere a Proiectului. Puncte de intrerupere pot fi introduse atunci cand riscurile proiectului pot fi revizuite, inainte de luarea de angajamente in ceea ce priveste banii si resursele.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Exceptiile si tolerantele in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

O exceptie este o situatie in care poate fi previzionata o deviere de la nivele de toleranta acceptate in cadrul proiectului. Tolerantele reprezinta devitatiile permise intr-o anumita masura sa depaseasca, in sus sau in jos, valorile din plan ce privesc...

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea unei diagrame de proces de proiect

de Adrian Viziteu

Descrierea unei diagrame de proces de proiect • Demararea Proiectului este un proces • Autorizarea Initierii Proiectului este o activitate, fiecare proces fiind alcatuit din mai multe activitati • Cererea ce priveste Planul Exceptiei Aparute in Proiect este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Etapelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Un Plan de Etapa de Proiect este necesar fiecarei etape de gestionare a proiectului. Planul Etapei de Proiect este asemanator cu Planul Proiectului, in materie de continut, dar fiecare element din Planul Etapei de Proiect este descompus pana la nivelul de...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal