Documentarea si raportatea lectiilor invatate in proiect

Documentarea si raportatea lectiilor invatate in proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Urmatoarele elemente de gestionare a proiectului sunt folosite pentru documentarea si raportarea lectiilor invatate in timpul revizuirii progresului proiectului:

Jurnalul Lectiilor invatate in proiect

Echipa care gestioneaza proiectul intotdeauna invata din experienta, ceea ce inseamna ca aceste lectii sunt cautate, documentate si apelate tot timpul intr-un alt proiect, de exemplu.

De obicei aceste lectii sunt identificate atunci cand se revizuieste progresul unui proiect.

Aceste lectii pot include informatii despre procesele de gestionare a proiectului sau despre procesele ce privesc partea tehnica a unui proiect (numite si procese tehnice), mai pot include informatii despre elementele care alcatuiesc un proiect in general, tehnici sau proceduri care fie au ajutat la obtinerea rezultatului proiectului, fie au cauzat probleme in proiect.

Raportul ce priveste lectiile invatate in proiect

Chiar daca lectiile pot fi identificate in inregistrate in timpul unui proiect, invatarea din aceste lectii presupune derularea de actiuni menite sa implementeze imbunatatiri.

Aceste actiuni pot fi aplicate proiectelor curente, caz in care acestea trebuie incluse in planurile proiectului si in Pachetele de Lucru sau pot chiar fi aplicate altor proiecte. Daca o lectie este considerata importanta si relevanta pentru proiectele care vor fi derualte in viitor, atunci respectiva lectie trebuie inclusa in Raportul Lectiilor Proiectului.

Este important de retinut ca actiunile ce privesc invatarea acestor lectii trebuie derulate, ca Raportul Lectiilor Proiectului trebuie creat, oricand pe parcursul derularii proiectului.

Raportul Lectiilor Proiectului trebuie creat in timpul derularii procesului Incheierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Capturarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Primul pas al procedurii ce priveste problemele aparute in proiect este de a efectua o analiza initiala, in vederea determinarii tipului de problema aparuta si de observarea faptului ca aceasta trebuie gestionata in mod formal sau informal. Managerului de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Ce este un Business Case? Intr-un Business Case regasim o multitudine de informatii folosite pentru a judeca proiectul, informatii ce privesc necesitatea proiectului, viabilitatea sa si sansele sale de succes. Scopul informatiilor regasite in Business...

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea proiectului prin exceptie

de Adrian Viziteu

Un proiect are definite tolerante pentru fiecare obiectiv in parte, in vederea stabilirii de limite in ceea ce priveste delegarea autoritatii. Metodologia aleasa trebuie sa includa mijloace adecvate cu ajutorul carora (1) sa fie clare...

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Pregatirea incheierii planificate a proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte ca incheierea proiectului sa fie recomandata, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca rezultatele asteptate au fost indeplinite si livrate. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste pregatirea incheierii planificate a...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal