Directorul de Proiect

Directorul de Proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Chiar daca Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila in ceea ce priveste proiectul, Directorul de Proiect, avand suport din partea Reprezentantului Utilizatorilor si a Reprezentantului Furnizorului Proiectului, este in final responsabil de succesul proiectului.

Directorul de Proiect este cel care detine in principal dreptul de a lua decizii ce privesc proiectul.

Comisia de Conducere a Proiectului nu functioneaza in baza unui sistem democratic bazat pe voturi.

Rolul Directorului de Proiect este acela de a se asigura ca proiectul, pe tot parcursul derularii sale, este concentrat in jurul ideii de a-si realiza obiectivele si de a livra rezultatul care va produce beneficiile dorite.

Directorul de Proiect trebuie sa se asigure ca proiectul aduce valoare in raport cu investitia asumata, asigurand astfel o abordare constienta in privinta costurilor, echilibrand astfel cerintele companiei, ale utilizatorilor si ale furnizorului proiectului (dezvoltatorul).

Directorul de Proiect este desemnat de Conducerea Companiei sau dupa caz, de Conducerea Progamului de Proiecte in etapa de pregatire a proiectului - numita Demararea Proiectului.

Rolul Directorului de Proiect se delega unei singure persoane, pentru a exista posibilitatea de a defini un singur punct de raspundere in acest sens, in cadrul proiectului.

Directorul de Proiect va fi responsabil cu elaborarea structurii echipei care va gestiona proiectul si cu alocarea acestor membrii ai proiectului. Directorul de Proiect este responsabil si cu alocarea celorlalti membrii ai Comsiei de Conducere a Proiectului.

Daca proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte poate aloca unul sau mai multi membrii ai Comisiei de Conducere a Proiectului.

Pe tot parcursul derularii proiectului, Directorul de Proiect este responsabil in ceea ce priveste Business Case-ul.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Descrierii Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prima activitate ce priveste planificarea elementului proiectului este de a elabora Descrierea Rezultatului Proiectului. Chiar daca Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil de specificarea rezultatului proiectului, de obicei acest lucru este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea riscului - Ce este riscul?

de Adrian Viziteu

Ce este riscul? Riscul este un eveniment incert sau un set de evenimente care, daca se concretizeaza, exercita un efect, de obicei advers, asupra indeplinirii obiectivelor proiectului. Riscul este alcatuit dintr-o combinatie a unei amenintari percepute sau...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Metodele de evaluare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Metodele de evaluare reprezinta mijloace prin care elementele proiectului in varianta finala sunt evaluate pentru a vedea daca acestea servesc scopului proiectului. Exista 2 tipuri de metode de evaluare, in functie de posibilitatile de a defini criterii de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Pregatirea incheierii planificate a proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte ca incheierea proiectului sa fie recomandata, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca rezultatele asteptate au fost indeplinite si livrate. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste pregatirea incheierii planificate a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea mecanismelor de control ale proiectului

de Adrian Viziteu

Nivelul de control cerut de Comisia de Conducere a Proiectului, in urma initierii proiectului, trebuie agreat si mecanismele de control trebuie sa fie stabilite, asa cum este si nivelul de control cerut de Managerul de Proiect in ceea ce priveste munca...

Management Proiecte

Riscurile Proiectului - Pasul Estimarea Riscului

de Adrian Viziteu

Scopul pasului "Estimarea riscului" este de a evalua amenintarile si oportunitatile proiectului in ceea ce priveste probabilitatea si impactul acestora asupra proiectului. Proximitatea, locatia riscului va reprezenta de asemenea un interes, pentru a...

Management Proiecte

Executarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Munca trebuie executata si monitorizata in functie de cerintele definite in Pachetul de Lucru autorizat. In timpul dezvoltarii elementelor de proiect, Managerul Echipei de Proiect nu trebuie sa desaseasca tolerantele agreate in Pachetul de Lucru,...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal