Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului

Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Directorul de Proiect, cu ajutorul Mangerului de Proiect, este responsabil de agrearea unei sutructuri de echipa de proiect si de adaptarea acesteia la marimea proiectului, la riscurile asociate proiectului si la complexitatea proiectului.

Comisia de Conducere a Proiectului trebuie sa reprezinte in proiect toate partile interesate in organizarea proiectului si trebuie sa implice furnizorul proiectului sau furnizorii identificati, fie ei interni sau externi.

Intr-un proiect de dimensiune mare, adaptarea echipei care gestioneaza proiecutul poate insemna sau poate presupune alocarea multipla a Reprezentantului Utilizatorilor si a Reprezentantului Furnizorului Proiectului, adica in acelasi proiect mai multi pot fi alocati.

Totusi, este recomandat ca marimea Comisiei de Conducere a Proiectului sa fie cat mai mica, reprezentand in tot acest timp, prin membrii sai, interesele companiei, ale utilizatorilor si ale furnizorului proiectului.

Pentru a evita marirea Comisiei de Conducere a Proiectului, pot fi folosite eficient in proiect grupuri de utilizatori sau furnizori, astfel incat conducerea proiectului sa isi poata mentine nivelul de implicare, avand in vedere ca respectivul proiect poate avea un impact major asupra unui numar mare de utilizatori si furnizori in cadrul proiectului. Aceste grupuri dezbat problemele pe care utilizatorii si furnizorii proiectului le au si mai departe transmit concluziile catre Reprezentantul Utilizatorilor si catre Reprezentantul Furnizorului Proiectului, ambii membrii ai Comisiei de Conducere a Proiectului.

Daca in proiect este implicat un grup al utilizatorilor sau al furnizorilor proiectului, este important sa se defineasca la inceput de proiect cine anume este autorizat sa reprezinte respectivul grup, dar si modul in care respectivul grup va opera. Poate fi de asemenea important sa se aloce membrii ai acestor grupuri si in cadrul grupului Asigurarea Proiectului, mai multi membrii putand acoperi roluri ce privesc Asigurarea Proiectului.

Elaborarea unei scheme de actionariat in cadrul proiectului, in raport cu rezultatul proiectului, ajuta la separarea partilor care detin interese in proiect de cei cu drept de decizie - partile care detin interese in proiect de cei cu drept de decizie, partile care detin interese in proiect trebuind sa fie implicati in strategia ce priveste comunicarea in cadrul proiectului.

Partile care detin interese in proiect si care au drept de decizie in proiect trebuie sa faca parte din Comisia de Conducere a Proiectului.

Decizia de a include furnizori externi ai proiectului in Comisia de Conducere a Proiectului poate depinde de teama companiei de a divulga intentionat sua accidental informatii financiare sau comerciale. In acelasi timp, excluderea acestora din Comisia de Conducere a Proiectului poate cuaza intarzieri in proiect, in momentele in care apar schimbari in cadrul proiectului. Decizia de a include sau exclude furnizori externi in Comisia de Conducere a Proietului ii revine Directorului de Proiect.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul cu partile care detin interese in proiect

de Adrian Viziteu

Tipuri de parti care detin interese in proiect Este foarte probabil sa existe in proiect grupuri sau persoane care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectului, dar care este nevoie sa interactioneze cu proiectul sau care pot sa fie afectate de...

Management Proiecte

Ce este planificarea?

de Adrian Viziteu

Planificarea reprezinta actul sau progresul de elaborare si intretinere a unui Plan de Proiect. Termenul este de asemenea folosit pentru a descrie procedurile folosite in mod formal, precum crearea documentelor si a diagramelor necesare. Planificarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile majore asociate proiectului

de Adrian Viziteu

O oportunitate poate oricand sa fie suprascrisa de un risc. Deci, pentru a putea judeca obiectiv justificarea proiectului din perspectiva afacerilor companiei, conducerea proiectului trebuie sa inteleaga nu numai beneficiile si costurile proiectului,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Tipuri de Business Case

de Adrian Viziteu

Motivele datorita carora iau nastere proiectele variaza enorm si sunt in mare parte determinate de mediul organizational. Natura unui proiect determina obiectivele acestuia care vor fi folosite pentru a verifica si valida existenta proiectului si...

Management Proiecte

Echipele implicate in proiect cu norma redusa

de Adrian Viziteu

Echipele de proiect sunt unite in scopul producerii rezultatului proiectului pe tot parcursul derularii acestuia si dupa finalizarea proiectului acestea revin la sarcinile lor de zi cu zi. Managerul unui proiect de marime mica este deci foarte probabil sa...

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Structura echipei care gestioneaza proiectul

de Adrian Viziteu

Echipa care gestioneaza proiectul poate fi definita ca fiind o organizatie temporara al carei scop este acela de a gestiona toate etapele de care este nevoie pentru a produce rezultatul proiectului. Aceasta structua permite folosirea de canale de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?

de Adrian Viziteu

Pentru a detine control total asupra oricarui aspect din proiect, trebuie sa existe un plan. Este de datoria Managerului de Proiect sa planifice secventele de activitati necesare pe tot parcursul proiectului, altfel spus, este de datoria Managerului de...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal