Descrierile elementelor care alcatuitesc proiectul

Descrierile elementelor care alcatuitesc proiectul
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Imediat ce incepe planificarea detaliata a proiectului, Descrierile Elementelor care Alcatuiesc Proiectul trebuie create pentru toate elmentele proiectului. Aceste descrieri nu sunt optionale. Aceste descrieri dicteaza dezvoltarea elementelor care alcatuiesc proiectul, revizuirea lor si de asemenea si aprobarea lor.

Nivelul de detaliu dintr-o Descriere a unui element de proiect este subiectiv si are in vedere scopul de a selecta nivelul care furnizeaza o masura de control suficienta pentru a intruni asteptarile beneficiarului proiectului in ceea ce priveste calitatea.

Sectiunea "Scopul" din cadrul Descrierii Elementelor Proiectului trebuie sa specifice in mod clar cine anume are nevoie de acel element de proiect, de care are nevoie de acesta si ce anume face acel element de proiect.

In plus fata de sectiunea "Scopul", sectiunile specifice calitatii sunt: criterile ce privesc calitatea, tolerantele ce privesc calitatea, metodele folosite ce privesc calitatea, competentele necesare ce privesc calitatea si responsabilitatile ce privesc calitatea. Acestea definesc mecanismele de control al calitatii care trebuie aplicate pe parcursul dezvoltarii elementului de proiect, pe parcursul dezvoltarii rezultatului proiectului, in cadrul procedurilor de revizuie si aprobare a rezultatului proiectului, de aprobare a elementului de proiect.

Descrierile elementelor care alcatuiesc proiectul exista pentru a veni in ajutorul planificarii, dezvoltarii, calitatii si metodelor de aprobare. Descrierile elementelor care alcatuiesc proiectul elaborate mai detaliat decat ar trebui pot duce la cresteri inutile ce privesc costurile in raport cu calitatea, evitand astfel cresterea costurilor in cadrul Proiectului. Descrieri ale elementelor de proiect incomplete sau gresite pot duce la conflicte de privesc acceptanta, daca rezultatele livrate nu intrunesc asteptarile beneficiarului proiectului. Cand este necesar, Descrierea Elementelor de Proiect trebuie sa faca referire la alte informatii care asigura suportul, precum orice standarde sau documente specializate de design, printre altele.

Timpul necesar pentru a elabora Descrierile Elementelor are Alcatuiesc Proiectul depinde de factori precum importanta, complexitatea si unicitatea elementului de proiect, dar si de cate parti implicate in proiect vor revizui si vor aproba respectivul element de proiect. De asemenea, un alt factor este reprezentat de existenta sau lipsa unei librarii care contine Descrieri de Elementelor de Proiect din proiecte anterioare si care pot fi refolosite. Aceste librarii sunt des intalnite si implementate in companii mari, pentru a putea reduce timpii alocati pe proiect si pentru a putea promova consistenta si refolosirea datelor rezultate din proiectele anterior derulate.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Progresul realizat in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul progresului este de a stabili mecanismele de monitorizare a realizarilor in cadrul proiectului si de comparare a acestora cu cele planificate initial, punand astfel la dispozitie o modalitate de a observa clar daca obiectivele proiectului raman...

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Folosirea tehnicilor de identificare a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile pot fi identificate folosind o serie de tehnici diponibile, precum: • Lectiile invatate din examinarile din proiectele derulate anterior Riscurile sunt dictate de incertitudine, deci unul din cele mai eficiente moduri de a reduce...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului in varianta scurta

de Adrian Viziteu

In faza de derulare a proiectului si in special in tipul derularii sale, este foarte usor ca atentia sa se puna pe "ce anume este facut" si "cum este facut", in timp ce "de ce este nevoie sa fie facut" este ignorat. Business Case-ul evidentiaza exact...

Management Proiecte

Criteriile de acceptanta in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Criteriile de acceptanta ale proiectului formeaza o lista prioritara a unor atribute definite si masurabile necesare unui set de elemente care trebuie acceptate de principalele parti care detin interese in proiect. Cateva exemple pot fi usurinta cu care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte de a exista o asumare pe parte de cheltuieli majore in ceea ce priveste proiectul, graficul de realizare a proiectului, cerintele pe parte de resurse trebuie stabilite, agreate. Aceste informatii sunt cuprinse in Planul Proiectului si de ele...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Documentarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prin indeplinirea cu succes a programului de lucru, Planul Proiectului, costurile, mecanismele de control necesare si informatiile de suport tehnic trebuie consolidate in functie de modul in care a fost proiectat Planul Proiectului. Planul Proiectului trebuie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal