Definirea secventelor ce privesc activitatile derulate in cadrul proiectului

Definirea secventelor ce privesc activitatile derulate in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Avand activitatile identificate, dependintele lor si estimarile in ceea ce priveste durata si efotul necesar, urmatorul lucru care trebuie facut este acela de a determina secventa optima in care acestea pot fi indeplinite.

Aceasta este o activitate repetata, avand in vedere ca resursele actual alocate pot afecta estimarile de efort si durata acestora.

Perioada in care o activitate poate fi amanata fara a afecta indeplinirea planului general al proiectului poate fi prevazuta in planul proiectului sau poate fi vazuta ca timp "liber" in cadrul proiectului, dupa caz.

Ideal este ca secventele de activitati din graficele de realizare ale proiectului sa nu contina acesti timpi "liberi".

Drept urmare, daca orice activitate ajunge sa fie finalizata cu intarziere, atunci intregul Plan de Proiect va fi finalizat de asemenea cu intarziere.

Identificarea felului in care planul de proiect poate fi realizat fara intarzieri, probleme ii permite Managerului de Proiect sa monitorizeze activitatile:

• care pot fi finalizate la timp pe toata durata de derulare a proiectului

• care pot fi amanate pe o perioada de timp, daca resursele inmplicate trebuie realocate in scopul recuperarii activitatilor nerealizate la timp.

Exemplu de diagrama de activitati

Definirea secventelor ce privesc activitatile derulate in cadrul proiectului - exemplu de diagrama de activitati

Activitatea 3 nu poate incepe decat dupa finalizarea Activitatilor 1 si 2 ; Activitatea 4 rezula din Activitatea 2 si poate incepe doar dupa finalizarea Activitatii 2 ; Activitatea 5 poate incepe doar dupa finalizarea Activitatilor 3 si 4 ; Sagetile reprezinta dependintele pe care activitatile le au unele fata de celelalte.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Directorul de Proiect, cu ajutorul Mangerului de Proiect, este responsabil de agrearea unei sutructuri de echipa de proiect si de adaptarea acesteia la marimea proiectului, la riscurile asociate proiectului si la complexitatea proiectului. Comisia de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Management Proiecte

Despre Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Calitatea este in general definita ca fiind o totalitate a caracteristicilor proprii sau alocate unui produs, unei persoane, unui proces, unui serviciu sau unui sistem care de sine statator poate dovedi ca intruneste asteptarile sau satisface nevoile,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Examinarea calitativa in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Examinarea calitativa este o tehnica generica, care poate fi folosita in afara contextului proiectului. Drept urmare, rolurile ce privesc examinarea calitatii nu au o relatie specifica cu rolurile specifice echipei care gestioneaza proiectul. Totusi,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Demararea Proiectului - activitati specifice

de Adrian Viziteu

Activitatile procesului Demararea Proiectului este foarte probabil sa fie impartite intre Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte, Directorul de Proiect si Managerul de Proiect. Rolul acestor activitati este de a: •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?

de Adrian Viziteu

In contextul unui proiect, obiectivele proiectului sunt cele care sunt supue riscului. Acestea vor include finalizarea proiectului prin indeplinirea unor sarcini bine stabilite la inceputul proiecutlui, tinand cont de timp, costuri, calitate, scop,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal