Definirea componentei celor 4 nivele de gestionare a proiectului

Definirea componentei celor 4 nivele de gestionare a proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Componenta celor 4 nivele de gestionare a proiectului este definita in felul urmator de metodologia de proiect:

Membrii nivelului "Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte" sunt de obicei directori executivi, consultanti si specialisti.

In Comisia de Conducere a Proiectului se regasesc membrii atat din partea beneficiarului proiectului, cat si din partea dezvoltatorului proiectului, precum Reprezentantul Utilizatorilor, Directorul de Proiect si Reprezentantul Furnizorului Proiectului (dezvoltatorul). Acestia 3 acorda in mod permanent suport grupului de specialisti din cadrul proiectului, la care atat Managerul de Proiect, cat si Managerul Echipei de Proiect apeleaza atunci cand apar situatii in proiect. Acest grup - numit Asigurarea Proiectului, este alcatuit din membrii reprezentanti ai companiei, ai utilizatorilor si ai dezvoltatorului si comunica permanent (in cadrul proiectului) cu Comisia de Conducere a Proiectului.

Directorul de Proiect exercita autoritate directa si indirecta asupra Managerului de Proiect, asupra Managerului Echipei de Proiect si asupra membrilor echipei de proiect.

Autoritatea in cadrul proiectului se exercita atat la nivel de ierarhie, dar si in mod direct intre Directorul de Proiect, Managerul de Proiect si persoana sau grupul de persoane care isi asuma responsabilitatea asupra cererilor de schimbare in cadrul proiectului si asupra specificatiilor modificate sau noi aparute in timpul derularii proiectului.

Bineinteless ca intr-un proiect, toti membrii echipei care gestioneaza proiectul isi acorda suport reciproc.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal